«Πράσινη» στροφή από τις Βρυξέλλες, με την τοπική κυβέρνηση να αποφασίζει καθολική απαγόρευση όλων των οχημάτων ντίζελ έως το 2030, σε μια προσπάθεια να «πιάσει» τους περιβαλλοντολογικούς στόχους της Ε.Ε. για μηδενισμό των ρύπων μέχρι το 2050.
Η απαγόρευση διευρύνεται και σε άλλες κατηγορίες. Τα σκούτερ με ντίζελ θα απαγορευτούν νωρίτερα, από το 2025, αν και οι μοτοσυκλέτες θα έχουν ένα μεγαλύτερο περιθώριο μέχρι το 2035. Το 2035 θα επιβληθεί και απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων που «τρέχουν» με φυσικό αέριο, που επίσης δεν θεωρείται φιλικό προς το περιβάλλον.
Οι ρύποι από τα οχήματα στοχοποιούνται για το 30% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ευρύτερη περιοχή των Βρυξελλών, ένα ποσοστό που έχει παραμείνει σταθερό σχεδόν από το 1990. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα περίπου 100 θάνατοι ετησίως να αποδίδονται ευθέως στην ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.
Στόχος του νέου πλάνου είναι η μείωση των ρύπων κατά 65% με 70% μέχρι το 2030.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών που θα πρέπει να στραφούν σε ηλεκτρικά οχήματα, η τοπική κυβέρνηση θα εγκαταστήσει συνολικά 22.000 φορτιστές, ενώ θα δρομολογήσει σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση των ΜΜΜ. Ήδη για τη φετινή χρονιά έχουν δρομολογηθεί κονδύλια της τάξεως του 1 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να ανακοινώσει, στις 14 Ιουλίου, ένα νέο αυστηρότερο πλαίσιο για τα νέα αυτοκίνητα στην Ε.Ε., με στόχο να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους και δη, την αντικατάσταση τους κυρίως με ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα, είναι εξαιρετικά πιθανόν να καθορίζει και συγκεκριμένη ημερομηνία για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με μηχανές ντίζελ.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»