Στην διερεύνηση του φαινομένου συμμετέχει και ο καθηγητής Ωκεανογραφίας και θαλάσσιων Βιοεπιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Γιώργος Τσιρτσής.
Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν το φαινόμενο ευτροφισμού που παρατηρείται στη θάλασσα της Λήμνου συνδέεται με τη βλέννα που παρουσιάζεται σε έντονο βαθμό στη θάλασσα του Μαρμαρά.
«Η εκτίμηση μου είναι ότι συνδέονται. Θεωρώ ότι κάποια ποσότητα από τη θάλασσα του Μαρμαρά διέφυγε από τα στενά και έφτασε στο Αιγαίο, κάτι το οποίο αναμέναμε να συμβεί. Καθώς η μάζα αυτή μεταφέρεται αρχίζει και διαλύεται, στη Λήμνο είναι σαφώς πιο ήπιο απ’ ότι στη θάλασσα του Μαρμαρά».
Πως όμως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο; Σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί.
«Δεν υπάρχει τόπος αντιμετώπισης, πρέπει να περιμένουμε να αποσυντεθεί από το ίδιο το σύστημα. Δεν είναι ρύπος, είναι μία μάζα θαλάσσιων μικροοργανισμών οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλους πληθυσμούς και σιγά σιγά θα αποσυντεθεί από άλλους οργανισμούς. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, άλλο είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί, πέρα απ’ το να βάλουμε πλωτά φράγματα για προστατέψουμε παράλιες».
«Επειδή στη Μεσόγειο παρατηρείται αύξηση της θερμοκρασίας λόγω κλιματικής αλλαγής, παίζει ρόλο. Στον Μαρμαρά δεν οφειλόταν αποκλειστικά σε αυτό, πρέπει με κάποιο τρόπο απ’ την στεριά να μπήκαν ουσίες που να προκαλούν τέτοια φαινόμενα».
«Όσο μεταφέρεται η μάζα τόσο διαλύεται και τόσο αποσυντίθεται. Εάν προχωρήσει βαθύτερα στο Αιγαίο το φαινόμενο θα γίνεται όλο και πιο ήπιο. Εκτιμώ ότι θα τελειώσει σε λίγες ημέρες καθώς το Αιγαίο δεν έχει τη δυνατότητα να κρατήσει τέτοιες μάζες».
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος