Σε 219,8 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ για τη χρήση του 2023, αυξημένα κατά 12% ή 25,2 εκατ. έναντι της αντίστοιχης χρήσης του 2022 (194,6 εκατ. ευρώ).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €96,2 εκατ. έναντι €74,7 εκατ. της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €66,8 εκατ. αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα €52,9 εκατ. της χρήσης του 2022. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,34 αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022 όπου ήταν €1,04.
Νέα πτώση στη διακίνηση containers καταγράφεται στον Πειραιά
Τα παραπάνω ποσά αποτελούν, εκ νέου, τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε., αναφορικά με τα έσοδα αλλά και την κερδοφορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
Επιμέρους βασικές δραστηριότητες
Όσον αφορά στις επιμέρους βασικές δραστηριότητες το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας σημείωσε σημαντική άνοδο σε επίπεδο προσεγγίσεων αλλά και επιβατικής κίνησης. Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,4% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 761 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, πέρα από την αύξηση επιβατών και κατάπλων, σημαντική αύξηση καταγράφηκε στα πλοία και επιβάτες homeport. Ειδικότερα, η αύξηση επιβατών homeport ήταν 110,4% (από 378.899 σε 797.234) και τα πλοία που πραγματοποίησαν homeporting ήταν 571 σε σύνολο 760. Η συγκεκριμένη μεταβολή είναι αποτέλεσμα στρατηγικής επιλογής της εταιρείας και βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τους επιδιωκόμενους στόχους, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο, στο λιμάνι του Πειραιά να συμβάλλει καθοριστικά στη χώρα μέσω της προσέλκυσης τουριστικών ροών υψηλού επιπέδου (homeport).
Στον τομέα διαχείρισης οχημάτων καταγράφηκε σημαντικά, μεγαλύτερη, από την αναμενόμενη, αύξηση της ζήτησης αυτοκινήτων εγχωρίως. Ειδικότερα, τα οχήματα εισαγωγής κατέγραψαν αύξηση 31,4% (από 116.732 σε 153.381). Αντίθετα τα φορτία μεταφόρτωσης κατέγραψαν μείωση 30,0% από 234.238 σε 163.920 μονάδες.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας το 2023, καταγράφηκε αύξηση των ροών επιβατών και οχημάτων υποβοηθούμενη και από τις εξαιρετικά βελτιωμένες τουριστικές ροές. Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2023, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε αύξηση της τάξης 7,9% με 16.158.776 έναντι 14.976.394 επιβάτες το 2022. Επίσης, αύξηση κατά 3,8% καταγράφεται και στον τομέα διακίνησης οχημάτων, 2.878.422 το 2023 έναντι 2.772.525 το 2022.
Στον τομέα της επισκευής πλοίων, σημειώθηκε αύξηση 15,8% στις δεξαμενές (από 133 το 2022 σε 154 το 2023) αλλά μείωση του αριθμού των πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη κατά 3,6% (από 280 το 2022 σε 270 το 2023). Παρά τη μείωση των επισκευασθέντων πλοίων, καταγράφηκε αύξηση εσόδων που οφείλεται στη μακρύτερη παραμονή των πλοίων στη Ζώνη.
Τέλος, οι τρεις σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων είχαν συνολική διακίνηση 5.100.920 TEUs σημειώνοντας αύξηση 2%, η οποία οδήγησε και πάλι το λιμάνι του Πειραιά να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση, ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
Yu Zenggang: Το σχέδιο και η στρατηγική μας αποδίδουν πλήρως
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang φανερά ικανοποιημένος από την ανοδική οικονομική πορεία που σημειώνει για άλλη μια φορά η εταιρεία και το λιμάνι του Πειραιά, ευχαρίστησε το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, τονίζοντας ότι αποτελούν τον πιο βασικό παράγοντα για την εξαιρετική λειτουργία του λιμανιού που έχει ως αποτέλεσμα τις συνεχώς ανοδικές επιδόσεις και την υψηλή κατάταξή του. Επιπλέον, ο κ. Yu Zenggang επεσήμανε ότι το σχέδιο και η στρατηγική της εταιρείας εφαρμόζονται πιστά και όπως όλα δείχνουν αποδίδουν πλήρως, σημειώνοντας ότι οι επενδύσεις θα συνεχιστούν ώστε ο Πειραιάς να διατηρεί την υψηλή του θέση ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης.
Latest News
Συμφωνία Korinthian Foods με τον Δήμο Κορυδαλλού για την προμήθεια τροφίμων
Το έργο αφορά τα έτη 2024-2025 και έχει στόχο την ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
Τι συμβαίνει με την Epsilon Net – Οι αγορές από την Teamsystem και τα ερωτήματα
Η Teamsystem είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες λογισμικού στην Ιταλία
Διεύρυνση της συνεργασίας OKTABIT με Huawei
Διανομή Data Centers
Ποια προϊόντα «καίνε» το καλάθι του νοικοκυριού [γράφημα]
Τι καταγράφεται στη μηνιαία έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Νέο «χτύπημα» από τον Σκλαβενίτη - Έκλεισε deal στην Ρόδο
Η «είδηση» για την εξαγορά από την οικογένεια Σκλαβενίτη συζητείται ήδη έντονα στο σμαραγδένιο νησί
Η TeamSystem απέκτησε μετοχές της Epsilon Net
Ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι απέκτησε τις τελευταίες ημέρες θέση 0,57%
Και ξαφνικά …πόλεμος στις προθεσμιακές καταθέσεις – Ο στόχος για το 2025
Πρώτες οι μη συστημικές τράπεζες λανσάρουν υψηλές αποδόσεις
Από τις Πυραμίδες της Γκίζα μέχρι την Μαδρίτη – Οι νέοι σταθμοί της Coffee Island
Αισιόδοξος για την πορεία ανάπτυξης στη διεθνή αγορά δηλώνει στον «ΟΤ» ο CEO της αλυσίδας
Αντίστροφη μέτρηση για το Hilton Αθηνών – Πότε ανοίγει τις πόρτες του
Πού βρίσκονται τα έργα ανακατασκευής του εμβληματικού ξενοδοχείου - Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση 300 εκατ. της ΤΕΜΕΣ
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες