Με στόχο να εκμηδενίσει μέχρι το 2025 το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της στις ελληνικές πόλεις και να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών, η BEAT δίνει… bonus προτεραιότητας στα ταξί μηδενικών ρύπων, καθώς και στους οδηγούς που επιλέγουν την εφαρμογή στις ώρες αιχμής. Μέσω ενός καινοτόμου συστήματος «έξυπνης ανάθεσης», που αναπτύχθηκε από τη BEAT στην Ελλάδα, τα οχήματα μηδενικών εκπομπών θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα οχήματα θερμικής καύσης, δίνοντας έτσι ένα κίνητρο στους πάνω από 8.000 οδηγούς της στην Ελλάδα να αντικαταστήσουν τα ταξί τους με ηλεκτρικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα είναι η πλέον επιβαρυμένη πρωτεύουσα της Ε.Ε. από τις μεταφορές, με πάνω από το 70% των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου να προέρχονται από́ τα οχήματα. Επίσης, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, 3.788 θάνατοι στην Αθήνα αποδίδονται στα αιωρούμενα σωματίδια για τα έτη 2014-2016 λόγω ξεπερασμένων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών, ενώ η χώρα μας παραπέμφθηκε το 2021 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για υπερβάσεις των ετήσιων και ημερήσιων οριακών τιμών των αιωρούμενων σωματιδίων στη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα, ο στόλος των ταξί στη χώρα μας έχει μέσο όρο ηλικίας τα 13 έτη, γεγονός που σημαίνει σημαντική επιβάρυνση για το περιβάλλον. Ενδεικτικά, εάν από αύριο κάθε νέο ταξί στην Αττική ήταν ηλεκτρικό, θα μείωνε ετησίως τις εκπομπές αερίων κατά 226.000 τόνους CO2. Αυτό σημαίνει ότι για να αντισταθμιστούν οι ετήσιοι ρύποι από τα 13.500 ταξί της Αττικής, χρειάζεται να φυτευτεί με δέντρα μια έκταση όσο 1,5 φορά ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν εχθές στο πλαίσιο εκδήλωσης για τα 10 χρόνια της BEAT. Όπως ανακοίνωσε εχθές, ο γενικός διευθυντής BEAT Ελλάδας, κ. Βασίλης Ντάνιας, εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η BEAT στοχεύει από το 2025 και μετά να εγγραφεί στην πλατφόρμα της μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.

Στο ραντάρ οι ώρες αιχμής στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης

Με την κίνηση στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, όπως σημείωσε ο κ. Ντάνιας, πολλοί είναι οι οδηγοί ταξί που στις ώρες αιχμής δεν δέχονται κλήσεις από την εφαρμογή  δεδομένου ότι βρίσκουν εύκολα πελάτη στον δρόμο. Αυτό έχει βεβαίως ως αποτέλεσμα σε συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα οι χρήστες της BEAT να δυσκολεύονται να βρουν ταξί, λόγω της περιορισμένης προσφοράς.

«Στο εξωτερικό το πρόβλημα έχει λυθεί με την αναπροσαρμογή του τιμολογίου τις ώρες αιχμής. Όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση η τιμή αυξάνεται και αυτό λειτουργεί ως κίνητρο για τους οδηγούς. Στην Ελλάδα, και το θεσμικό πλαίσιο δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο και εμείς δεν θα θέλαμε να επιβαρύνουμε τον πελάτη», σημείωσε ο κ. Ντάνιας.

Για να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα, η εφαρμογή θα «επιβραβεύει» εκείνους τους οδηγούς που την προτιμούν τις ώρες αιχμής, δίνοντας τους προτεραιότητα σε άλλες ώρες της ημέρας που οι κλήσεις είναι λίγες και τα διαθέσιμα οχήματα που τις διεκδικούν πολλά. Για παράδειγμα, ένας οδηγός που χρησιμοποιεί το BEAT από τις 7 ως τις 9 απόγευμα καθημερινής που μπορεί να βρει εύκολα πελάτη από το δρόμο, θα λαμβάνει με προτεραιότητα κλήσεις που διεκδικεί το βράδυ μετά τις 10, οπότε και η ζήτηση για κούρσες μειώνεται αισθητά.

Το νέο σύστημα Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών επαναφέρει και ένα από χαρακτηριστικά της εφαρμογής, που την έκαναν εξαρχής αγαπητή στους Έλληνες επιβάτες, καθώς τους επέτρεπε να επιλέξουν βάσει αξιολόγησης τον «καλύτερο» οδηγό. Όταν αυτό το χαρακτηριστικό άλλαξε, δίνοντας έμφαση στον «κοντινότερο» οδηγό για ταχύτερη εξυπηρέτηση, πολλοί χρήστες είχαν δυσαρεστηθεί. Πλέον η εφαρμογή θα δίνει την κούρσα στον διαθέσιμο οδηγό με την καλύτερη βαθμολογία που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Αν για παράδειγμα βρίσκονται δύο οδηγοί, ο ένας με βαθμολογία 5 και ο άλλος με βαθμολογία 4,5, σε μια απόσταση 5 χιλιομέτρων από το σημείο παραλαβής, την κούρσα θα την πάρει ο πρώτος.

Πρώτη φορά δοκιμάζεται στην Ελλάδα

Το καινοτόμο σύστημα Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών δημιουργήθηκε στην Ελλάδα και θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στη χώρα μας από τον όμιλο της FREE NOW, στον οποίο ανήκει η BEAT από το 2019.Το σύστημα, μέσω του αλγόριθμού του, θα επιλέγει το όχημα που θα στέλνει σε κάθε διαδρομή υπολογίζοντας παραμέτρους, όπως η ηλικία και οι ρύποι του οχήματος, ο χρόνος αναμονής του επιβάτη, αλλά και η βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει οι οδηγοί από τους επιβάτες της BEAT.

Ο όμιλος της FREE NOW προσβλέπει στο αντιστάθμισμα των σημερινών εκπομπών, με τη σταδιακή μείωσή τους μέχρι την επίτευξη του στόχου των μηδενικών ρύπων. Συνολικά, θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς για να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Τα οφέλη για τους οδηγούς

Υπολογίζεται, ότι ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, συνεργαζόμενος με τη ΒΕΑΤ και έχοντας τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, θα κέρδιζε 2.000-6.000 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε σχέση με το μέσο συμβατικό ταξί, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει το περιβάλλον με 13 τόνους CO2 ετησίως.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους οδηγούς ταξί που συνεργάζονται με τη ΒΕΑΤ, 8 στους 10 ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα, ενώ 5 στους 10 ενδιαφέρονται και για απόκτηση νέου οχήματος μέσω leasing. Οι μισοί οδηγοί (5 στους 10) ορίζουν το κόστος αγοράς ως το βασικό αντικίνητρο. Επόμενα αντικίνητρα είναι η αυτονομία και η υστέρηση υποδομών.

Επίσης, σχεδόν 9 στους 10 επιβάτες θα επέλεγαν μετακίνηση με ταξί μηδενικών ρύπων, ακόμα κι αν έπρεπε να το περιμένουν μερικά λεπτά παραπάνω. Ακόμη, σχεδόν 8 στους 10 επιβάτες, αν γνώριζαν πόσο ρυπαίνει η διαδρομή́ τους, θα επέλεγαν την επόμενη φορά ένα όχημα που ρυπαίνει λιγότερο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green