Ακριβότερο κατά 15% τουλάχιστον σε σύγκριση με το τέλος Δεκεμβρίου είναι ένα ταξίδι για τέσσερα ενήλικα άτομα και ένα αυτοκίνητο σε διάφορες γραμμές του Αιγαίου, ενώ η επιβατική κίνηση συνολικά τις ημέρες του Πάσχα τείνει να προσεγγίσει το 80% της επιβατικής κίνησης του Πάσχα του 2019, που ήταν περίπου τις ίδιες ημερομηνίες (28 Απριλίου).
Μπορεί τις δυο πιο κρίσιμες ημέρες (Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη) σε ορισμένα δρομολόγια κυρίως προς τις Κυκλάδες από Πειραιά να μη βρίσκει κανείς εύκολα εισιτήριο, γενικότερα όμως η επιβατική κίνηση τις ημέρες του Πάσχα θα είναι 20%-25% χαμηλότερη από το Πάσχα του 2019, το καλύτερο των τελευταίων ετών. Σημειώνεται ότι δεν τίθεται θέμα σύγκρισης της κίνησης με το Πάσχα του 2021 καθώς είχαμε lockdown.
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για τις τιμές εισιτηρίων στα πλοία
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι στα ΙΧ η εικόνα αναλογικά είναι καλύτερη, καθώς φαίνεται ότι περισσότεροι επιβάτες φέτος επέλεξαν να πάρουν μαζί τους στο νησί και το ΙΧ με αποτέλεσμα η πτώση της μεταφορικής κίνησης σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 να είναι χαμηλότερη μόλις κατά 7-10%.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι στις γραμμές των Κυκλάδων ενώ η κίνηση φέτος σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019 είναι μειωμένη κατά 20-29%, εντούτοις στα ΙΧ αναμένεται αύξηση της κίνησης μεταξύ 2-7%. Πάντως συνολικά αυτό που φαίνεται να λείπει φέτος είναι η μετακίνηση ξένων (Κινέζων κ.λπ.) αλλά και ελληνικών γκρουπ τουριστών, έλλειψη που κρατά σε χαμηλότερα επίπεδα τη συνολική κίνηση.
Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ειδικά στην Παροναξία φέτος λείπει τουλάχιστον ένα ταχύπλοο σε σύγκριση με το Πάσχα του 2019, με αποτέλεσμα η κίνηση να μοιράζεται μεταξύ λιγότερων πλοίων.
Με βάση όλα τα παραπάνω η κίνηση κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο όπως τόνισε και πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης, οι ημέρες του Πάσχα είναι πολύ λίγες μόλις τρεις-τέσσερις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να κρίνουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης της σεζόν αλλά και να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα αποτέλεσμα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που πλήττονται από το αυξημένο κόστος καυσίμων.
Οι τιμές
Οσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με ενδεικτικά στοιχεία που συγκέντρωσαν «ΤΑ ΝΕΑ», μια οικογένεια με τέσσερα ενήλικα άτομα που θέλει να ταξιδέψει μαζί με το αυτοκίνητο για Πάρο θα πληρώσουν σε συμβατικό πλοίο 562,00 ευρώ (μετ΄ επιστροφής) έναντι 486 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου (αύξηση 15,5%).
Επίσης για Ρόδο θα πρέπει να καταβάλλουν 905 ευρώ αντί 786 ευρώ στα τέλη του 2021 (άνοδος 15,1%) και για τα Χανιά το αντίτιμο (πάντα μετ’ επιστροφής) είναι 523 ευρώ έναντι 454 ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 (άνοδος 15,19%).
Διαβάστε επίσης: Νέα απεργία στον Πειραιά την Πρωτομαγιά
Επισημαίνεται ότι σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν διπλασιαστεί από 80% μέχρι και 110% ανάλογα το καύσιμο, ενώ λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν κινηθεί ανοδικά το τελευταίο διάστημα κατά μέσο όρο κατά 32%.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι