![Eλληνική σημαία: Το ταξίδι ποιότητας συνεχίζεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/thalassa-768x557-1.jpg)
Από τις πλέον ποιοτικές σημαίες του κόσμου είναι η ελληνική σημαία, σύμφωνα με την λίστα που επεξεργάζεται κάθε χρόνο η οργάνωση «Paris MOU», που προχωρεί σε ελέγχους δεκάδες χιλιάδες πλοίων.
Το «Paris MOU» δημοσιεύει στις αρχές Ιουλίου κάθε έτους το αποτέλεσμα των ελέγχων σε πλοία που πραγματοποίησε στη διάρκεια της προηγούμενης τριετίας. Το αποτέλεσμα εκφράζεται ως μια συγκεντρωτική λίστα ποιοτικής κατάταξης των σημαιών που έφεραν τα πλοία που ελέγχθηκαν.
Η λίστα χωρίζεται σε λευκή που περιλαμβάνει τις σημαίες τα πλοία των οποίων υπέστησαν τις λιγότερες παρατηρήσεις (κρατήσεις) μετά από ελέγχους. Η γκρίζα σημαία περιλαμβάνει σημαίες με μία μέτρια επίδοση και η μαύρη λίστα περιλαμβάνει σημαίες με πολύ κακές επιδόσεις. Οι σημαίες που κατατάσσονται στη μαύρη λίστα θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου.
Η ελληνική σημαία (το ελληνικό νηολόγιο) βρίσκεται στην έκτη θέση της σχετικής κατάταξης των σημαιών που βρίσκονται στη λευκή λίστα από την έβδομη που ήταν μια χρονιά πριν.
Το ταξίδι ποιότητας της ελληνικής σημαίας, συνεχίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία χρόνια.
Η κατάταξη της ελληνικής σημαίας
Καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε όρους χωρητικότητας (dwt), η Ελλάδα είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ. Η Ελλάδα παραμένει σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), στη λευκή λίστα μιας σειράς οργανισμών και μετρήσεων, όπως είναι η Λευκή Λίστα STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η Λευκή Λίστα του Paris MoU και του Tokyo MoU.
Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Ποιοτικό Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες του πίνακα επιδόσεων Κρατών Σημαίας (π.χ. επικύρωση συμβάσεων του ΙΜΟ, διαδικασίες ελέγχου πλοίων από το Κράτος Λιμένα κ.λπ.), που δημοσιεύεται από το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS).
Στις λίστες του 2022 (αφορούν ελέγχους που ολοκληρώθηκαν το 2021) περιλήφθηκαν συνολικά 68 σημαίες με 40 εξ αυτών να είναι στη λευκή λίστα, 21 στη γκρίζα λίστα και επτά στη μαύρη λίστα.
Στις λίστες του 2021, που καλύπτουν δεδομένα του 2020, περιλαμβάνονταν 70 σημαίες εκ των οποίων 39 ήταν στη λευκή λίστα, 22 στη γκρίζα λίστα και εννέα στη μαύρη λίστα.
Η Δανία διατήρησε την πρωτιά στη λευκή λίστα, ενώ η Εσθονία ήταν το μόνο νηολόγιο που ανέβηκε από τη γκρίζα λίστα στη λευκή λίστα.
Τόσο η Αίγυπτος όσο και η Αλγερία έπεσαν από τη γκρίζα λίστα στη μαύρη λίστα, ενώ η Σιέρα Λεόνε, η Μπελίζ και η Τανζανία κατάφεραν να βελτιώσουν τις θέσεις τους ανεβαίνοντας από την μαύρη στη γκρίζα λίστα.
Οι σημαίες της λευκής λίστα που παρουσίασαν σημαντική βελτίωση είναι της Ιαπωνίας, η οποία μετακινήθηκε από τη 10η στην Πέμπτη θέση, και η Τουρκία, η οποία βελτιώθηκε στη 16η θέση πέρυσι για να ανέλθει στην όγδοη. Μεγάλες πτώσεις κατέγραψε η σημαία του Ηνωμένου Βασίλειου η οποία έπεσε από τη 13η θέση στη 19η, ενώ και σημαία της Γερμανίας έπεσε ακόμη από τη 15η στην 32η!
Την πρώτη δεκάδα της λευκής λίστας αποτελούν οι σημαίες της Δανίας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Μπαχάμες, Ιαπωνίας, Ελλάδας, Βερμούδων, Τουρκίας, Σιγκαπούρης και Ιταλίας..
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση