
Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν ήδη τεθεί σε κυκλοφορία στην Ευρώπη. Από τα μέσα της δεκαετίας του 2020, η προσφορά οχημάτων θα αυξηθεί σημαντικά, με τουλάχιστον 60.000 φορτηγά να αναμένεται να λειτουργήσουν έως το 2030.
Ωστόσο, η υποδομή που είναι απαραίτητη για τον ανεφοδιασμό αυτών των φορτηγών κυψελών καυσίμου λείπει σχεδόν εντελώς σήμερα.
Λόγω της υψηλότερης ζήτησης ενέργειας και ενέργειας, τα βαρέα οχήματα δεν μπορούν απλώς να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή για αυτοκίνητα.
Όπως αναφέρει η νέα μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σχετικά με τις απαιτήσεις υποδομής φορτηγών, αυτό το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν την ταχεία ανάπτυξη υποδομής στο πλαίσιο της αναθεώρησης της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFID).
Πράγματι, θα πρέπει να οριστεί στόχος σε επίπεδο ΕΕ περίπου 300 κατάλληλων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά έως το 2025 και τουλάχιστον 1.000 το αργότερο έως το 2030. Επιπλέον, ένας χώρος ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμος κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος του κεντρικού δικτύου έως το 2030.
Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά θα πρέπει να έχει ημερήσια χωρητικότητα τουλάχιστον έξι τόνων H2 με τουλάχιστον δύο διανομείς ανά σταθμούς.
Για να διασφαλιστεί ότι ο απαραίτητος αριθμός σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου θα είναι διαθέσιμος έως το 2025 και το 2030 σε ολόκληρη την ΕΕ, θα πρέπει να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι ανά κράτος μέλος.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών έχουν δεσμευτεί πλήρως να επιτύχουν την ουδετερότητα του άνθρακα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές έως το 2050 το αργότερο.
Τα οχήματα χαμηλών εκπομπών και ειδικά μηδενικών εκπομπών θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου, ο αριθμός και το εύρος τους θα αυξηθούν γρήγορα τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, όπως δείχνει αυτή η μελέτη, η υποδομή που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία, τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των φορτηγών λείπει σχεδόν εντελώς.
Η αναθεώρηση της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (AFID) παρουσιάζει μια κρίσιμη ευκαιρία για τον καθορισμό αποκλειστικών και δεσμευτικών στόχων υποδομής σε ευρωπαϊκό και κράτος μέλος για βαρέα οχήματα χαμηλής και μηδενικής εκπομπής.
Το AFID πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να ληφθούν υπόψη οι απαιτήσεις των βαρέων οχημάτων και να διευκολυνθεί η γρήγορη εκκίνηση ενός πυκνού δικτύου φόρτισης και ανεφοδιασμού σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη.
Θα πρέπει να θέσει συγκεκριμένα έναν στόχο 10.000-15.000 (υψηλότερης ισχύος) σημείων φόρτισης δημόσιου και προορισμού το αργότερο έως το 2025 και 40.000 ‐ 50.000 σημείων φόρτισης το αργότερο το 2030 . Επιπλέον, πρέπει να τεθεί στόχος για τουλάχιστον 40.000 δημόσιους φορτιστές ολονύκτιας ισχύος (100 kW) κατά τη διάρκεια της νύχτας σε χώρους στάθμευσης φορτηγών κατά μήκος των εθνικών οδών.
Για να διασφαλιστεί ότι ο απαραίτητος αριθμός σημείων χρέωσης θα είναι διαθέσιμος έως το 2025 και το 2030 σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, πρέπει να τεθούν δεσμευτικοί στόχοι ανά κράτος μέλος σύμφωνα με την προτεινόμενη μεθοδολογία.
Επιπλέον, πρέπει να τεθεί ένας στόχος περίπου 300 κατάλληλων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου φορτηγών έως το 2025 και τουλάχιστον 1.000 το αργότερο έως το 2030. Επιπλέον, ένας τόπος ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμος κάθε 200 χλμ. Στο δίκτυο έως το 2030. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου για φορτηγά θα πρέπει να έχει ελάχιστη ημερήσια χωρητικότητα τουλάχιστον έξι τόνων H2 με τουλάχιστον δύο διανομείς ανά σταθμούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν την κυβερνοασφάλεια βασική πρόκληση - Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα τρίτο σχεδόν (31,1%) των επιχειρήσεων βασίζεται κυρίως ή εξ ολοκλήρου σε χειροκίνητες διαδικασίες ή βρίσκεται μόλις στο αρχικό στάδιο ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων