
Νέες δυνατότητες ανάπτυξης επιδιώκεται να δοθούν στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, μέσα από την ψήφιση σχετικού νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, με το σχέδιο νόμου επιδιώκεται να τεθεί τέλος σε ένα πολυδαίδαλο νομικό καθεστώς, το οποίο από το 2014 μέχρι σήμερα έχει τροποποιηθεί 67 φορές, ενώ επιζητείται η περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς, ώστε να μπει φρένο στις παράνομες «ναυλώσεις» και να μειωθεί η γραφειοκρατία στα λιμεναρχεία.
Οι βασικές διατάξεις
Στις βασικές διατάξεις είναι η απελευθέρωση της αγοράς των πλοίων αναψυχής μήκους άνω των 35 μέτρων υπό ξένη σημαία, υπό όρους και προϋποθέσεις. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο (άρθρο οκτώ) για την απόκτηση δικαιώματος εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχει χαρακτηριστεί επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας και είναι ολικού μήκους άνω των 35 μέτρων, εφόσον είναι κατασκευασμένο, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, από χάλυβα ή άλλο ισοδύναμο υλικό ή πλαστικό, προτείνεται η θέσπιση «Αδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» που θα παρέχεται για συγκεκριμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος, το οποίο καθορίζεται σε είκοσι μία ημέρες, ενδεικτικά.
Για τον καθορισμό ανώτατου χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας, λαμβάνεται υπόψη η κατά μέσον όρο διάρκεια σύμβασης ολικής ναύλωσης που είθισται να εκτελούν τα πλοία αυτής της κατηγορίας, η οποία συνίσταται στις επτά ημέρες, σύμφωνα με το υπουργείο. Μακροπρόθεσμος στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η καταχώριση των εν λόγω πλοίων στο e-Μητρώο Πλοίων και η εγγραφή τους στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς, μέσω της υλοποίησης του βραχυπρόθεσμου στόχου προσέλκυσης αυξημένου αριθμού πλοίων της παραπάνω κατηγορίας, θα γίνουν αντιληπτές οι ωφέλειες που εύλογα προκύπτουν από τη μόνιμης φύσεως δραστηριοποίηση εντός της ελληνικής επικράτειας, αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Επίσης, με το νομοσχέδιο εισάγονται μια σειρά ψηφιακών εφαρμογών όπως και προβλέψεων για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας βοηθητικού προσωπικού, που απασχολείται σε μη ναυτικές ειδικότητες και για τη δημιουργία προϋποθέσεων αύξησης της απασχόλησης ελλήνων και ευρωπαίων ναυτικών.
Αγορά αξίας ενός δισ. ευρώ
Ο κλάδος και η αγορά των πλοίων αναψυχής, σύμφωνα με στοιχεία του 2018, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, δηλαδή το 1,4% του ΑΕΠ, δημιουργώντας περίπου 43.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Οι ναύλοι υπολογίζονται στα 433 εκατ. ευρώ, τα κρατικά έσοδα στα 150 εκατ. ευρώ, ενώ τα σκάφη ξοδεύουν σε όλη την παράκτια και νησιωτική Ελλάδα σε συντηρήσεις, ανταλλακτικά, ελλιμενισμούς περίπου 223 εκατ. ευρώ.
Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι η ανάπτυξη του yachting προκαλεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική-νησιωτική και εθνική οικονομία, που κανένα άλλο είδος τουρισμού δεν έχει σε τέτοιον βαθμό. Η μέση τουριστική δαπάνη ενός τουρίστα με σκάφος είναι περίπου από 1.000 ευρώ έως 2.700 ευρώ, όταν π.χ. στον ξενοδοχειακό κλάδο η μέση τουριστική δαπάνη ανά επισκέπτη είναι περίπου 535 ευρώ.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες