Tην κρισιμότητα του marketing και της ορθής επικοινωνίας για τις οικογενειακές επιχειρήσεις ανέδειξε ο κος Ευάγγελος Μάξιμος Σκοπελίτης, Διευθυντής Brand, Marketing και Επικοινωνίας της EY Ελλάδος, συνομιλώντας με τον κ. Γιώργο Λιμπέρη, CEO της Palladian Communications Specialists, στη διάρκεια του 4th Family Business Conference της Palladian Conferences.
Σύμφωνα με τον κ. Σκοπελίτη, ο στόχος των οικογενειακών επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι να δημιουργήσουν ένα brand με το οποίο να μπορεί να ταυτιστεί ο καταναλωτής, καθώς οι καταναλωτές, σήμερα, θέλουν να δημιουργήσουν δεσμούς εμπιστοσύνης με brands που θεωρούν ότι έχουν τις ίδιες προτεραιότητες και “πιστεύω” με εκείνους.
Η φορολογία ως εργαλείο για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία των οικογενειακών επιχειρήσεων
Στον φορολογικό σχεδιασμό ως στρατηγικό εργαλείο για τη μακροημέρευση μίας οικογενειακής επιχείρησης, επικεντρώθηκε πάνελ συζήτησης το οποίο συντόνισε ο κος Στέφανος Μήτσιος, Partner και Επικεφαλής του Φορολογικού Τμήματος της EY Ελλάδος, με τη συμμετοχή των κ.κ. Κωνσταντίνα Γαλή, Associate Partner, Κωνσταντίνα Νικολάου, Senior Manager και Μάνου Τούντα, Manager στο Φορολογικό Τμήμα της EY Ελλάδος.
Συγκεκριμένα, ο κος Μάνος Τούντας, αναφέρθηκε στο γενικό φορολογικό καθεστώς που διέπει τη διαδοχή σε μια οικογενειακή επιχείρηση. Στο πλαίσιο αυτό, ο κος Τούντας ανέπτυξε ορισμένους από τους σημαντικότερους προβληματισμούς φορολογικής φύσεως που ανακύπτουν συχνά, τόσο κατά τη διαδικασία της μεταβίβασης μιας οικογενειακής επιχείρησης στην επόμενη γενιά λόγω δωρεάς ή γονικής παροχής, όσο και στο πλαίσιο της καθολικής διαδοχής. Με την ευκαιρία αυτή, ανέφερε και ενδεικτικά παραδείγματα για τη φορολογική επιβάρυνση που αναμένεται σε κάθε περίπτωση. Ολοκληρώνοντας, ο ομιλητής έκανε ειδική αναφορά και στα περιθώρια φορολογικού σχεδιασμού που υπάρχουν για τον επιχειρηματία που επιθυμεί να δράσει προληπτικά με σκοπό την προετοιμασία της διαδικασίας διαδοχής, αξιοποιώντας ορισμένες από τις ασφαλέστερες επιλογές που παρέχει η νομοθεσία και λαμβάνοντας υπόψη τόσο την ακολουθούμενη πρακτική, όσο και πρόσφατες εξελίξεις στη φορολογική μας πραγματικότητα.
Στους φορολογικούς ελέγχους επικεντρώθηκε η εισήγηση της κας Κωνσταντίνας Νικολάου, τονίζοντας ότι, πλέον, υπάρχει μια θεσμοθετημένη διαδικασία για τη διενέργειά τους και την αμφισβήτηση τυχόν καταλογισμών φόρων και προστίμων. Ένας φορολογικός έλεγχος, σαφώς, ενέχει κόστος σε χρόνο και σε χρήμα, όμως, όπως υποστήριξε η ομιλήτρια, υπάρχουν περιθώρια για διορθωτικές κινήσεις στις οποίες μπορεί να προβεί η επιχείρηση, ακόμα και την τελευταία στιγμή, προκειμένου να διορθώσει τυχόν φορολογικά σφάλματα και παραλείψεις, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση και αποφεύγοντας τυχόν άλλες συνέπειες, οικονομικές ή και ποινικές. Η κα Νικολάου υπογράμμισε, επίσης, ότι το πιο σημαντικό είναι οι επιχειρήσεις να δρουν προληπτικά, με το να διατηρούν οργανωμένες και επιμελείς οικονομικές διευθύνσεις, να ενημερώνονται συνεχώς για τις φορολογικές εξελίξεις, και να διενεργούν συχνά φορολογικά “health checks”, με τη συνδρομή έμπειρων συμβούλων.
Η κα Γαλλή, με τη σειρά της, αναφέρθηκε στο ευρύτερο πλαίσιο πολιτικών και δράσεων σε επίπεδο Ε.Ε., με τις οποίες η τελευταία φιλοδοξεί να δώσει μια ηχηρή απάντηση στην κλιματική αλλαγή και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε τη σημασία της φορολογίας ως μέσο περιβαλλοντικής πολιτικής, αναφερόμενη, παράλληλα, στα σχετικά φορολογικά μέτρα και κίνητρα σε εθνικό επίπεδο, τόσο στο πεδίο της άμεσης, όσο και της έμμεσης φορολογίας. Ολοκληρώνοντας, η κ. Γαλλή αναφέρθηκε στον νέο αναπτυξιακό νόμο, ένας εκ των βασικών στόχων του οποίου είναι η ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων για δραστηριότητες που αφορούν την κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στάθηκε, επίσης, και στη γενικότερη και ταχέως αναπτυσσόμενη τάση στον επενδυτικό χώρο, η επιλογή επενδυτικών τοποθετήσεων να γίνεται με βάση κριτήρια περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG), γεγονός που υποδηλώνει τη θέληση της επιχειρηματικότητας να αποτελέσει αρωγό στην προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης και, ειδικότερα, την αντιμετώπιση και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Κλείνοντας τη συζήτηση, ο κος Μήτσιος μοιράστηκε ορισμένες προτάσεις για την ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων, μεταξύ άλλων, η μεγέθυνση μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, συμπράξεων και συνεργειών, η έμφαση στην εξωστρέφεια, οι επενδύσεις στην καινοτομία και την τεχνολογία με στόχο την ανάπτυξη προϊόντων προστιθέμενης αξίας, οι δομές εταιρικής διακυβέρνησης, ο σχεδιασμός της διαδοχής και ο φορολογικός σχεδιασμός.
Διαδοχή, ανθεκτικότητα και νέο ταλέντο
Κατά την τρίτη ενότητα, οι κ.κ. Ιωάννης Τσερέπας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος και Άγγελος Τσερέπας, Head of Business Development της Lariplast SA, μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις απόψεις τους ως μέλη μιας οικογενειακής επιχείρησης, με την κα Ευτυχία Κασελάκη, Εταίρο, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού, και Επικεφαλής Ιδιωτικού Τομέα της EY Ελλάδος. Μεταξύ άλλων, η συζήτηση επικεντρώθηκε στην προετοιμασία της διαδοχής, στην ανθεκτικότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, στην αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας σε ένα μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό τοπίο και στην προσέλκυση νεότερου ταλέντου.
Latest News
Δωδεκάλογος αποστολής και πάζλ δράσεων του HR σε ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας
Στον πυρήνα των ενεργειών και δράσεων του τομέα Ανθρώπινων Πόρων βρίσκεται ο άνθρωπος, η συμπεριφορά, η κατανόηση, η ώθηση και αξιοποίηση του υφιστάμενου δυναμικού του
Πόση αύξηση έδωσαν στους εργαζομένους οι επιχειρήσεις – Πόσοι πήραν bonus [έρευνα]
Στην Ετήσια Έρευνα της KPMG εξετάστηκαν επίσης αλλαγές που πραγματοποιούνται στα θέματα αποδοχών και παροχών στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων ESG
Η λέξη που ποτέ δεν λέει ο ηγέτης
Ηγέτης είναι εκείνος που στηρίζει και εμπνέει την ομάδα του - Ένα χαρακτηριστικό του, είναι ότι ποτέ δε λέει μια συγκεκριμένη λέξη
Deloitte: Η εξέλιξη του οικοσυστήματος καινοτομίας στο ScaleUp Event 2024
Ανάμεσα στις θεματικές που διερευνήθηκαν ήταν οι «Διεθνείς Επενδύσεις Τώρα και στο Μέλλον», ενώ αναγνωρίστηκε ο ρόλος κλειδί του θεσμικού κεφαλαίου (institutional capital)
Γιατί σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι θα έλεγαν... όχι σε προαγωγή - Η νέα τάση στην εργασία
Τι αποκαλύπτει η ετήσια έκθεση Workmonitor της Randstad
Η Gen Z γυρνά την πλάτη στα πτυχία και ξεκινά τα μαστορέματα
Είναι νέοι, γεμάτοι όνειρα μα πάνω απ’ όλα όρεξη για δουλειά. Η γενιά Ζ δίνει μια νέα πνοή στις χειρωνακτικές εργασίες και δηλώνει χαρούμενη με αυτό
Έρχονται οι νέες TalentVisa και TechVisa
Ποιους αφορούν και ποιες είναι οι προϋποθέσεις
Αναζητάτε προσωπικό; Αυτά είναι τα βήματα για να προσλάβετε τους κατάλληλους
Πόσο σημαντικό είναι τελικά να προσλαμβάνονται οι σωστοί άνθρωποι στην κάθε θέση και το να αποφεύγουμε κατά το δυνατόν τις λάθος επιλογές;
Γιατί η τηλεργασία δεν πληρώνει
Μειώνονται οι καλά αμειβόμενες θέσεις εξ αποστάσεως εργασίας, σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής Ladders
«Πώς να βρω δουλειά» – Σύμβουλος ανθρώπινου δυναμικού δίνει χρήσιμες οδηγίες
Το 80% της επιτυχίας επηρεάζεται από το ποιοι είμαστε, πόσο το προσπαθούμε, αν το κάνουμε σωστά, αν πιστεύουμε σε εμάς, λέει σύμβουλος Ανθρώπινου Δυναμικού