Η 1η Ιανουαρίου 2023 είναι η επόμενη ημερομηνία-ορόσημο του οδικού χάρτη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) προς την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την ημέρα αυτή θα απαιτείται πλέον από όλα τα πλοία να υπολογίζουν τον δικό τους Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (EEXI) και να καθιερώσουν ετήσιο επιχειρησιακό Δείκτη Εντασης Ανθρακα (CII).
Πρόκειται για το πρώτο μέτρο εν όψει του 2030, έτους κατά το οποίο σύμφωνα με τον ΙΜΟ θα πρέπει να μειωθεί κατά τουλάχιστον 40% η ένταση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλίας σε σύγκριση με το 2008. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων αυτών θα παίξουν ως σύμβουλοι της πλοιοκτησίας όλοι οι διεθνείς νηογνώμονες, οι οποίοι, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2022, θα παρουσιάσουν αναλυτικά τις πρωτοβουλίες τους στη διεθνή έκθεση που θα πραγματοποιηθεί φέτος το διάστημα 6-10 Ιουνίου στην Αθήνα.
«Γνωρίζουμε ότι το ταξίδι προς έναν προορισμό με μηδενικές εκπομπές έως το 2050 πρέπει να ξεκινήσει και πολλοί πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο. Ωστόσο εταιρείες και ιδιώτες θα κινηθούν με διαφορετικές ταχύτητες. Οι νηογνώμονες θα παίξουν βασικό και ζωτικό ρόλο στην πορεία προς μηδενικές εκπομπές, υποστηρίζοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη, ανεξάρτητα από την ταχύτητα προσαρμογής τους, ωστόσο μάλλον πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για εκπλήξεις» δηλώνει η Παγιέτ Παλαιολόγου, αντιπρόεδρος Marine & Offshore Division, SE Europe, Black Sea & Adriatic Zone του Bureau Veritas.
Από την πλευρά του ο Γεώργιος Πλευράκης, αντιπρόεδρος του ABS, Global Sustainability, δηλώνει: «Τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργική απόδοσή τους, με βελτιστοποίηση ταχύτητας και ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτές οι παρεμβάσεις προσφέρουν βραχυπρόθεσμα εξοικονόμηση, η οποία στη συνέχεια πρέπει να παρακολουθείται για να πιστοποιηθεί η μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ο πιο δύσκολος γρίφος βρίσκεται στις νέες κατασκευαστικές επιλογές, με τους κανονισμούς μείωσης του άνθρακα να υποδηλώνουν ότι ένα πλοίο που κατασκευάζεται σήμερα πρέπει να είναι 40% πιο αποδοτικό ενεργειακά σε 20 χρόνια από σήμερα. Δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον χώρο, βοηθώντας τους πλοιοκτήτες να κατανοήσουν πώς η επιλογή μιας τεχνολογίας ή ενός καυσίμου έναντι ενός άλλου επηρεάζει την πορεία τους».
Μεγάλη πρόκληση
Σύμφωνα με την DNV, η απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μια πρόκληση που καμία εταιρεία ή και ολόκληρος κλάδος δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν από μόνα του. «Σήμερα έχουμε περάσει από τις δηλώσεις πρόθεσης στη δράση. Χρειαζόμαστε μια συλλογική προσπάθεια, με ενοποιημένες υποδομές, ενέργεια, τεχνολογία, κατανόηση, κανονισμούς και οικονομική υποστήριξη, όλα εστιασμένα στον ίδιο στόχο. Διαμορφώνεται, πραγματικά, μια δυναμική και όλοι πρέπει να παραμείνουμε προσηλωμένοι στο να κάνουμε το επόμενο βήμα προς τα εμπρός για να φτάσουμε σε αυτόν τον στόχο», δήλωσε ο Knut Οrbeck-Nilssen, διευθύνων σύμβουλος της DNV Maritime.
Ολοι οι μεγάλοι νηογνώμονες έχουν ανανεώσει το ραντεβού τους με την πλοιοκτησία στην προγραμματισμένη για τις 6-10 Ιουνίου διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2022, η οποία θα προσφέρει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την κατάλληλη πλατφόρμα για να συναντηθεί με νηογνώμονες, μεταξύ άλλων, ώστε να σχεδιάσει μια συλλογική απάντηση στις υποχρεώσεις που θέτει ο ΙΜΟ, αλλά και να καλύψει τα τελευταία «μίλια» που απομένουν πριν από την προθεσμία εφαρμογής για τις απαιτήσεις EEXI και CII, τονίζουν οι διοργανωτές της έκθεσης.
Εναλλακτικά καύσιμα
Ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια ΑΕ, διοργανώτριας της εκδήλωσης, τονίζει ότι «ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και οι προκλήσεις που ο στόχος αυτός δημιουργεί στις νέες τεχνολογίες πρόωσης, στα εναλλακτικά καύσιμα και στις απαιτούμενες υποδομές, θα συζητηθούν εκτενώς στο συνεδριακό πρόγραμμα των Ποσειδωνίων 2022, όπως και όλα τα άλλα θέματα που ενδιαφέρουν και απασχολούν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία».
«Για άλλη μια φορά, φέτος τον Ιούνιο», συνεχίζει ο κ. Βώκος, «τα Ποσειδώνια θα προσφέρουν μια σημαντική πλατφόρμα στα μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για να συζητήσουν, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να μάθουν ο ένας από τον άλλον, να χτίσουν νέες συνεργασίες και να ανακαλύψουν τις τελευταίες τάσεις και τεχνολογίες που θα επηρεάσουν τον κλάδο τα επόμενα χρόνια».
Η έκθεση Ποσειδώνια διοργανώνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος