
Παρά την πανδημία και την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία, το συναίσθημα των ευρωπαίων για ταξίδια, κορυφώνεται, με το 77% των ερωτώμενων σε σχετική έρευνα να έχει ταξιδιωτικά σχέδια μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2022, με το ταξιδιωτικό συναίσθημα να είναι ανθεκτικό παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Πάνω από τους μισούς (56%) των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν ένα ταξίδι σκοπεύουν να επισκεφθούν μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ενώ το 38% των Ευρωπαίων που είναι έτοιμοι για ταξίδια σχεδιάζει να κάνει μιας διανυκτέρευση μεταξύ Ιουνίου-Ιουλίου και ένα άλλο 32% στοχεύει την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου
Η έρευνα
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την τελευταία έρευνα «Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel – Wave 11» που πραγματοποίησε η Mindhaus εταιρεία τουριστικού marketing του Ομίλου V+O για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ένα αυξανόμενο ποσοστό Ευρωπαίων (77%) επιθυμεί να ταξιδέψει μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2022 ενώ πάνω από τους μισούς (56%) από αυτούς σχεδιάζουν να επισκεφθούν άλλη ευρωπαϊκή χώρα και το 31% επιλέγει ταξίδια εσωτερικού. Σε όλες τις αγορές που εξετάσθηκαν, οι ερωτηθέντες από την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία επιδεικνύουν την ισχυρότερη αισιοδοξία για ένα ταξίδι (>80%). Οι ταξιδιωτικές προθέσεις αυξάνονται με την ηλικία, από 69% στη Gen Z (18-24 ετών) σε 83% στους baby boomers (άνω των 54 ετών).
Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι τα ταξιδιωτικά σχέδια των Ευρωπαίων ακολουθούν ένα εποχιακό μοτίβο με τις διακοπές με «ήλιο και παραλία» (22%) να είναι η προτιμώμενη επιλογή για τους επόμενους μήνες. Σταθερό παραμένει επίσης το ενδιαφέρον για διακοπές στην πόλη (15%) και διακοπές δίπλα στο νερό ή την ακτή (15%). Σύμφωνα με αυτές τις προτιμήσεις διακοπών, η δημοτικότητα των μεσογειακών προορισμών αυξάνεται: η Ισπανία είναι ο πιο ευνοημένος προορισμός μεταξύ των Ευρωπαίων που ταξιδεύουν στο εξωτερικό μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου 2022, ακολουθούμενη από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία.
Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι με ταξιδιωτικά σχέδια σκοπεύουν να κάνουν διακοπές 4-6 διανυκτερεύσεων (33%) ή 7-9 διανυκτερεύσεων (27%). Μόνο το 25% θα επιλέξει ταξίδια 10 διανυκτερεύσεων και άνω, κυρίως οικογένειες. Από την άλλη, τα ζευγάρια προτιμούν έντονα τα μικρο-ταξίδια (έως 3 διανυκτερεύσεις).
Πόλεμος και πληθωρισμός
Το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι ανθεκτικό παρά τη συνεχιζόμενη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας και το αυξανόμενο κόστος ζωής, εκτιμά η έρευνα με τους Πολωνούς, που γειτονεύουν με την Ουκρανία, να διατηρούν ένα σταθερό ταξιδιωτικό αίσθημα πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η προγραμματισμένη διάρκεια παραμονής και ο προϋπολογισμός τους παραμένουν συνεπείς με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Επιπλέον, το ενδιαφέρον για προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης παραμένει αμετάβλητο, αντανακλώντας τον περιορισμένο αντίκτυπο της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια μέχρι σήμερα.
Ένα αυξανόμενο ποσοστό Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να δαπανήσει 500-1.500 ευρώ (τώρα 51%, +8% σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα) με αντίστοιχη πτώση σε υψηλότερους προϋπολογισμούς (-8% για περισσότερα από 2.000 ευρώ), πιθανώς λόγω της αυξανόμενης ανησυχίας για τον πληθωρισμό. Ταυτόχρονα, παρόλο που υπάρχει μεγαλύτερη βεβαιότητα ως προς το πότε και πού θα είναι το επόμενο ταξίδι, μόνο το 25% των Ευρωπαίων που είναι έτοιμοι για ταξίδια έχουν κάνει πλήρη κράτηση, γεγονός που υποδηλώνει αποφυγή της οικονομικής δέσμευσης. Τέλος οι ανησυχίες για τον COVID-19 μειώνονται, ωστόσο οι συνεπείς υγειονομικές προφυλάξεις για τα ταξίδια παραμένουν απαραίτητες


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι