
Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, από το Νταβός της Ελβετίας.
«Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας»
«Λόγω της πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας. Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και για αυτό το λόγο απαιτούνται παγκόσμιοι κανόνες», δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
Όπως είπε, «η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλία στο μέλλον με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, καύσιμα. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να συνεργαστούμε. Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό».
«Προέχει η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του Greek House Davos, όπου βρέθηκε μαζί με τον υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José Alejandro Rojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε στο μυαλό μας τα ηλεκτρικά πλοία και προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος αυτής της μετατροπής. Όμως αυτό που προέχει, αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας. Εξαιτίας της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου, τα κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα. Αυτή είναι η σημαντικότερη επίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις κυρώσεις. Δεν πρέπει να βλάψουν περισσότερο τις οικονομίες και τους πολίτες μας, από τους Ρώσους».
«Είναι η στιγμή να καταλάβουν όλοι, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι, δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της», επεσήμανε.
Επιπλέον, ο κ. Πλακιωτάκης, εξήρε τη σημασία της διατήρησης της ναυτιλίας στην κορυφή του κόσμου παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας, τονίζοντας ότι «έχουμε αποδείξει ότι η προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής».
Νέο πλάνο για την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης
Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια. «Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχιακό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026». Και αφού δήλωσε το ενδιαφέρον να βοηθήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.


Latest News

«Ανοιχτή η Διώρυγα της Κορίνθου»
Η εταιρεία διαχείρισης διαψεύδει δημοσιεύματα για εκ νέου αποκλεισμό της Διώρυγας από καταπτώσεις βράχων

Αλλάζει το λιμάνι της Ραφήνας για την ηλεκτροδότηση πλοίων
Τι αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Δέσποινα Γκικάκη στον ΟΤ

Carl Schou: Ποτέ δεν θα υπάρξουν πλοία χωρίς πληρώματα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management μιλάει για τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται στη ναυτιλία

Ανοίγει ξανά η Διώρυγα της Κορίνθου
Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των έργων, θα ακολουθήσει νέος κύκλος παρεμβάσεων

Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Τα πλοία ελλήνων πλοιοκτητών είναι έτοιμα να συνδράμουν για να αποφευχθεί επισιτιστική κρίση στην Ευρώπη

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σε ποια δρομολόγια αυξήθηκαν οι τιμές
Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Νοσταλγικη «βουτιά» στο παρελθόν των ιπτάμενων δελφινιών
Αναμνήσεις από τα σκάφη που έγιναν θρύλος της ακτοπλοΐας, αποτέλεσαν ζωοδότη των νησιών και συνεχίζουν να εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες

Ξεκίνησε για τον Πειραιά το δεξαμενόπλοιο Lana
Παρέμεινε εδώ και πολλές εβδομάδες στην Κάρυστο

Διατηρήθηκε η πιστοποίηση της ελληνικής ναυτικής εκπαίδευσης
Για αυτονόητη αναβάθμιση του κύρους της ναυτικής εκπαίδευσης έκανε λόγο ο αρμόδιος υπουργός

Αύξηση στις ζημιές του κλάδου ασφάλισης πληρωμάτων πλοίων
Δηλώθηκαν 1.717 ζημιές το 2021 για τις οποίες πληρώθηκαν 0,7 εκατ. ευρώ