
Εισιτήριο για το καλοκαίρι του 2022 βγάζουν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Αυτό επαναβεβαιώθηκε σήμερα, κατά την επίσκεψη στο εργοτάξιο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο» του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Για την ανάδειξη του Πειραιά σε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, μίλησε ο υπουργός, καθώς θα έχει σύνδεση εκτός από το μετρό, με το τραμ και τον προαστιακό, που θα συνδέουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μέσα σε 50 λεπτά.
Όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός, στα τέλη του 2019 σχεδόν δεν είχαν ξεκινήσει οι εκσκαφές, ενώ σήμερα βρισκόμαστε στα τελειώματα των αρχιτεκτονικών εργασιών και έχουν ήδη πέσει τα μπετά. Τα εργοτάξια των τριών σταθμών κρατήθηκαν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και σήμερα βρίσκονται σχεδόν στο 90% των εργασιών, σε ορισμένες δε περιπτώσεις και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Οι τρεις σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και θα μπουν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.
Οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί της επέκτασης θα καλύψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης του Πειραιά, ενώ ο τερματικός σταθμός είναι στην καρδιά της επιχειρηματικής και εμπορικής ζωής. Με την επέκταση, η Γραμμή 3, συνολικού μήκους 50 χλμ., θα ενώνει το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο.
Επεσήμανε δε πως ένα μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία μεγάλη ευκαιρία ανάδειξης αρχαιολογικών ευρημάτων. Ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο θα είναι ένας σταθμός Μουσείο με την προβολή αυτών των ευρημάτων, όπου κυριαρχεί ένα βοτσαλωτό δάπεδο.
Σταθμός-μουσείο στο Δημοτικό Θέατρο
Νωρίτερα, ο υπουργός ξεναγήθηκε στην «Ξυλαποθήκη», όπου έχουν συγκεντρωθεί όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα της ανασκαφής και γίνεται η αποκατάστασή τους από τους ειδικούς. Περισσότερα από 10.000 αντικείμενα όλων των εποχών που ακολούθησαν την ιστορία της πόλης, οι αρχαιότητες πριν το 86 π.Χ., τμήμα του Αδριάνειου Υδραγωγείου, του αποχετευτικού συστήματος της πόλης, αλλά και καθημερινά αντικείμενα, όπως σκεύη, είναι συγκεντρωμένα στον χώρο.
Όπως επισημάνθηκε, τα εν λόγω ευρήματα, για τα οποία έχει υιοθετηθεί η μέθοδος της απόσπασης κι επενατοποθέτησης, για την οποία τόσος λόγος έχει γίνει στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, θα επανατοποθετηθούν στον χώρο του σταθμού στο Δημοτικό Θέατρο. Ο εν λόγω σταθμός θα αποτελεί ουσιαστικά ένα «μουσείο» για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία, αλλά και το τουριστικό της προφίλ.
«Ο σταθμός “Δημοτικό Θέατρο” θα είναι ένας σταθμός πρότυπο», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, «που θα συμβολίζει αυτό που εμείς στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό. Και θα είναι πρότυπο δεδομένου ότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί, καθώς και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα».
Τον υπουργό συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης επεσήμανε πως είναι πλέον όρατο πως υπάρχει εντυπωσιακή πρόοδος και το έργο “τρέχει”. Σημείωσε πως υπάρχει αγωνία για να ενταχθεί το Μετρό στην πόλη και να ξεκινήσει η λειτουργία του. “Ο Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία Μετρό, Τραμ, Προαστιακού και του Λιμανιού” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μώραλης.
Επικαιροποιείται η μελέτη υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς
Αναφορικά με την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, όπως είπε ο υπουργός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, προχωρά η επικαιροποίηση της μελέτης, έτσι ώστε αυτό το δύσκολο, αλλά συνάμα σημαντικό έργο να προχωρήσει. Ήδη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει η σκέψη της σύντμησης των χρόνων προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες γρηγορότερα. «Το έργο βρίσκεται σε μια πολύ καλή βάση», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού