Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, από το Νταβός της Ελβετίας.
«Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας»
«Λόγω της πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας. Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και για αυτό το λόγο απαιτούνται παγκόσμιοι κανόνες», δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
Όπως είπε, «η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλία στο μέλλον με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, καύσιμα. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να συνεργαστούμε. Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό».
«Προέχει η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του Greek House Davos, όπου βρέθηκε μαζί με τον υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José Alejandro Rojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε στο μυαλό μας τα ηλεκτρικά πλοία και προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος αυτής της μετατροπής. Όμως αυτό που προέχει, αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας. Εξαιτίας της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου, τα κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα. Αυτή είναι η σημαντικότερη επίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις κυρώσεις. Δεν πρέπει να βλάψουν περισσότερο τις οικονομίες και τους πολίτες μας, από τους Ρώσους».
«Είναι η στιγμή να καταλάβουν όλοι, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι, δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της», επεσήμανε.
Επιπλέον, ο κ. Πλακιωτάκης, εξήρε τη σημασία της διατήρησης της ναυτιλίας στην κορυφή του κόσμου παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας, τονίζοντας ότι «έχουμε αποδείξει ότι η προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής».
Νέο πλάνο για την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης
Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια. «Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχιακό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026». Και αφού δήλωσε το ενδιαφέρον να βοηθήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.
Latest News
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές
Ιταλική συμμαχία για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα
Οι τρεις εταιρείες θα προβούν σε ολοκληρωμένη ανάλυση και αξιολόγηση των πιο βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων