Με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα συστήματα θέρμανσης, η βρετανική κυβέρνηση θα επιδοτεί τα νοικοκυριά που αντικαθιστούν τους ρυπογόνους λέβητες φυσικού αερίου με ηλεκτρικές αντλίες θερμότητας.
Συνολικά 90.000 νοικοκυριά σε Αγγλία και Ουαλία θα επιδοτηθούν με το ποσό των 5.000 λιρών το καθένα. Το μέτρο εντάσσεται στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος 3,9 δισ. λιρών για τη μείωση των εκπομπών από συστήματα θέρμανσης, τα οποία αντιστοιχούν σήμερα γύρω στο ένα πέμπτο των εκπομπών της Βρετανίας. Το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού θα διατεθεί για την εγκατάσταση αντλιών θερμότητας και θερμομόνωσης σε δημόσια κτήρια
Ωστόσο ειδικοί και περιβαλλοντικές οργανώσεις σχολίασαν στο BBC ότι η επιδότηση είναι μικρή και καλύπτει υπερβολικά μικρό αριθμό νοικοκυριών, δεδομένου ότι οι λέβητες αερίου χρησιμοποιούνται σήμερα σε 25 εκατομμύρια σπίτια.
Το ποσό των 450 εκατ. λιρών που θα διατεθεί σε επιδοτήσεις, σχολίασαν, δεν θα επιτρέψει στη Βρετανία να πετύχει το στόχο για απαγόρευση της πώλησης νέων λεβήτων αερίου το 2035.
Τι είναι οι αντλίες θερμότητας;
Πρόκειται για ηλεκτρικές συσκευές που αντλούν θερμότητα από τον αέρα, το έδαφος ή όγκους νερού –περίπου όπως λειτουργούν τα κλιματιστικά, τα οποία μεταφέρουν θερμότητα από το εξωτερικό του κτηρίου στο εσωτερικό ή αντίστροφα.
Είναι μια λύση φιλική στο περιβάλλον, εφόσον η ηλεκτρική ενέργεια του δικτύου προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, και θεωρούνται η επικρατέστερη λύση για την αντικατάσταση των λεβήτων που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα στις περισσότερες περιπτώσεις.
Το πρόβλημα είναι το υψηλό κόστος, το οποίο κυμαίνεται από τις 6 έως τις 18 χιλιάδες λίρες για αντλίες θερμότητας που λειτουργούν με αέρα, η τεχνικά απλούστερη λύση. Αυτό σημαίνει ότι η επιβάρυνση θα είναι σημαντική ακόμα και με την επιδότηση.
Συγκριτικά, ένας συμβατικός λέβητας αερίου κοστίζει γύρω στις 2.500 λίρες.
Το κόστος αυξάνεται περισσότερο αν ληφθεί υπόψη ότι για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των αντλιών απαιτείται θερμομόνωση των κτηρίων, επισημαίνει το BBC.
Πάντως οι τιμές των αντλιών θερμότητας θα μπορούσαν να πέσουν τα επόμενα χρόνια: εκτός από τις επιδοτήσεις, η βρετανική κυβέρνηση θα διαθέσει και 60 εκατομμύρια λίρες για την ανάπτυξη φθηνότερων συστημάτων θέρμανσης.
Latest News
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι