Το Συμβούλιο των Υπουργών ενέκρινε σήμερα νέο κανονισμό για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης, με στόχο την αντιμετώπιση της χειραγώγησης πληροφοριών και της ξένης παρέμβασης στις εκλογές.
Ο κανονισμός θα διευκολύνει τους πολίτες να αναγνωρίζουν τις πολιτικές διαφημίσεις, να κατανοούν ποιος βρίσκεται πίσω από αυτές και να γνωρίζουν εάν έχουν λάβει μια στοχευμένη διαφήμιση, ώστε να είναι σε καλύτερη θέση να κάνουν συνειδητές επιλογές. Θα διασφαλίσει επίσης ότι η πολιτική διαφήμιση λαμβάνει χώρα με πλήρη σεβασμό του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή και ότι προστατεύονται η ελευθερία της γνώμης και η ελευθερία του λόγου.
Κύρια στοιχεία του νέου κανονισμού
Οι νέοι κανόνες καλύπτουν τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης σε σχέση με εκλογές, δημοψήφισμα ή νομοθετική διαδικασία σε επίπεδο ΕΕ ή σε κράτος μέλος. Δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων ούτε άλλες πτυχές της πολιτικής διαφήμισης, όπως η διεξαγωγή πολιτικών εκστρατειών, οι οποίες εξακολουθούν να υπόκεινται στους ειδικούς εθνικούς κανόνες των κρατών μελών.
Περιεχόμενο υπό συντακτική ευθύνη, καθώς και απόψεις που εκφράζονται με προσωπική ιδιότητα, δεν καλύπτονται.
Οι κανόνες
Σύμφωνα με τους κανόνες:
- Οι πολιτικές διαφημίσεις πρέπει να διατίθενται με ετικέτα διαφάνειας και εύκολα ανακτήσιμη ειδοποίηση διαφάνειας. Αυτές πρέπει να προσδιορίζουν με σαφήνεια τις πολιτικές διαφημίσεις ως τέτοιες και να παρέχουν ορισμένες βασικές πληροφορίες σχετικά με αυτές, συμπεριλαμβανομένου του χορηγού τους, των εκλογών ή του δημοψηφίσματος με το οποίο συνδέονται, των ποσών που καταβάλλονται και τυχόν χρήσης τεχνικών στόχευσης.
- Η στόχευση πολιτικής διαφήμισης στο διαδίκτυο θα επιτρέπεται μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται από το υποκείμενο των δεδομένων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο αφού το υποκείμενο των δεδομένων έχει δώσει ρητή και χωριστή συγκατάθεση για τη χρήση τους για πολιτική διαφήμιση. Ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, όπως δεδομένα που αποκαλύπτουν φυλετική ή εθνική καταγωγή ή πολιτικές απόψεις, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία προφίλ.
Για την αποφυγή ξένων παρεμβάσεων θα υπάρξει απαγόρευση της παροχής διαφημιστικών υπηρεσιών σε χορηγούς τρίτων χωρών τρεις μήνες πριν από εκλογές ή δημοψήφισμα.
Επόμενα βήματα
Ο κανονισμός θα υπογραφεί τώρα, θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ 20 ημέρες αργότερα. Οι περισσότερες από τις διατάξεις του θα αρχίσουν να εφαρμόζονται 18 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, δηλαδή το φθινόπωρο του 2025.
Latest News
Tο Φεγγάρι των Λουλουδιών «ανθίζει» στον νυχτερινό ουρανό
Πότε θα δούμε το πανέμορφο αστρονομικό φαινόμενο – μια διαστημική ανατολή κοντά σ’ έναν κόκκινο υπεργίγαντα αστέρα
AΔEΔY: 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 21 Μαΐου
Τι διεκδικούν
Γενικά αίθριος ο καιρός- Στους 35 βαθμούς το θερμόμετρο
Αναλυτικά η πρόγνωση
AΔEΔY: 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 21 Μαΐου
Τι διεκδικούν
Μητσοτάκης στον ΣΕΒΕ: Οι εξαγωγές αναδεικνύουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε την ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις
Grivalia Hospitality: Aνοίγει στην Ελλάδα το πρώτο υβριδικό Private Members Club & Glamping
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το υβριδικό μοντέλο Private Members Club και Glamping
Ο εισαγγελέας του Διεθνoύς Ποινικού Δικαστηρίου ζητά εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Σινουάρ
Αντιμετωπίζουν την κατηγορία των εγκλημάτων πολέμου και των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας
Kάζακς (ΕΚΤ): Μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο- Μετά να μην βιαστούμε
Ο ρυθμός μείωσης των επιτοκίων να συμβαδίζει με την επιβράδυνση του πληθωρισμού
Τι σημαίνει για το Ιράν ο θάνατος του Εμπραχίμ Ραϊσί
Η Ισλαμική Δημοκρατία είναι αντιμέτωπη με μια αναπάντεχη τραγωδία εν μέσω μιας περιόδου κρίσεων και προκλήσεων
Τέσσερα μέτρα για τις πολυεθνικές προτείνει στις Βρυξέλλες ο Μητσοτάκης - Η επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν
Ποια είναι τα βασικά σημεία