
Ευρυζωνικά δίκτυα, έξυπνοι αισθητήρες και συστήματα μέτρησης, καθώς και ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα αναβαθμίσουν ως το 2025 το δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων. Με συνολική χρηματοδότηση άνω των 700 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οδικό δίκτυο της χώρας διασυνδέεται ψηφιακά με τα διευρωπαϊκά δίκτυα και εκσυγχρονίζεται ώστε να ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις ασφάλειας και διαλειτουργικότητας.
Το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης βάζει σε μεγάλο βαθμό τη χώρα στην εποχή των Gigabit, με τα συνολικά 2.011 χλμ. των αυτοκινητόδρομων να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Το πρότζεκτ «5G Corridors», το οποίο προβλέπει την ανάπτυξη δικτύων 5ης γενιάς στους 6 ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, θα υποστηρίξει, μεταξύ άλλων, και τον διασυνοριακό διάδρομο Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βελιγράδι. Στόχοι του έργου είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα, καθώς και η κινητοποίηση και προσέλκυση νέων επενδύσεων στη συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα.
Η υλοποίηση της επένδυσης, στην οποία κατευθύνονται πόροι ύψους 130 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει ως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και θα ολοκληρωθεί ως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Το πρώτο ορόσημο, όπως προβλέπεται στην ελληνική πρόταση που κατατέθηκε στην Κομισιόν, είναι η ανάθεση, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης των συμβάσεων για την ανάπτυξη του έργου «Διάδρομοι 5G», που σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Μετράμε αντίστροφα για τα e-διόδια από το 2023
Το δεύτερο πολυσυζητημένο έργο του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης που θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια τις οδικές διαπεριφερειακές μας μετακινήσεις είναι η ανάπτυξη του συστήματος των ηλεκτρονικών διοδίων. Πρόκειται για ένα διαλειτουργικό σύστημα αναλογικής χρέωσης στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση, το οποίο και αποτελεί πάγιο αίτημα των τελευταίων ετών στη χώρα. Συγχρόνως, το νέο σύστημα θα διασφαλίζει τη διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές, τη βελτιωμένη ροή οχημάτων και θα θέσει τα θεμέλια για τη διαλειτουργικότητα με τα συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της επένδυσης, με 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα γίνει το δεύτερο τρίμηνο του 2023 με την ανάθεση του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που κατατέθηκε, και εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το σύστημα θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στα τέλη του 2025.
«Έξυπνες» γέφυρες
Με μια επένδυση, συνολικού ύψους 81 εκατ. ευρώ, οι γέφυρες της χώρας θα εξοπλιστούν με καινοτόμα συστήματα μέτρησης φορτίου και αισθητήρες ή οπτικές ίνες που μετρούν τη μετατόπιση των γεφυρών σε πραγματικό χρόνο. Αυτές οι πληροφορίες θα καταγράφονται και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία με ειδικούς αλγόριθμους για την αξιολόγηση της δομικής ευπάθειας των γεφυρών και την προληπτική συντήρησή τους.
Στόχος αυτού του έργου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025, είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των γεφυρών και η αποτροπή ατυχημάτων, είτε από τη διέλευση βαρέων οχημάτων, είτε από κινδύνους της κλιματικής αλλαγής.
Έμφαση στην οδική ασφάλεια
Η βελτίωση της ασφάλειας των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει εντάξει στο «Ελλάδα 2.0» ένα μεγάλο πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας, με χρηματοδότηση 450 εκατ. από το RRF. Αυτό αφορά στην αποκατάσταση του οδικού δικτύου και στην επισκευή́ επικίνδυνων οδοστρωμάτων ανά την Ελλάδα. Συνολικά θα γίνουν παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα, καθώς και μικρότερες βελτιώσεις στα υπόλοιπα 2.500 χλμ. του εθνικού δικτύου.
Το πρόγραμμα θα περιορίσει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες). Αναμένεται επίσης να έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις τουριστικές περιοχές που πιέζονται πέρα από τα όρια αντοχής τους στη διάρκεια των θερινών μηνών. Ως προς το χρονοδιάγραμμα, αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2023 να έχουν ανατεθεί τα έργα αναβάθμισης για τουλάχιστον 2.300 σημεία, ενώ το σύνολο των συμβάσεων θα έχει ανατεθεί ως το δεύτερο τρίμηνο του 2024, προκειμένου το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί το 2025.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο