Ομόφωνα εγκρίθηκε από το νέο υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας η πρόταση για τη δρομολόγηση ενός συμπληρωματικού προϋπολογισμού που θα στοχεύει αποκλειστικά στην μετάβαση στην πράσινη οικονομία. Το πακέτο «κλείδωσε» στα 60 δισ. ευρώ δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα κονδυλίων για το νέο πράσινο ταμείο, η δεξαμενή του οποίου θα ανέβει με την είσοδο της νέας χρονιάς στα 76,2 δισ. δολάρια.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Το σχέδιο που θα δρομολογήσει επενδύσεις σε διάφορους κλάδους και τομείς, από τη βελτίωση της μόνωσης σπιτιών και δημόσιων κτιρίων για την εξοικονόμηση ενέργειας έως την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, είχε συζητηθεί και συμφωνηθεί στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και Φιλελευθέρων για τον σχηματισμό κυβέρνησης. Δεν είναι δε, τυχαίο πως ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη, νομοθετική πρωτοβουλία που δρομολογεί ο νέος Καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, δίδοντας το στίγμα μιας νέας, πρασινότερης πολιτικής.
Πάντως, δεν ήταν μόνο οι Πράσινοι που πίεζαν για τη βελτίωση του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος της χώρας αλλά και η ανάγκη να χρηματοδοτηθεί η μετάβαση της γερμανικής οικονομίας και της βιομηχανικής της μηχανής στην νέα πράσινη εποχή, ώστε να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Δημιουργική λογιστική;
Πραγματικά, σε αυτό εστίασε κατά την παρουσίαση του νέου πράσινου πακέτου και υπουργός Οικονομικών, Κριστιάν Λίντνερ. «Τα εξήντα δισ. ευρώ για μελλοντικές επενδύσεις συνιστούν μια ώθηση για την οικονομία»
Πρόθεση επίσης των εταίρων ήταν να εκμεταλλευτούν τη δημοσιονομική ευελιξία που προσφέρει το προσωρινό «πάγωμα» του φρένου του χρέους μέχρι το 2023. Δεν είναι τυχαίο πως ο μέχρι τώρα «σκληρός» σε δημοσιονομικά θέματα κύριος Λίντνερ κατηγορείται σήμερα από μερίδα του Τύπου για «δημιουργική λογιστική», κάτι που ο ίδιος αρνείται επισημαίνοντας πως τα χρήματα θα προέλθουν κυρίως από αναδιάταξη των κονδυλίων κρατώντας τον προϋπολογισμό κάτω από το όριο του χρέους των 240 δισ. ευρώ που είχε εγκρίνει η Βουλή για το 2021. Βέβαια, ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός θα ανεβάσει τις δαπάνες ακριβώς στο όριο…
Στόχος της κυβέρνησης είναι να έχει την ευελιξία για να μπορεί να φτάσει το «ταβάνι» του χρέους και την επόμενη διετία, πριν δηλαδή ενεργοποιηθεί και πάλι το φρένο του χρέους, που έχει ανασταλεί προσωρινά λόγω της πανδημίας. Οι Φιλελεύθεροι ήταν κάθετοι στις διαπραγματεύσεις στο ζήτημα της επαναφοράς του φρένου και φαίνεται πως το θέμα έχει «κλειδώσει» από τους τρεις εταίρους.
Παράλληλα περίπου 18 δισ. ευρώ θα προέλθουν από επιπλέον φόρους και πιο συγκεκριμένα από στοχευμένα πράσινα τέλη και τις αγοροπωλησίες δικαιωμάτων ρύπων άνθρακα.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»