Μήνυμα αισιοδοξίας για τις προοπτικές των ναυλαγορών εξέπεμψαν κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές από το βήμα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε κατά τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης Ποσειδώνια 2022 από το περιοδικό Tradewinds. Στο επίκεντρο βρέθηκαν το μείζον ζήτημα των κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ και οι επιπτώσεις που προκαλούν στο θαλάσσιο εμπόριο αλλά και η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των ναύλων λέγοντας πως το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας θα τονώσει τη ζήτηση. Εκανε ειδική αναφορά και στο επενδυτικό πρόγραμμα Capital Maritime and Trading, λέγοντας πως τα τελευταία χρόνια εφαρμόσαμε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων όλων των κατηγοριών αξίας 4 δισ. δολαρίων και τόνισε τη δέσμευση του ομίλου στην απόκτηση νέων πλοίων.
Οσον αφορά στο LNG υπογράμμισε ότι θα καθιερωθεί ως ναυτιλιακό καύσιμο για τα επόμενα 10 – 15 χρόνια, επισημαίνοντας ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για τα νέα καύσιμα.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναφέρθηκε επίσης στη Νότιγχαμ Φόρεστ και στην ιστορική επιστροφή της στην Πρέμιερ Λιγκ. Οπως είπε, η Πρέμιερ Λιγκ είναι η καλύτερη ποδοσφαιρική κατηγορία στον κόσμο και πρόσθεσε: «Είμαστε συνηθισμένοι στα δύσκολα. Νομίζω πως με τις επενδύσεις που θα κάνουμε θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα ξαναγράψουμε ιστορία».
H Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Navios, τόνισε ότι βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι της ιστορίας, καθώς καταγράφεται διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, εξαιτίας της παvδnμίας και του πολέμου στην Ουκρανία.
Εκτίμησε δε ότι οι ναυλαγορές θα ανέβουν κι άλλο καθώς ο κόσμος άρχισε να επανέρχεται στην καθημερινότητα, να καταναλώνει ακόμα περισσότερο και να ταξιδεύει, ενώ θα αυξηθούν οι ναύλοι σε φορτηγά δεξαμενόπλοια και containers.
O Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Danaos επισήμανε ότι η αγορά Container έχει δει πραγματικά πρωτοφανή, ανάπτυξη και πρωτοφανή ποσά χρημάτων και εκτίμησε πως είναι άσκοπο να πιεστεί η ναυτιλία να γίνει πράσινη όταν δεν υπάρχει πράσινη ενέργεια.
«Ελπίζω ότι οι πολιτικοί θα επανεξετάσουν με βάση τα όσα συμβαίνουν σήμερα τη μελλοντική πορεία πρos την απεξάρτηση από τον άνθρακα», κατέληξε.
O Xάρης Βαφειάς, διευθύνων σύμβουλος της Stealth Maritime Corporation, τόνισε ότι οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία δεν είναι ξεκάθαρες καθώς υπάρχουν πολλές γκρίζες ζώνες και αυτό μόνο προβλήματα δημιουργεί.
Πρόσθεσε δε ότι η Ρωσία αντιμετώπιζε μεγαλύτερο πρόβλημα όταν το πετρέλαιο ήταν στα 20-30 δολάριο το βαρέλι και ότι με τις κυρώσεις η Ρωσία, αν και έχασε 10% των εξαγωγών της, τα έσοδά τns διπλασιάστηκαν.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι