
Μεγάλη ανησυχία και έντονο προβληματισμό προκαλεί στους ειδικούς, η έκρηξη κρουσμάτων, με αρκετά νησιά να βρίσκονται κοντά στον «κόκκινο» συναγερμό.
Έκδηλη είναι η ανησυχία καθώς τυχόν εκτροχιασμός της κατάστασης θα θέσει σε κίνδυνο τον τουρισμό ο οποίος βλέπει πολλές περιοχές που αποτελούν σημαντικούς προορισμούς να βρίσκονται μία ανάσα πριν «κοκκινίσουν». Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι ο δείκτης θετικότητας (Rt) σε αρκετές περιοχές ξεπερνά το 4%, ακόμη και το 5%, γεγονός που κάνει το ενδεχόμενο νέων τοπικών lockdown να φαντάζει πιθανό.
Στη σημερινή συνεδρίαση των Επιστημόνων θα γίνει αξιολόγηση της κατάστασης στα νησιά μας, και ενδεχομένως να υπάρξουν εισηγήσεις για νέα μέτρα έτσι ώστε να μην καταστεί ανεξέλεγκτη η κατάσταση.
Τα «κόκκινα» νησιά
Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσίευσε ο ΕΟΔΥ την Τετάρτη, κατά την εβδομάδα 19 Ιουλίου-25 Ιουλίου το ποσοστό θετικότητας ήταν 3.26% σε σύνολο 540.283 εργαστηριακών ελέγχων και 0.79% σε σύνολο 894.838 αυτοδιαγνωστικών ελέγχων. Στο σύνολο των ελέγχων, το ποσοστό θετικότητας ήταν 1.46%.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό θετικότητας (Rt) υπερέβη κατά πολύ το 4% σε τρία νησιά:
- Πάρο: 5,51%
- Μύκονο: 4,27%
- Τήνο: 4,20%
Λίγο πιο χαμηλό είναι το ποσοστό θετικότητας σε Ρέθυμνο και Θήρα, όπου το Rt αγγίζει το 3,76% και 3,40%, αντίστοιχα. Tην ίδια ώρα, στο «κόκκινο» βρίσκεται η περιφερειακή ενότητα Νήσων (τα νησιά του Αργοσαρωνικού και τα Κύθηρα), με σύνολο θετικότητας 2,64%, αλλά και η Νάξος με 2,48%.
Συναγερμός σε Ίο, Πάρο και Κρήτη
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προειδοποίησε την Τετάρτη μέσω του ΣΚΑΪ ότι η κατάσταση στην Ίο είναι οριακή και ο κίνδυνος lockdown στο νησί είναι ορατός. Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων κοροναϊού, είναι ορατός ο κίνδυνος το νησί να «κλείσει» γιατί οι επιχειρηματίες δεν λαμβάνουν μέτρα.
Ήδη εφαρμόζεται σχέδιο εκτάκτου ανάγκης από την αστυνομία και την Πολιτική Προστασία σε Ίο και Πάρο για να συνδράμουν στην εφαρμογή των μέτρων και να αποφευχθεί το «κλείσιμο» του νησιού. Κρίσιμη είναι η επιδημιολογική κατάσταση και σε Μύκονο και Κρήτη.
Στην Ιό φτάνουν σήμερα από την Αθήνα, 30 αστυνομικοί, ομάδα ΟΠΚΕ και της Ασφάλειας. Στην Πάρο μεταβαίνει κλιμάκιο 15 αστυνομικών.
Στη ζώνη κινδύνου παραμένει η Κρήτη με 281 κρούσματα χθες, ενώ αυξημένος αριθμός μολύνσεων καταγράφεται στην Ρόδο (71), στη Ζάκυνθο (45), στη Χίο (41), στην Κέρκυρα (30), στη Λευκάδα (23) αλλά και στην Πάρο (22). Από πλευράς θετικότητας η Πάρος αναδεικνύεται πρωταθλήτρια με ποσοστό 5,51% μετά είναι η Μύκονος με 4,27% και ακολουθεί το Ρέθυμνο με 3,76%.
Τα «πράσινα» νησιά στον δείκτη θετικότητας
Η επιδημιολογική εικόνα δεν βρίσκεται στο «κόκκινο» σε όλα τα νησιά, καθώς υπάρχουν και εκείνα όπου ο δείκτης θετικότητας βρίσκεται κάτω από το 1%:
- Θάσος: 0,09%
- Κέα-Κύθνος: 0,17%
- Σάμος: 0,44%
- Ιθάκη: 0,46%
- Ικαρία: 0,73%
- Κεφαλονιά: 0,74%
- Σποράδες: 0,88%
- Σύρος: 0,92%
«Πράσινες» αναφορικά με τον δείκτη θετικότητας είναι και άλλες περιοχές, όπως η Χαλκιδική με 0,76% αλλά και η Πρέβεζα με 0,60%.
Η μετάλλαξη «Δέλτα» είναι πιο μεταδοτική
Ταυτόχρονα, ακόμη ένα «αγκάθι» για τους επιστήμονες είναι η επέλαση της μετάλλαξης «Δέλτα», η οποία όπως επιβεβαίωσε και ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας, της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE), Ηλίας Μόσιαλος, είναι πιο μεταδοτική.
Όπως χαρακτηριστικά είπε μιλώντας χθες στον Αντ1 η μετάλλαξη Δέλτα δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα περίμεναν οι ειδικοί. «Είναι πολύ πιο μεταδοτική κατά 50-80% σε σύγκριση με τη μετάλλαξη Άλφα. Αν είχαμε μείνει με την αρχική μετάλλαξη τώρα δεν θα είχαμε προβλήματα. Τώρα θα εξαρτηθεί αν θα μείνουμε με τη Δέλτα ή θα έχουμε μια άλλη μια μετάλλαξη που θα είναι πιο επικίνδυνη» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μόσιαλος.
Τόνισε δε ότι με το εν λόγω στέλεχος τα εμβόλια δεν είναι 100% αποτελεσματικά στην αποτροπή των νοσηλειών και της σοβαρής νόσησης. «Είναι κατά 92 με 96% αποτελεσματικά. Χάσαμε δηλαδή λίγο όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των εμβολίων. Επομένως δεν θέλουμε να δούμε μια νέα μετάλλαξη που θα είναι πιο μεταδοτική και να χάνουν τα εμβόλια πιο πολύ όσον αφορά στην αποτελεσματικότητά τους. Δεν φαίνεται όμως κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής» πρόσθεσε ο Ηλίας Μόσιαλος.


Latest News

Ένα δαχτυλίδι για τον Πάπα Φραγκίσκο - Πώς έσπασε ακόμη μια παράδοση αιώνων
Τι συμβολίζει το «Δαχτυλίδι του Ψαρά» του Πάπα Φραγκίσκου και γιατί θα καταστραφεί μετά το θάνατό του

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές