Την Πέμπτη τίθεται προς συζήτηση και ψήφιση στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ο νέος νόμος της ΕΕ για το κλίμα. Ουσιαστικά, θα γίνει δεσμευτική νομοθεσία της ΕΕ ο κλιματικός στόχος που περιλαμβάνεται στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία η οποία παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2019, το εμβληματικό σχέδιο που επιδιώκει να καταστήσει την Ευρώπη ουδέτερη για το κλίμα έως το 2050.
Οι στόχοι
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί για μια φιλόδοξη πολιτική για το κλίμα. Στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας στοχεύει να γίνει η πρώτη ήπειρος που μηδενίζει μέχρι το 2050 τις σημερινές εκπομπές CO2.
Ο στόχος αυτός θα καταστεί νομικά δεσμευτικός από την στιγμή που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εγκρίνουν τον νέο νόμο για το κλίμα. Επίσης, θα επικαιροποιηθεί ο ενδιάμεσος στόχος μείωσης των εκπομπών της ΕΕ για το 2030 κατά τουλάχιστον 55%.
Στις 7 Οκτωβρίου 2020, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050 και έναν στόχο μείωσης εκπομπών 60% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 – πιο φιλόδοξη από την πρόταση της Επιτροπής για 55%.
Επιπλέον, τα μέλη ζήτησαν από όλες τις χώρες της ΕΕ να γίνουν ουδέτερες από το κλίμα και επέμειναν ότι μετά το 2050, περισσότερο CO2 πρέπει να απομακρυνθεί από την ατμόσφαιρα από ό, τι εκπέμπεται. Επίσης, όλες οι άμεσες ή έμμεσες επιδοτήσεις στα ορυκτά καύσιμα θα πρέπει να καταργηθούν το αργότερο έως το 2025.
Ήδη, πέντε χώρες της ΕΕ έχουν θέσει ως στόχο την ουδετερότητα του κλίματος στο νόμο: η Σουηδία στοχεύει στην επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2045 και της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ουγγαρίας έως το 2050.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»