«Η Ελλάδα είναι και παραμένει η πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μας δίνεται μια τεράστια δυνατότητα και ευκαιρία να προσελκύσουμε νέους στο ναυτικό επάγγελμα, κάτι που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στο επίπεδο αντιμετώπισης του μεγάλου προβλήματος της ανεργίας».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στην 7η ετήσια οικονομική διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (Ε.ΕΝ.Ε).
Ο υπουργός, απευθυνόμενος προς τους νέους, είπε ότι πλέον οι συνθήκες διαβίωσης στα πλοία, έχουν αλλάξει εντελώς και δεν έχουν καμία σχέση με τις συνθήκες του παρελθόντος. Πρόσθεσε ότι προχωρά ήδη η μεταρρύθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και έχει ξεκινήσει η κατάθεση ενός νέου θεσμικού πλαισίου που θα γίνει εντός του 2022.
Αντοχές στην κρίση της πανδημίας
Τόνισε ότι η ναυτιλία παραμένει ένα από τα σημαντικά στρατηγικά πλεονεκτήματα αυτής της χώρας, αφού όπως είπε, κατόρθωσε και μέσω πανδημίας να αναπτύξει το στρατηγικό της ρόλο στην προώθηση του ελεύθερου εμπορίου, ενώ αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, όπως αυτό της εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, της ψηφιοποίησής της και της κυβερνοασφάλειας.
Τόνισε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να καταγράφει θετικές επιδόσεις το τελευταίο διάστημα, σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, που τα δύο τελευταία χρόνια καταγράφει μόνο ζημιές που ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.
Είπε, ακόμη, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας τα τελευταία δύο χρόνια, έχει λάβει σημαντικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο προσέγγισης πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, ενώ παρακολουθεί τις εξελίξεις σε επίπεδο διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού (ΙΜΟ) αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτό που μας ενδιαφέρει, είπε ο κ. Πλακιωτάκης, είναι η ομαλή ενεργειακή μετάβαση, τόσο της ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και της ακτοπλοΐας, στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων όσον αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας – και μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο πρωθυπουργός μάλιστα, έχει κάνει μία σημαντική πρόταση για τη δημιουργία ενός κέντρου ερευνών για νέα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, ώστε έτσι να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές τις νέες σύγχρονες προκλήσεις της ναυτιλίας, επεσήμανε.
Τα λιμάνια
Αναφορικά με τα λιμάνια, ο κ.Πλακιωτάκης σημείωσε ότι αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η παραχώρηση, μέσω διεθνών διαγωνισμών, τεσσάρων περιφερειακών λιμένων – της Αλεξανδρούπολης της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Τόνισε ότι είναι ένα σχέδιο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια σε συνεργασία με το υπ.Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχει πολύ μεγάλη συμμετοχή από υποψήφιους επενδυτές, εγχώριους και ξένους – γεγονός που πιστοποιεί την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, ότι τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας έχουν σημαντικό γεωπολιτικό και οικονομικό αποτύπωμα. Μέσα στο 2022, θα ολοκληρωθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί, ενώ θα εκκινήσουν οι διαδικασίες και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, αρχής γενομένης από το λιμάνι του Βόλου και στη συνέχεια της Κέρκυρας και τα υπόλοιπα τέσσερα.
Για το μεταναστευτικό, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται πρόβλημα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, όπως το γνωρίζαμε στο παρελθόν.
Μεταναστευτικό
Τόνισε ότι από τους 67.000 παράνομους εισερχόμενους μετανάστες το 2019, σήμερα έχουμε περάσει στις 4.000, και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα στελέχη του λιμενικού κάνουν εξαιρετική δουλειά, ενώ έχουμε αυξήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του σώματος με τη σημαντική βοήθεια και ιδιωτών, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και άλλων ιδιωτικών φορέων.
Συμπλήρωσε ότι το λιμενικό σώμα ενεργεί πάντα με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και με προτεραιότητα στην ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, και έχει διαχειριστεί τα δύο τελευταία χρόνια, περισσότερα από 10.000 περιστατικά μεταναστευτικών ροών. Τόνισε ότι κάποιοι προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν το μεταναστευτικό, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα δεν προστατεύει μόνο τα σύνορα τα δικά της, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση