Οι πλοιοκτήτες μπορούν επιτύχουν τον στόχο των μηδενικών εκπομπών ρύπων στα πλοία τους, μέχρι το 2050, μόνο με επιτάχυνση των επIενδύσεων για την έρευνα και ανάπτυξη σχετικών τεχνολογιών, νέων εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων πρόωσης και συναφών υποδομών, επενδύσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουν τα ναυπηγεία, οι παραγωγοί καυσίμων, οι εταιρείες τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης: Διεθνής ναυτιλία – Πρόταση για μηδενικές εκπομπές CO2 από τα πλοία μέχρι το 2050
Το μήνυμα αυτό στέλνουν οι πλοιοκτήτες μέλη της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) στους συμμετέχοντες στην COP26 υπογραμμίζοντας επίσης ότι η ναυτιλία είναι υπέρ των μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων.
Όπως δηλώνει ο πρόεδρος της Intercargo κ. Δημήτριος Φαφαλιός, η Ένωση υποστηρίζει πλήρως την προσπάθεια επίτευξης ναυτιλίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν παγκόσμιες λύσεις και παράλληλα την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων για τις οποίες «υπεύθυνοι» είναι άλλοι και όχι οι πλοιοκτήτες. Πρέπει να υποστηρίξουμε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και να παροτρύνουμε τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για την επιτάχυνση τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα, συνεχίζει ο κ. Φαφαλιός και τονίζει ότι ο στόχος των μηδενικών εκπομπών θα είναι εφικτός μόνο εάν οι κυβερνήσεις λάβουν τα απαραίτητα μέτρα δράσης.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της Intercargo κ. Κώστας Γκόνης σχολιάζοντας τις εξελίξεις σημείωσε μεταξύ άλλων ότι: «τα μέλη της Intercargo υποστηρίζουν πλήρως την προσπάθεια για πιο βιώσιμη ναυτιλία» για να συμπληρώσει ότι ο ΙΜΟ θα προχωρήσει τη ναυτιλιακή ατζέντα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (IMO MEPC) που θα πραγματοποιηθεί αργότερα αυτόν τον μήνα.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση