Με την ευκαιρία των 100 χρόνων παρουσίας του στην Ελλάδα τα στελέχη του Νορβηγικού Νηογνώμονα παρουσίασαν τα σχέδιά τους για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν και στο μέλλον στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα δίνοντας έμφαση στα ηλεκτρικά πλοία.

«Για περισσότερα από 100 χρόνια, πλέουμε μαζί με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, σε πρόσφατη συνέντευξη Tύπου, λίγο πριν την έναρξη των «Ποσειδωνίων 2022» στα γραφεία του Οργανισμού στον Πειραιά. «Η Αθήνα αναδείχθηκε εκείνη την εποχή ως ένα από τα μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα και ο DNV εργάστηκε για να οικοδομήσει δια βίου συνεργασία με εταιρείες που έχουν εξελιχθεί σε παγκόσμιους ηγέτες. Είμαστε πραγματικά περήφανοι που καταφέραμε να αναπτύσσουμε τον στόλο μας κάθε χρόνο και να προσθέτουμε νέες υπηρεσίες διεθνούς επιπέδου, όπως η έναρξη του Κέντρου Φυσικού Αερίου στον Πειραιά, ο κόμβος DATE, οι περιφερειακοί εμπειρογνώμονες στον τομέα των πλοίων και ο επικεφαλής επιθεωρητής. Όλα αυτά χάρη στους αξιότιμους πελάτες μας και στους πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς στους οποίους έχουμε συνεργαστεί. Αυτά τα πρώτα 100 χρόνια είναι ένα εφαλτήριο για το μέλλον και ανυπομονούμε για περισσότερες επετείους και περισσότερα επιτεύγματα».

Η καινοτομία των ηλεκτρικών πλοίων

Η προώθηση της καινοτομίας στην Ελλάδα, τόσο εγχώρια όσο και προερχόμενη από το παγκόσμιο δίκτυο εμπειρογνωμόνων του DNV ήταν βασικό μέρος της επιτυχίας του οργανισμού, συνέχισε ο κ. Χιωτόπουλος.

Ο κ. Χιωτόπουλος υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των βιομηχανιών, ιδιαίτερα για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η πολύ επιτυχημένη εφαρμογή του Προγράμματος Green Shipping υπό τον  DNV στη Νορβηγία, όπου ο στόλος των πλοίων μικρών αποστάσεων της χώρας αντικαθίσταται με πλοία χωρίς εκπομπές, δημιουργεί μια τεράστια ευκαιρία, είπε. Η Ελλάδα έχει παρόμοια γεωγραφία, μέγεθος στόλου και περιφερειακές ανάγκες και η κατασκευή τέτοιων πορθμείων θα μπορούσε επίσης να διευκολυνθεί σε τοπικό επίπεδο, πρόσθεσε. Επιπλέον, ο κ. Χιωτόπουλος είπε ότι ο DNV είναι σε θέση να βοηθήσει με τεχνογνωσία σε μπαταρίες, συστήματα ελέγχου μπαταριών, εναλλακτικά καύσιμα και κυψέλες καυσίμου, διαθέσιμα στη Νορβηγία και σε όλο τον κόσμο και εύκολα μεταφερόμενα μέσω του γραφείου του, στον Πειραιά.

Από αριστερά Knut Orbeck-Nilssen, Ιωάννης Χιωτόπουλος, Γιάννης Πλακιωτάκης και Remi Eriksen

Υπογράμμισε ακόμη το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην περιοχή.

Οι διεθνείς επενδυτές εξετάζουν την υπεράκτια αιολική ενέργεια στην Ελλάδα και περιμένουν με ανυπομονησία τη δημοσιοποίηση της συμφωνίας πλαισίου της κυβέρνησης μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Οι πλωτές μονάδες ΑΠΕ, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, λόγω των  ισχυρών ανέμων του Αιγαίου, συμπλήρωσε.

Επίσης η πλωτή ηλιακή ενέργεια είναι μια άλλη τεχνολογία που χρησιμοποιείται και παρακολουθείται στενά από επενδυτές στη χώρα, κατέληξε ο κ. Χιωτόπουλος.

Η εκδήλωση για τα 100 χρόνια

Λίγες ημέρες νωρίτερα η διοίκηση του DNV υποδέχθηκε την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα σε μια εκδήλωση για τα 100 χρόνια παρουσία του οργανισμού στη χώρα μας.

«Εκατό χρόνια στο πλαίσιο της ελληνικής ιστορίας είναι απλά μια ριπή οφθαλμού, αλλά είμαι περήφανος για το έργο όλων των Ελλήνων συναδέλφων και συνεργατών μας, του παρελθόντος και του παρόντος, που συνέβαλαν στη μεγάλη επιτυχία που είναι ο σύγχρονος ελληνικός στόλος», δήλωσε ο Knut Οrbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime.

Στην εκδήλωση ανακοινώθηκε ότι κάθε χρόνο, ο DNV Hellas θα χορηγεί υποτροφίες στους τρεις κορυφαίους φοιτητές της Σχολής Ναυπηγών και Μηχανικών Ναυπηγών.

Στην ίδια εκδήλωση ο Remi Eriksen, Group CEO, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «τα 100 χρόνια που γιορτάζουμε απόψε είναι ένας πολύ σημαντικός αιώνας για την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα και για τον  DNV από την ίδρυση του πρώτου γραφείου αντιπροσωπείας της Det Norkse Veritas στον Πειραιά τον Αύγουστο του 1921. .

Υπήρξαν πολλές πρωτιές στην πορεία. Το πρώτο σκάφος που εισήλθε στην κατηγορία Det Norske Veritas ήταν το δεξαμενόπλοιο «Spiros» που κατασκευάστηκε το 1928. Και το πρώτο νεότευκτο για Έλληνα ιδιοκτήτη ήταν το «Spyros a Lemos» που κατασκευάστηκε στη Σουηδία το 1928. Από αυτά τα ταπεινά πρώτα βήματα καταλήξαμε σήμερα στο σημείο όπου η DNV πιστοποιεί πλέον περισσότερα από 800 ελληνόκτητα πλοία.

Επισημαίνεται ότι στην κλάση του DNV στην Ελλάδα έχει ενταχθεί το 19% του ελληνόκτητου στόλου με όρους GT, περίπου 850 πλοία ελληνικών συμφερόντων, ενώ περισσότερες από 80 εταιρείες διαχείρισης πλοίων είναι πιστοποιημένες από τον  DNV στον Πειραιά. Καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες επεκτείνονται σε νέες αγορές, ο DNV ήταν επίσης εκεί για να τους υποστηρίξει, τόνισαν οι επικεφαλής του Νηογνώμονα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News