Στην αναμονή για το τεράστιο πακέτο των σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς, προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, που αναμένεται ως το τέλος του χρόνου, η κατασκευαστική αγορά έκανε ζέσταμα με τους τέσσερις διαγωνισμούς ύψους 373,9 εκατ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ. Οι ηχηρές εκπλήξεις, όπως και οι απουσίες, δεν έλλειψαν από το τετραπλό βήμα για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, που διαμορφώνει ένα ενδιαφέρον κατασκευαστικό παζλ στις ελληνικές ράγες και προετοιμάζει για τη μάχη γιγάντων που θα ακολουθήσει στα πολυαναμενόμενα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Σε κάθε περίπτωση, οι τέσσερις διαγωνισμοί προχώρησαν με ταχείς ρυθμούς ως την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη. Η συμμαχία έκπληξη ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος, που πολλοί εκτιμούν ότι αποτελεί μια καλή πρόβα και για μελλοντικές συμπράξεις των δύο σε μεγαλύτερα έργα, αναδείχθηκε μειοδότρια σε δύο διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ. Οι δύο εργολαβίες θα φέρουν το σύγχρονο τρένο στις πύλες της Πάτρας, όπου θα κάνει «τέρμα» μέχρι να φτάσει στο λιμάνι μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Μέσα σε μία εβδομάδα, η κοινοπραξία τερμάτισε πρώτη σε δύο διαγωνισμούς. Ο πρώτος αφορά στο έργο για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 84 εκατ. ευρώ, στον οποίο προσέφερε έκπτωση 18,34%. Ο δεύτερος αφορά στην κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 8,29%.

Όσον αφορά στον διαγωνισμό για την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης–τηλεδιοίκησης και ETCS επί της μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, προϋπολογισμού 72,8 εκατ. ευρώ, πρώτη τερμάτισε η ΑΒΑΞ δίνοντας προσφορά με έκπτωση 11,2%. Μεταξύ άλλων, θα κατασκευαστεί αποβάθρα στην περιοχή των Σοφάδων, θα εκτελεστούν εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, καθώς και αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ με την προσθήκη ενός επιπλέον.

Το τελευταίο έργο που αφορά στη Β’ φάση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στα χέρια της κοινοπραξίας ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, η οποία επικράτησε με έκπτωση 7,5%. Αξιοσημείωτη είναι η απουσία της ΑΚΤΩΡ από τους τέσσερις διαγωνισμούς, η εταιρεία όμως αναμένεται να μπει στο παιχνίδι των 6 μεγάλων διαγωνισμών του σιδηροδρόμου, που αθροίζουν 3,3 δισ. ευρώ. Από αυτό το πακέτο δεν προβλέπεται να λείψει κανείς εκ των μεγάλων των κατασκευών.

Σημειώνεται ότι, τα τελευταία δύο χρόνια, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη δημοπρατήσει επτά έργα, συνολικού ύψους 515,3 εκατ. ευρώ. Πέρα από τα τέσσερα προαναφερθέντα, τη λίστα συμπληρώνουν η κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας την οποία ανέλαβε η SOLIS ΑΕ, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος για την οποία μειοδότησε η INTRAKAT και η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη στην οποία νικήτρια κοινοπραξία αναδείχθηκε η ΑΒΑΞ-Alstom.

Οι δυο τελευταίοι διαγωνισμοί έτρεξαν επίσης πολύ γρήγορα και στο αμέσως επόμενο διάστημα οι δύο συμβάσεις αναμένεται να περάσουν από τη Βουλή, ώστε να υπογραφούν εντός 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές