Ενώ ακόμη και ο πρωθυπουργός ψάχνει τις προσφορές στα σαμπουάν και στα ψωμιά του τοστ, στην αγορά των online σούπερ μάρκετ, αξίας 306 εκατ. ευρώ το 2023, αλλάζουν όλα.
Γιάννης Μασούτης: Να διατηρηθούν οι προσφορές – Grand επενδύσεις 46 εκατ. ευρώ στην Αττική
Το συνδρομητικό μοντέλο της My Market
Οκτώ μήνες μετά την απόφαση της αλυσίδας Σκλαβενίτης να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας της ηλεκτρονικής παραγγελίας για δωρεάν παράδοσή της από 30 σε 100 ευρώ, η My Market (όμιλος Metro ΑΕΒΕ) λανσάρει πρώτη το συνδρομητικό μοντέλο στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, φέρνοντας μια ευρωπαϊκή και αμερικανική… allure στην εγχώρια αγορά του e-grocery με στόχο να αυξήσει την πιστότητα των πελατών της.
Ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της Metro AEBE, είχε προαναγγείλει εδώ και μήνα το νέο σύστημα χρεώσεων, σημειώνοντας πως «θέλουμε να κάνουμε λίγο πιο σοφιστικέ χρεώσεις».
Πιο αναλυτικά στην αλυσίδα My Market υπάρχουν δύο διαθέσιμα πακέτα συνδρομής, τα οποία προσφέρονται με διάρκεια 1 μήνα, 6 μηνών ή 12 μηνών +1 μήνα δωρεάν:
– Το Saver Pass Flex δίνει το δικαίωμα επιλογής δρομολογίου παράδοσης οποιαδήποτε μέρα από Δευτέρα έως και Σάββατο και σε οποιοδήποτε time slot. Το κόστος της συνδρομής κυμαίνεται από 5 ευρώ/μήνα έως 25 ευρώ/χρόνο.
– Το Saver Pass Light δίνει το δικαίωμα επιλογής δρομολογίου παράδοσης από Τρίτη έως και Πέμπτη και ώρες 11:30-14:30 και 14:30-17:30. Το κόστος της συνδρομής κυμαίνεται από 9 ευρώ/μήνα έως 30 ευρώ/χρόνο.
Ανάλογα με το πακέτο που θα επιλέξει ο κάθε πελάτης, μπορεί να έχει όφελος έως και 62% στα μεταφορικά έξοδα σε σχέση με μεμονωμένες παραγγελίες, αλλά και να επωφεληθεί με προνόμια.
Όσον αφορά τη συχνότητα των παραγγελιών με το Saver Pass, ο πελάτης πορεί να παραγγείλει όσο συχνά θέλει, αλλά μπορεί να λάβει μόνο μια δωρεάν παράδοση την ημέρα. Τυχόν περαιτέρω παραγγελίες που γίνονται για παράδοση την ίδια ημέρα θα χρεώνονται με την καθορισμένη τιμή παράδοσης, όπως ορίζεται στον πίνακα επιλογής timeslot.
Αλλαγές στις χρεώσεις και στις μεμονωμένες παραγγελίες
Ας σημειωθεί ότι μαζί με το δικό της «pass» η My Market στο ηλεκτρονικό της κατάστημα δίνει πλέον δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες από 90 ευρώ και πάνω, ενώ μέχρι πρότινος το ελάχιστο όριο για μη χρέωση μεταφοράς ήταν τα 59 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση για τις μεμονωμένες διανομές το ελάχιστο όριο παραγγελίας είναι τα 40 ευρώ για την παράδοση στην πόρτα του πελάτη ενώ για την παραλαβή από κατάστημα ή για την υπηρεσία Speedy δεν υπάρχει ελάχιστο ποσό.
Στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα οι χρεώσεις για μεταφορικά κυμαίνονται από 1,50 έως 3,00 ευρώ ανάλογα με την ημερομηνία και ώρα παράδοσης που θα επιλεγεί.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα επίσης το ελάχιστο ποσό παραγγελίας είναι 25 ευρώ ωστόσο η χρέωση μεταφορικών ανεβαίνει στα 10 για παραγγελίες από 25,01 ευρώ και άνω, με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300 ευρώ. Εάν επιλεγεί ως τρόπος πληρωμής η «αντικαταβολή» υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3 ευρώ.
Αύξηση έχει και η υπηρεσία Speedy (παράδοση το πολύ σε 1 ώρα), καθώς η σταθερή χρέωση μεταφορικών πήγε πλέον στα 4 ευρώ από 3 ευρώ πριν.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι χρεώσεις στη μεταφορά και διανομή αγαθών αποτελεί πάγια πρακτική των σούπερ μάρκετ τόσο σε Αμερική, όσο και σε Ευρώπη, όπου εφαρμόζεται ένα μοντέλο ετησίων συνδρομών, το οποίο τις περισσότερες φορές περιλαμβάνει μία δωρεάν παράδοση σε εβδομαδιαία βάση. Μάλιστα υπάρχουν και διάφοροι περιορισμοί ανάλογα με την αλυσίδα. Ενδέχεται για παράδειγμα, να μην επιτρέπουν τη μεταφορά αλκοολούχων ποτών σε γυάλινες φιάλες ή να εφαρμόζεται επιπρόσθετη χρέωση αν η παραγγελία περιλαμβάνει τέτοιου είδους εύθραυστα και βαριά προϊόντα.
Νέα πολιτική χρεώσεων και στη Μασούτης
Από χθες νέα πολιτική χρεώσεων υιοθέτησε και η αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης, «με στόχο τη διατήρηση του βέλτιστου επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών μας», όπως αναφέρει.
Συγκεκριμένα, η αλυσίδα παρέχει πλέον δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 90 ευρώ από 40 ευρώ που ήταν το όριο μέχρι πριν δύο μέρες, ενώ το ελάχιστο όριο παραγγελίας «έπεσε» στα 20 ευρώ από τα 40.
Για παραγγελίες αξίας από 40 ευρώ έως 89,99 ευρώ η χρέωση είναι 2,5 ευρώ, ενώ για παραγγελίες αξίας από 20 ευρώ έως 39,99 ευρώ, η χρέωση είναι 3,5 ευρώ.
Πρώτος διδάξας Σκλαβενίτης
Την πρώτη κίνηση για αύξηση των χρεώσεων και παροχή δωρεάν μεταφορικών μόνο σε πολύ μεγάλες παραγγελίες έκανε η αλυσίδα Σκλαβενίτης, leader του κλάδου, πέρσι τον Ιούλιο.
Έτσι η χρέωση διαλογής και αποστολής είναι 5 ευρώ για αξία καλαθιού έως 30 ευρώ και 2,50 ευρώ για αξία από 30 έως 100 ευρώ. Για αγορές από 100 ευρώ και άνω δεν υπάρχει χρέωση.
Υπάρχει και η νέα υπηρεσία στο quick commerce, το Sklavenitis Express, που λειτουργεί μέσω της efood, δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.500 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 60 λεπτά. Η νέα υπηρεσία εξυπηρετεί μόνο τα βορειοανατολικά προάστια του νομού Αττικής. Συγκεκριμένα, τις περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στο hub του Γέρακα. Η ελάχιστη παραγγελία είναι 10 ευρώ και η χρέωση ανά παραγγελία είναι στα 2,5 ευρώ.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ένα είδος «πλαφόν» στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών, δηλαδή αποστέλλονται στο σπίτι μόνο όταν είναι αξίας πάνω από 25 ευρώ, ενώ παρέχει την υπηρεσία click & collect (παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα από τον ίδιο τον πελάτη) για παραγγελίες άνω των 15 ευρώ. Για συγκεκριμένα διαστήματα παράδοσης το ελάχιστο κόστος παραγγελίας κυμαίνεται στα 60 ευρώ.
Για παραγγελίες αξίας από 25 έως 45 ευρώ υπάρχει κόστος παράδοσης 2 ευρώ. Για παραγγελίες αξίας άνω των 45 ευρώ η παράδοση γίνεται δωρεάν.
Κρητικός
Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Κρητικός, για την υπηρεσία Easy Delivery υπάρχει χρέωση 3 ευρώ για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ. Ενώ για την υπηρεσία Express Delivery υπάρχει χρέωση 3 ευρώ ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας.
e-fresh
Στο κατεξοχήν ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh το κατώτερο όριο για την πραγματοποίηση μιας παραγγελίας είναι τα 25 ευρώ. Από 25 μέχρι 55 ευρώ τα έξοδα αποστολής είναι 3 ευρώ, ενώ από 55 μέχρι 100 ευρώ «πέφτουν» στα 2 ευρώ. Από 100 ευρώ και πάνω οι παραδόσεις είναι χωρίς χρέωση.
Latest News
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Οι διακρίσεις του ΟΦΕΤ σε διαγωνισμούς καινοτομίας
Για προϊόντα και υπηρεσίες, στο πλαίσιο των διοργανώσεων «Green Brand Awards»
Έπεσαν οι υπογραφές μεταξύ ΕΚΤΕΡ και ΙΤΕ
Τι περιλαμβάνει η σμυφωνία μεταξύ των δύο πλευρών
Συμφωνία Lamda με Κωστέα - Γείτονα για εκπαιδευτικό ίδρυμα στο Ελληνικό
Η μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης προβλέπει την ανάπτυξη και λειτουργία εκπαιδευτικού ιδρύματος στο Ελληνικό
Η μόδα επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας - Από τη ναυαρχίδα της Zara μέχρι το Αρσάκειο
Από τη ναυαρχίδα της Zara μέχρι το Αρσάκειο και το Notos com, το ενδιαφέρον εστιάζεται μεταξύ Ερμού και Σταδίου - Κομβικός ο ρόλος των ακινήτων και των ξενοδοχείων
Αλμα 89,9% στα καθαρά κέρδη της Alpha Bank το α΄τρίμηνο - Επιστροφή 122 εκατ. στους μετόχους
Ο Δείκτης Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων του Ομίλου παρέμεινε αμετάβλητος σε 6%
«Ερμής», η νέα συμμαχία των μικρών σούπερ μάρκετ
Στόχος του νέου σχήματος η αναβάθμιση των μεμονωμένων σούπερ μάρκετ με υπηρεσίες και προϊόντα που θα τα διαφοροποιεί από τις μεγάλες αλυσίδες
«Χτυπάει» ελαιόλαδο και καλλυντικά ο Νίκος Καραμούζης – Τα σχέδια για την ΕΨΑ
Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ στην αιωνόβια ΕΨΑ και οι υψηλοί στόχοι - Οι σχέσεις με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο και τον Απόστολο Ταμβακάκη
Κρασί, βιομηχανία και ιστορία
Ένα βιβλίο ανασυνθέτει την ιστορία γύρω από την βιομηχανία Achaia Clauss και μαζί έναν ολόκληρο κόσμο