H ελληνική οικονομία εμφάνισε αντοχές στην τρίτη κατά σειρά έξαρση των κρουσμάτων της πανδημίας, όπως εκτιμά στην εβδομαδιαία ανάλυσή της, «7 Ημέρες Οικονομία» η Eurobank. Ωστόσο εκτιμά ότι ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής του πραγματικού ΑΕΠ του 1ου τριμήνου 2021 δεν θα είναι θετικός, αλλά έντονα αρνητικός, καθότι η σύγκριση γίνεται με το τρίμηνο που προηγήθηκε της μεγάλης ύφεσης του 2ου τριμήνου 2020 (-13,4% QoQ, -13,8% YοΥ).
Σύμφωνα με τα στοιχεία των εθνικών λογαριασμών (πηγή ΕΛΣΤΑΤ), το πραγματικό ΑΕΠ στην Ελλάδα το 4ο τρίμηνο 2020 ενισχύθηκε σε τριμηνιαία βάση κατά 2,7%, με τη στατιστική επίδραση βάσης (carry over effect) να διαμορφώνεται στις -0,2 ποσοστιαίες μονάδες. Το εν λόγω στατιστικό αποτέλεσμα σημαίνει ότι αν σε όλα τα τρίμηνα του 2021 το πραγματικό ΑΕΠ παραμείνει στα-θερό στα επίπεδα του 4ου τριμήνου 2020 (€42,0 δις σύμφωνα με τα εποχικά διορθωμένα στοιχεία), τότε ο ετήσιος πραγματικός ρυθμός οικονομικής μεγέθυνσης για το σύνολο του έτους 2021 θα διαμορφωθεί στο -0,2% από -8,2% το 2020.
Σύμφωνα με τις εαρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Μάιος 2021), η ανάπτυξη στην Ελλάδα το 2021 εκτιμάται στο 4,1%. Βάσει των τρεχόντων στοιχείων των εθνικών λογαριασμών, η προαναφερθείσα πρόβλεψη είναι ισοδύνα-μη με έναν μέσο τριμηνιαίο ρυθμό μεγέθυνσης της τάξης του 1,7%.
Σε τριμηνιαία βάση, η επίδοση της οικονομίας την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021 φαίνεται πως ήταν καλύτερη των αρχικών εκτιμήσεων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης κύκλου εργασιών στο χονδρεμπόριο, ο δείκτης κύκλου εργασιών στο εμπόριο αυτοκινήτων και οι εξαγωγές, κινήθηκαν ως ακολούθως το 1ο τρίμηνο 2021:
1ον ο δείκτης κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο ενισχύθηκε σε τριμηνιαία βάση – για 3ο τρίμηνο στη σειρά – κατά 5,6% το 1ο τρίμηνο 2021, ενώ σε ετήσια βάση μειώθηκε κατά -0,7% από-7,6% το προηγούμενο τρίμηνο (βλέπε Σχήμα 1).
2ον ο δείκτης κύκλου εργασιών στον τομέα των αυτοκινήτων αυξήθηκε σε τριμηνιαία και σε ετή-σια βάση κατά 9,2% και 15,5% αντίστοιχα το 1ο τρίμηνο 2021 (0,7% και -3,7% αντίστοιχα το 4ο τρί-μηνο 2020).
3ον ο ετήσιος ρυθμός μείωσης των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών, εξαιρούμενων των πλοίων και των καυσίμων, επιβραδύνθηκε σημαντικά στο -1,1% το 1ο τρίμηνο 2021 από -20,0% το 4ο τρί-μηνο 2020. Την ίδια περίοδο, οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, εξαιρούμενων των πλοίων και των καυσίμων, αυξήθηκαν κατά 3,1% από μείωση -13,0% το 4ο τρίμηνο 2020. Το αντίστοιχο ισοζύγιο μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά -€566,2 εκατ. από -€774,7, -€7.878,9 και -€3.112,5 εκατ. τα 3 προηγούμενα τρίμηνα
Δείτε αναλυτικά την έκδοση της Eurobank
Latest News
ΟΔΔΗΧ: Στο 3,61% η απόδοση για το ομόλογο λήξης 2035
Κατά 3,57 φορές υπερκαλύφθηκε η έκδοση των 200 εκατ. ευρώ
Ρολφ Στράουχ: «Πρέπει να επιταχυνθεί η εφαρμογή του Σχεδίου Ανάκαμψης»
Ο επικεφαλής οικονομολόγος του ESM μιλάει για τις τρεις μεγάλες μελλοντικές προκλήσεις, την πρόοδο της Ελλάδας, τα ανησυχητικά σημάδια και την ανάγκη προώθησης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων
Γιατί δεν γίνονται παραγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα
Τι φοβούνται οι ξένοι και τι επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, τραπεζίτες και διεθνείς αναλυτές
Μέση Ανατολή: Σε εγρήγορση το οικονομικό επιτελείο για επιπτώσεις σε καύσιμα και πληθωρισμό
Οι πρώτες κινήσεις Χατζηδάκη
Στις Βρυξέλλες το Μεσοπρόθεσμο - Τι προβλέπει
Πίστη στη δημοσιονομική σταθερότητα και στην υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική θα «εκπέμψει» το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Οι καλές και οι κακές εκτιμήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας
Ανάπτυξη 2,5% προβλέπει για το 2024 και το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή