Στην πράσινη πρωτοβουλία του Institute Aspen για μηδενισμό των ρύπων μέχρι το 2040 στη θαλάσσια εφοδιαστική τους αλυσίδα δήλωσαν πως θα συμμετέχουν μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του διεθνούς λιανεμπορίου, όπως η Amazon, η Unilever, η Michelin και η Ikea, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
«Ο χρόνος για να δράσουμε είναι τώρα» επεσήμανε ο Έντγκαρ Μπλάκο, διευθυντής της Amazon για θέματα ρύπων.
Η πρωτοβουλία του μη κερδοσκοπικού ινστιτούτου Aspen έχει διασφαλίσει σε πρώτη φάση τη συνεργασία εννέα διεθνών ομίλων, όμως θεωρείται βέβαιο πως σύντομα, εν όψει και της διεθνούς συνόδου του ΟΗΕ για το Κλίμα, θα προστεθούν κι άλλες εταιρείες. Στόχος είναι ο μηδενισμός των ρύπων στις θαλάσσιες μεταφορές που καλύπτουν τον ανεφοδιασμό των μεγάλων αλυσίδων λιανικής μέχρι το 2040.
Η αύξηση της ζήτησης για προϊόντα λιανικής κατά τη διάρκεια των lockdown ανέβασε κάθετα το κόστος των μεταφορών και δη, των θαλάσσιων μεταφορών, ενώ εκτιμάται ότι πίεσε ανοδικά και τον όγκο των ρύπων άνθρακα που συνεισφέρουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να διεκπεραιώνεται μέσω θαλάσσης, οι θαλάσσιες μεταφορές ευθύνονται περίπου για το 3% των εκπομπών CO2, κάτι που αυξάνει την πίεση για την ανάληψη πρωτοβουλιών ώστε το ποσοστό αυτό να μειωθεί και ο κλάδος των θαλάσσιων μεταφορών να γίνει πιο… πράσινος.
«Δεσμευόμενοι στο μηδενισμό των ρύπων στη θαλάσσιες μεταφορές, είμαστε βέβαιοι πως θα ενισχύσουμε το ρυθμό για την επίτευξη των στόχων» σχολίασε η Μισέλ Γκρόους, επικεφαλής του τμήματος logistics στην Unilever, επισημαίνοντας πως ο όμιλος ενθαρρύνει τις εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών με τις οποίες συνεργάζεται να στραφούν στη χρήση πράσινων καυσίμων.
Θυμίζουμε πως τα Ηνωμένα Έθνη ζητούν τη μείωση των ρύπων του κλάδου κατά 50% μέχρι το 2050, αν και υπάρχουν πολλές φωνές που ζητούν ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους για μηδενικό ισοζύγιο μέχρι το 2050.
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη