Οι ευρωπαϊκές εταιρείες πατάνε βαθιά το γκάζι για την κατασκευή οχημάτων που θα μπορούν να κινούνται αυτόνομα. Πρόκειται για τεχνολογία που εξελίσσεται από άκρη σε άκρη του πλανήτη, από την Ιαπωνία μέχρι την Αμερική όπου γίνονται συνεχείς δοκιμές από παραδοσιακές εταιρείες του χώρου αλλά και τεχνολογικούς ομίλους. Στη Γηραιά Ήπειρο μάλιστα η Volkswagen, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, ετοιμάζεται σε λίγες εβδομάδες να ξεκινήσει ανάλογες δοκιμές και σε δημόσιους δρόμους. Η συνεργαζόμενη με αυτή εταιρεία Argo AI κάνει ήδη τέτοιες δοκιμές σε αμερικανικές πόλεις και ετοιμάζεται τώρα να συνεχίσει τα τεστ και στη Γερμανία.
Η VW και η Argo παρουσιάζουν τώρα το πρώτο τους μοντέλο δοκιμών στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου που γίνεται αυτή την εβδομάδα, η οποία είναι η πρώτη τέτοιου είδους έκθεση σε όλη την Ευρώπη μετά την πανδημία όπως αναφέρει το Bloomberg. Η σημασία της τεχνολογίας αυτής είναι πολύ μεγάλη για τις εταιρείες, όπως δείχνουν οι δηλώσεις πρωτοκλασάτων στελεχών του κλάδου.
Κλειδί τα αυτόνομα οχήματα
Ο ίδιος ο επικεφαλής της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, παραδέχτηκε ότι θα είναι τα αυτόνομα και όχι τα ηλεκτρικά οχήματα εκείνα που θα αλλάξουν τα πάντα στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ίδιος επίσης έστειλε ξεκάθαρο σήμα για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, λέγοντας ότι η στροφή αυτή προς τις συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων θα πρέπει να επιβεβαιωθεί πρώτα με πραγματικές πωλήσεις.
Η παρέμβαση του μεγάλου αφεντικού της VW δείχνει το πόσο πολύ βιάζεται η εταιρεία να μπει στις τεχνολογίες αυτές. «Η αυτόνομη οδήγηση πρόκειται πραγματικά να αλλάξει τον κλάδο μας όσο τίποτε άλλο πριν (…) η πραγματική αλλαγή του παιχνιδιού γίνεται στο λογισμικό και στην αυτόνομη οδήγηση», είπε στο πλαίσιο της έναρξης της έκθεσης του Μονάχου σύμφωνα με το Reuters.
Τα ποσά που παίζονται είναι ιλιγγιώδη. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τεχνολογικές εταιρείες έχουν επενδύσει τα τελευταία δέκα χρόνια πολλά δις ευρώ για να εξελίξουν οχήματα που θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό. Ο Ντις εκτιμά ότι οι πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα αφορούν οχήματα που θα βασίζονται σε λογισμικό για τη λειτουργία τους θα φτάσουν τα 1,2 τρισ. ευρώ έως το 2030, ή περίπου το ένα τρίτο των συνολικών. Οι συνολικές πωλήσεις κάθε μορφής οχημάτων λόγω και της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, αναμένεται να αυξηθούν τελικά στα 5 τρις ευρώ σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.
Δύσκολη εξίσωση
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλά ζητήματα ταυτόχρονα. Συνέργειες για μειώσεις κόστους, τα προβλήματα από τη διαφοροποίηση στη ζήτηση για αυτοκίνητα την πανδημία, ελλείψεις σε εξαρτήματα λόγω του Covid-19, νέες τεχνολογίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως φαίνεται να είναι οι ισχυρές πιέσεις που δέχονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία τον Ιούλιο πρότεινε να υπάρξει ολοκληρωτική απαγόρευση από το 2035 στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Αυτό σημάνει αναγκαστική εξέλιξη νέων τεχνολογιών με πολύ γοργούς ρυθμούς και πολλά χρήματα.
Η VW πριν να καταλήξει σε συνεργασία με την Argo είχε πραγματοποιήσει σειρά συνομιλιών με διάφορους άλλους ομίλους όπως η Waymo της μητρικής εταιρείας της Google, της Alphabet. Το 2019 όμως η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια να επενδύσει περίπου 2,3 δις. ευρώ στη νέα αυτή εταιρεία Argo, εκτιμώντας με τον τρόπο αυτό την αξίας της στα 6,5 δις ευρώ περίπου. Η Argo συνεργάζεται επίσης για την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών και με τη Ford Motor αλλά και την εταιρεία μεταφορών Lyft. Επίσης η Argo συνεργάζεται με επενδυτικές τράπεζες για χρηματοδοτήσεις και σκέφτεται να προχωρήσει και σε αρχική δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο.
Latest News
Σκληρό πόκερ για την Gen Z - Η Adidas κοντράρει στα... ίσια τη Nike
Φαίνεται πως η ανάπτυξη της Adidas ξεπερνάει αυτήν της Nike για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια το 2024 - αυτό σημαίνει ότι το γερμανικό sports brand θα παραμεινει για μερικά ακόμη χρόνια στην κορυφή
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική