Μετά από ένα μήνα σχεδόν πτωτικής πορείας χθες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index-BDI) κατέγραψε μια ανοδική αντίδραση και έκλεισε στις 2.805 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Οκτωβρίου κατέγραψε το υψηλότερο των 13 τελευταίων ετών στις 5.650 μονάδες
Ο μέσος ναύλος των capes που επηρεάζει σημαντικά τον γενικό δείκτη μειώθηκε το ίδιο διάστημα από τα 86.953 δολ την ημέρα στα 30.475 δολ. την ημέρα χθες και ο δείκτης των capesizes πλοίων ο BCI από τις 10.485 μονάδες στις 7 Οκτωβρίου βρέθηκε χθες στα 3.675 μονάδες.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η «τεχνική» ανάλυση δείχνει ότι με βάση τα «θεμελιώδη» μεγέθη οι ναύλοι των capes δεν θα έπρεπε να είχαν πέσει τόσο πολύ. Την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι στα Capes έπεσαν κάτω από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους όπως είναι τα Panamax, κάτι το οποίο δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ. Ήδη αναφέρει ο ίδιος οίκος τα ορυχεία άρχισαν να «κλείνουν» και πάλι Capes για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα.
Η μεγάλη πτώση του τελευταίου μήνα οφείλεται όπως αναφέρουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι σε πολλούς λόγους αλλά και τις περιβαλλοντικές πολιτικές της Κίνας. Τα περιβαλλοντικά μέτρα που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση που σημαίνει μείωση της παραγωγής χάλυβα άρα και των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είναι μία από τις αιτίες της πτώσης σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking καθώς οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα μειώθηκαν τον Οκτώβριο κατά 4,2%.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση