Οι ευρωπαϊκές εταιρείες πατάνε βαθιά το γκάζι για την κατασκευή οχημάτων που θα μπορούν να κινούνται αυτόνομα. Πρόκειται για τεχνολογία που εξελίσσεται από άκρη σε άκρη του πλανήτη, από την Ιαπωνία μέχρι την Αμερική όπου γίνονται συνεχείς δοκιμές από παραδοσιακές εταιρείες του χώρου αλλά και τεχνολογικούς ομίλους. Στη Γηραιά Ήπειρο μάλιστα η Volkswagen, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, ετοιμάζεται σε λίγες εβδομάδες να ξεκινήσει ανάλογες δοκιμές και σε δημόσιους δρόμους. Η συνεργαζόμενη με αυτή εταιρεία Argo AI κάνει ήδη τέτοιες δοκιμές σε αμερικανικές πόλεις και ετοιμάζεται τώρα να συνεχίσει τα τεστ και στη Γερμανία.
Η VW και η Argo παρουσιάζουν τώρα το πρώτο τους μοντέλο δοκιμών στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου που γίνεται αυτή την εβδομάδα, η οποία είναι η πρώτη τέτοιου είδους έκθεση σε όλη την Ευρώπη μετά την πανδημία όπως αναφέρει το Bloomberg. Η σημασία της τεχνολογίας αυτής είναι πολύ μεγάλη για τις εταιρείες, όπως δείχνουν οι δηλώσεις πρωτοκλασάτων στελεχών του κλάδου.
Κλειδί τα αυτόνομα οχήματα
Ο ίδιος ο επικεφαλής της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, παραδέχτηκε ότι θα είναι τα αυτόνομα και όχι τα ηλεκτρικά οχήματα εκείνα που θα αλλάξουν τα πάντα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ίδιος επίσης έστειλε ξεκάθαρο σήμα για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, λέγοντας ότι η στροφή αυτή προς τις συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων θα πρέπει να επιβεβαιωθεί πρώτα με πραγματικές πωλήσεις.
Η παρέμβαση του μεγάλου αφεντικού της VW δείχνει το πόσο πολύ βιάζεται η εταιρεία να μπει στις τεχνολογίες αυτές. «Η αυτόνομη οδήγηση πρόκειται πραγματικά να αλλάξει τον κλάδο μας όσο τίποτε άλλο πριν (…) η πραγματική αλλαγή του παιχνιδιού γίνεται στο λογισμικό και στην αυτόνομη οδήγηση», είπε στο πλαίσιο της έναρξης της έκθεσης του Μονάχου σύμφωνα με το Reuters.
Τα ποσά που παίζονται είναι ιλιγγιώδη. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τεχνολογικές εταιρείες έχουν επενδύσει τα τελευταία δέκα χρόνια πολλά δις ευρώ για να εξελίξουν οχήματα που θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό. Ο Ντις εκτιμά ότι οι πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα αφορούν οχήματα που θα βασίζονται σε λογισμικό για τη λειτουργία τους θα φτάσουν τα 1,2 τρισ. ευρώ έως το 2030, ή περίπου το ένα τρίτο των συνολικών. Οι συνολικές πωλήσεις κάθε μορφής οχημάτων λόγω και της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, αναμένεται να αυξηθούν τελικά στα 5 τρις ευρώ σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.
Δύσκολη εξίσωση
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά ζητήματα ταυτόχρονα. Συνέργειες για μειώσεις κόστους, τα προβλήματα από τη διαφοροποίηση στη ζήτηση για αυτοκίνητα την πανδημία, ελλείψεις σε εξαρτήματα λόγω του Covid-19, νέες τεχνολογίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως φαίνεται να είναι οι ισχυρές πιέσεις που δέχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία τον Ιούλιο πρότεινε να υπάρξει ολοκληρωτική απαγόρευση από το 2035 στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Αυτό σημάνει αναγκαστική εξέλιξη νέων τεχνολογιών με πολύ γοργούς ρυθμούς και πολλά χρήματα.
Η VW πριν να καταλήξει σε συνεργασία με την Argo είχε πραγματοποιήσει σειρά συνομιλιών με διάφορους άλλους ομίλους όπως η Waymo της μητρικής εταιρείας της Google, της Alphabet. Το 2019 όμως η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια να επενδύσει περίπου 2,3 δις. ευρώ στη νέα αυτή εταιρεία Argo, εκτιμώντας με τον τρόπο αυτό την αξίας της στα 6,5 δις ευρώ περίπου. Η Argo συνεργάζεται επίσης για την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών και με τη Ford Motor αλλά και την εταιρεία μεταφορών Lyft. Επίσης η Argo συνεργάζεται με επενδυτικές τράπεζες για χρηματοδοτήσεις και σκέφτεται να προχωρήσει και σε αρχική δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο.
Latest News
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους