Μετά από ένα μήνα σχεδόν πτωτικής πορείας χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index-BDI) κατέγραψε μια ανοδική αντίδραση και έκλεισε στις 2.805 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Οκτωβρίου κατέγραψε το υψηλότερο των 13 τελευταίων ετών στις 5.650 μονάδες

Ο μέσος ναύλος των capes που επηρεάζει σημαντικά τον γενικό δείκτη μειώθηκε το ίδιο διάστημα από τα 86.953  δολ την ημέρα  στα 30.475 δολ. την ημέρα χθες και ο δείκτης των capesizes πλοίων ο BCI από τις 10.485 μονάδες στις 7 Οκτωβρίου βρέθηκε χθες στα 3.675 μονάδες.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η «τεχνική» ανάλυση δείχνει ότι με βάση τα «θεμελιώδη» μεγέθη οι ναύλοι των capes δεν θα έπρεπε να είχαν πέσει τόσο πολύ. Την  τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι στα Capes έπεσαν κάτω από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους όπως είναι τα  Panamax, κάτι το οποίο δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ. Ήδη αναφέρει ο ίδιος οίκος τα ορυχεία άρχισαν να «κλείνουν» και πάλι Capes για σιδηρομετάλλευμα  και άνθρακα.

Η μεγάλη πτώση του τελευταίου μήνα οφείλεται όπως αναφέρουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι σε πολλούς λόγους αλλά και τις περιβαλλοντικές πολιτικές της Κίνας. Τα περιβαλλοντικά μέτρα που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση που σημαίνει μείωση της παραγωγής χάλυβα άρα και των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είναι μία από τις αιτίες της πτώσης σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking καθώς οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 4,2%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης