Η πορεία προς τη βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε μία εποχή όπου η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα, τις ισορροπίες και τον τρόπο λειτουργίας πολλών κατασκευαστών, το 2021 μπορεί να χαρακτηριστεί ως το έτος που υπήρξε η μεγαλύτερη ώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Τα πλάνα είναι σαφή, με τους κατασκευαστές να σχεδιάζουν διαρκώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά. Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί σχέδιο, με το μέλλον να είναι μόνο ηλεκτρικό. Διοίκηση και εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να «πατήσουν γκάζι» για να προλάβουν τις εξελίξεις, οι οποίες τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς.
Μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση
Ενώ τα προβλήματα με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να υπάρχουν, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος, άσχετα εάν υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οδηγών που θέλει τους συμβατικούς κινητήρες και τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης. Ο κλάδος της κινητικότητας προάγει μία σειρά από καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για την απόλυτη ασφάλεια οδηγού και επιβατών, ενώ αναπτύσσονται διαρκώς προηγμένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης.
Κίνητρα από τις κυβερνήσεις
Οι κυβερνήσεις έχουν θεσπίσει κανονισμούς και κίνητρα για να επιταχύνουν τη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε το πρόγραμμά της «Fit for 55», το οποίο επιδιώκει τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Οι μεγάλοι δήμοι σε όλη την Ευρώπη εργάζονται για να μειώσουν τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων και το κυκλοφοριακό στο κέντρο των πόλεών τους. Το Παρίσι ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια για να ενημερώσει το δίκτυο ποδηλάτων του και να μετατρέψει 50 χιλιόμετρα λωρίδων αυτοκινήτων σε ποδηλατόδρομους, ενώ πολλές πόλεις απαγορεύουν την πρόσβαση σε αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας.
Ευαισθητοποιούνται οι καταναλωτές
Η συμπεριφορά και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλάζει διαρκώς και πλέον αποδέχονται ευκολότερα εναλλακτικούς και βιώσιμους τρόπους κινητικότητας. Τα ταξίδια στην πόλη με κοινόχρηστα ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ αυξάνονται διαρκώς και η τελευταία έρευνα καταναλωτών της McKinsey δείχνει ότι η μέση χρήση ποδηλάτων μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 10% στον κόσμο μετά την πανδημία σε σχέση με τα ποσοστά προ πανδημίας.
Επιταχύνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν την ταχύτητα της καινοτομίας και αναπτύσσουν νέες έννοιες ηλεκτρικής και αυτόνομης κινητικότητας, επενδύοντας τεράστια ποσά. Γενικά, στο 2021, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ημερομηνία λήξης για τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει τις προθέσεις τους να σταματήσουν να επενδύουν σε νέες πλατφόρμες και μοντέλα ICE, με τα περισσότερα να έχουν ημερομηνία λήξης παραγωγής. Η νοοτροπία των καταναλωτών, επίσης, έχει μετατοπιστεί προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.
Η Ευρώπη, ως μία αγορά με θετικές τάσεις καταναλωτικής ζήτησης, θα ηλεκτριστεί ταχύτερα και αναμένεται να παραμείνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρκετές χώρες έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των πωλήσεων ICE έως το 2030. Σύμφωνα με αυτό, επτά κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί για αποκλειστική πώληση EV έως το 2030 εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στο πιο πιθανό σενάριο η Ευρώπη θα φτάσει περίπου το 75% μερίδιο αγοράς EV έως το 2030.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»