
Πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το λιμάνι του Πειραιά είναι σε εξέλιξη από χθες το βράδυ με στόχο να επανέλθει η ηρεμία στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ (Cosco), την ίδια στιγμή που έξω από τις πύλες του λιμανιού συγκεντρώνεται κόσμος, ενώ θέσεις έχουν πάρει και δυνάμεις του λιμενικού και των σωμάτων ασφαλείας.
Ειδικότερα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καλεί σε συνάντηση την Δευτέρα 2 Μαΐου 2022 και ώρα 17.00, τους εκπροσώπους της ΣΕΠ ΑΕ, της Dport, των σωματείων των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και φορέων άμεσα εμπλεκομένων. Για την πραγματοποίηση της συνάντησης θέτει μία προϋπόθεση, την ομαλή λειτουργία των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα του Πειραιά.
Οι εργαζόμενοι στις δυο προβλήτες εξακολουθούν να απεργούν μετά από σχετικές αποφάσεις συνέλευσης του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, ζητώντας την λήψη μέτρων ασφαλείας καθώς τα ατυχήματα δεν έχουν τέλος στις εγκαταστάσεις της Cosco και την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Η επιστολή
Παράλληλα με επιστολή της η ΕΝΕΔΕΠ προς το υπουργείο Ναυτιλίας, ζητάει να γίνει σήμερα στις 11 π.μ. συνάντηση στην οποία να συμμετέχουν COSCO, DPORT και όλες οι υπόλοιπες εμπλεκόμενες εταιρείες. Οι εργαζόμενοι θα καταφτάσουν στο υπουργείο με μοτοπορεία που θα ξεκινήσει στις 9.30 π.μ. από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Το άλλο σωματείο (ΣΕΔΕΠ) με ανακοίνωση του, υποστηρίζει ότι εκπροσωπεί και περισσότερους εργαζόμενους και καλεί «το κράτος να προστατεύσει τις δουλειές» τους..
Ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ, Μάρκος Μπεκρής, δήλωσε ότι ουδέποτε το σωματείο έκλεισε το λιμάνι. Έχει σταματήσει κάθε κίνηση γιατί οι εργαζόμενοι απεργούν και έχουν κάνει δική τους υπόθεση την περιφρούρηση της απεργίας.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα χθες το απόγευμα η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), με νέα επιστολή της στον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ζήτησε την άμεση λήψη μέτρων ώστε να επαναλειτουργήσει το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Στην επιστολή που κοινοποιείται και στο Πρωθυπουργικό Γραφείο επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση, αλλά και ως αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -βάσει των όσων ο Νόμος ορίζει- την διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και σας ζητούμε την άμεση ανάληψη των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προ του σημείου μη επιστροφής, καθώς -σύμφωνα με δημοσίευμα της 28ης Απριλίου 2022- επικρέμαται η απειλή πως «το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει», εάν δεν ικανοποιηθούν τα όποια αιτήματα της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π»
Η επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της ΔΕΝ Αντώνης Βενιέρης και ο Γενικό Γραμματέας Σταμάτης Κόβερης, έχει ως εξής: «Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αναφερόμαστε στις αιφνιδίως εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π. (ως ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιώς) επ΄ αφορμή του χθεσινού επί πλοίου τραυματισμού ενός Λιμενεργάτη, ενώ τα ακριβή αίτια του εν λόγω ατυχήματος διερευνώνται από τα αρμόδια όργανα όπως αρμόζει σε μια ευνομούμενη πολιτεία και της μέσω του ατυχούς αυτού συμβάντος επιδιωκόμενης προώθησης οικονομικών αξιώσεων, πέραν της απολύτως σεβαστής εργασιακής ασφάλειας.
Σε συνέχεια της χθεσινής -προς πάσα κατεύθυνση- έκκλησης της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως εν Ελλάδι να πρυτανεύσει η λογική, η ψυχραιμία και εν τέλει η ευνομία στον Εμπορικό Λιμένα του Πειραιώς, διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τη δυσμενέστατη νέα αυτή εξέλιξη – απόρροια ανεύθυνου μικροκομματικού τακτικισμού και συντεχνιακού ακτιβισμού και επιθυμούμε να θέσουμε εις προσοχή σας τα ακόλουθα:
Θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτο το γεγονός πως ο πρώτος τη τάξει εμπορικός λιμένας της Χώρας μας καθίσταται το πρόσφορο πεδίο αέναων και ανερμάτιστων κομματικών και συντεχνιακών αντεγκλήσεων, με καταστροφικές -βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες- επιπτώσεις στο διεθνές κύρος και την αξιοπιστία του Λιμένος Πειραιώς, θέτοντας εν κινδύνω την θέση του ως ενός εκ των κορυφαίων της Ευρώπης.
Πέραν πάσης αμφιβολίας, η Ελληνική Οικονομία, η εφοδιαστική αλυσίδα, η εθνική εξαγωγική δραστηριότητα και η εγχώρια αγορά έχουν πληγεί κατ’ επανάληψη και ποικιλοτρόπως από τον προηγούμενο Νοέμβριο, εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων και των αυθαίρετων αποκλεισμών του Λιμένος Πειραιώς, προκαλώντας δυσθεώρητες οικονομικές συνέπειες.
Τούτων λεχθέντων, θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση, αλλά και ως αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής -βάσει των όσων ο Νόμος ορίζει- την διασφάλιση της απρόσκοπτης επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και σας ζητούμε την άμεση ανάληψη των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προ του σημείου μη επιστροφής, καθώς -σύμφωνα με δημοσίευμα της 28ης Απριλίου 2022- επικρέμαται η απειλή πως «το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει», εάν δεν ικανοποιηθούν τα όποια αιτήματα της ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π.»


Latest News

Στα «χέρια» φιλορώσων αυτονομιστών εμπορικά πλοία με ξένη σημαία
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση των αυτονομιστών, που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, κατά της εμπορικής ναυτιλίας

Β. Μαρινάκης στον Economist: Οι Ελληνες εφοπλιστές παρέχουν ενεργειακή ασφάλεια στην κρίση
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading μίλησε στο 26ο συνέδριο του Economist, μαζί με την Αγγελική Φράγκου, πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Navios Maritime Holdings και τον τέως υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο

Σεμινάριο της WSM για το ship management
Η Wilhelmsen Ship Management είναι μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων παγκοσμίως

Νέο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμο LNG από την Royal Caribbean
Το πλοίο θα παραδοθεί την άνοιξη του 2024

Σε ιστορικό υψηλό τα κέρδη της Διώρυγας του Σουέζ
Αυξήσεις στον αριθμό των πλοίων και των φορτίων

«Ανοιχτή η Διώρυγα της Κορίνθου»
Η εταιρεία διαχείρισης διαψεύδει δημοσιεύματα για εκ νέου αποκλεισμό της Διώρυγας από καταπτώσεις βράχων

Αλλάζει το λιμάνι της Ραφήνας για την ηλεκτροδότηση πλοίων
Τι αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Δέσποινα Γκικάκη στον ΟΤ

Carl Schou: Ποτέ δεν θα υπάρξουν πλοία χωρίς πληρώματα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management μιλάει για τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται στη ναυτιλία

Ανοίγει ξανά η Διώρυγα της Κορίνθου
Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των έργων, θα ακολουθήσει νέος κύκλος παρεμβάσεων

Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Τα πλοία ελλήνων πλοιοκτητών είναι έτοιμα να συνδράμουν για να αποφευχθεί επισιτιστική κρίση στην Ευρώπη