Στο project της «χειρουργικής» κατεδάφισης των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη (Οδός Φαλήρου 5) αναμένεται όπως όλα δείχνουν να συμβάλει ως τεχνικός σύμβουλος το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Μάλιστα, πηγές της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής μιλώντας στον «ΟΤ» αναφέρουν πως οι δύο πλευρές μετά από μια περίοδο διαπραγματεύσεων «έδωσαν τα χέρια» και είναι θέμα χρόνου να μπουν οι υπογραφές στην προγραμματική συμφωνία.
Ζητείται η συμβολή του ΤΕΕ στη «χειρουργική κατεδάφιση» του Cocomat στην Ακρόπολη
Η προγραμματική συμφωνία όπου θα περιγράφονται οι αρμοδιότητες και το πεδίο ευθύνης του τεχνικού συμβούλου είχε τεθεί ως προϋπόθεση από ΤΕΕ για να συμπράξει στο project.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επιδιώκει τη συμμετοχή του ΤΕΕ καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό project που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική πραγματικότητα.
Η εμπειρία και η τεχνογνωσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου εκτιμάται πως θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην άρτια ολοκλήρωση του έργου.
«Είναι άλλο πράγμα να κατεδαφίζεις ένα αυθαίρετο στον αιγιαλό, και άλλο να επιχειρήσεις να κοντύνεις κατά δυόμιση ορόφους ένα ενεργό κτήριο 33 μέτρων, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι το κτήριο δεν θα υποστεί άλλες ζημιές ή φθορές και μάλιστα σε μια πυκνοδομημένη και κατοικημένη περιοχή», δήλωναν πρόσφατα στον ΟΤ πηγές της Αποκεντρωμένης. Γιατί σε περίπτωση αστοχίας ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα δύναται να ζητήσει αποζημίωση.
Η μελέτη κατεδάφισης
Το αμέσως επόμενο διάστημα, αναμένεται η Αποκεντρωμένη να προχωρήσει στην κήρυξη του διαγωνισμού για την εξεύρεση του κατάλληλου συμβούλου που θα εκπονήσει τη μελέτη κατεδάφισης, για να ακολουθήσει στη συνέχεια ο διαγωνισμός για την ανάδειξη της εταιρείας που θα αναλάβει την κατεδάφιση.
Όσον αφορά στα χρονικά περιθώρια για την εκτέλεση του έργου, πηγές της Αποκεντρωμένης αναφέρουν πως υπάρχει κατανόηση απ’ όλες τις πλευρές καθώς διαπιστώσουν πως σημειώνεται πρόοδος.
Υπενθυμίζεται πως το ΣτΕ το περασμένο φθινόπωρο αποφάσισε να αναθέσει στις κρατικές υπηρεσίες την ευθύνη κατεδάφισης των δυο τελευταίων ορόφων του 10όροφου ξενοδοχείου Cocomat στην οδό Φαλήρου 5 που κρίθηκαν αυθαίρετοι, δίνοντάς τες μάλιστα περιθώριο έξι μηνών για να προετοιμάσουν την όλη διαδικασία.
Οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη
Είχε προηγηθεί η άρνηση της ιδιοκτήτριας εταιρείας (Μπλε Κέδρος) των αδελφών Ευμορφίδη να αναλάβει την κατεδάφιση επικαλούμενη τις δυσχέρειες του έργου. Δεν αποκλείεται πάντως όλα τα παραπάνω να ανατραπούν σε περίπτωση που η Μπλε Κέδρος πετύχει μια θετική για αυτήν δικαστική απόφαση.
Η διοίκηση της έχει καταθέσει μια σειρά από προσφυγές σε σειρά δικαστηρίων, υποστηρίζοντας πως το ξενοδοχείο μαζί με τους δυο επίμαχους ορόφους κατασκευάστηκε με νόμιμη άδεια και συνολικό κόστος που ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ.
Latest News
«Προχωρά το έργο του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας»
Τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Σε ποσοστό 42% έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Συνάντηση εργασίας της υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών με τον δήμαρχο Πάτρας
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της Σήραγγας Κατερίνης
Η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024
Φράγματα και σιδηρόδρομος - Πού βρίσκονται τα νέα έργα στη Ροδόπη
Σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης