Ηλεκτροκίνηση: Η στροφή της Ford στα οχήματα EV και τα εργοστάσια που θα την οδηγήσουν στην νέα πράσινη εποχή

Ποιά μονάδα κέρδισε την παραγωγή της επόμενης γενιάς EV της εταιρείας και διασφάλισε την επιβίωση της

Ηλεκτροκίνηση: Η στροφή της Ford στα οχήματα EV και τα εργοστάσια που θα την οδηγήσουν στην νέα πράσινη εποχή

Ισπανία εναντίον Γερμανίας ή αλλιώς Βαλέντσια εναντίον Σααρλούης. H μάχη έβγαλε απρόσμενα νικήτρια την ισπανική πόλη, στην επιλογή που έπρεπε να κάνει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford στο πλαίσιο της στροφής της παραγωγικής της γραμμής στην ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla

Οι δύο ευρωπαϊκές μονάδες της Ford ανταγωνίζονταν για να αναλάβουν την παραγωγή της νέας γενιάς EV της εταιρείας, στο πλαίσιο μιας επιλογής που το πιθανότερο είναι πως, σε βάθος χρόνου, θα οδηγήσει σε λουκέτο το χαμένο εργοστάσιο.

Διαβάστε: Ηλεκτροκίνηση: Στην ουρά για μια… πρίζα

Ο λόγος είναι απλός. Με δεδομένο ότι το μέλλον της βιομηχανίας αυτοκινήτου βρίσκεται στην ηλεκτροκίνηση, είναι εύλογο πως θα επιβιώσουν μόνο τα εργοστάσια που έχουν επικεντρωθεί στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, μπαταριών και εξοπλισμού. Ειδικά η Ford σχεδιάζει να στρέψει όλη την παραγωγή αυτοκινήτων στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 και των φορτηγών και βαν μέχρι το 2035.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά επτά νέα μοντέλα EV στην Ευρώπη.

Συνολικά το πράσινο πλάνο της Ευρώπης κάνει λόγο για απαγόρευση της πώλησης και κυκλοφορίας οχημάτων βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2035, μια απόφαση που πρόσφατα ενέκρινε και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Διαβάστε επίσης: Πράσινη ανάπτυξη: Αστυπάλαια και Χάλκη πρωταγωνιστούν στις αφίξεις επισκεπτών

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ήδη ανακοινώσει πως θα στρέψει την μονάδα που διαθέτει στην Κολωνία στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Το ίδιο αφορά και μια κοινοπραξία που διαθέτει στη Ρουμανία, ενώ το εργοστάσιο της στην Τουρκία θα επικεντρωθεί στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων τύπου βαν.

Οι επιλογές αυτές αφήνουν το εργοστάσιο της Σααρλρούης εκτός του πεδίου EV, οπότε η απόφαση πως θα συνεχίσει (για την ώρα) να παράγει αυτοκίνητα μοντέλων Focus σημαίνει πως οι περίπου 4.600 εργαζόμενοι του, αργά ή γρήγορα, θα ψάξουν για δουλειά. Αυτό σχολιάζουν χαρακτηριστικά και οι αναλυτές.

Πάντως, ούτε οι 6.000 εργαζόμενοι του εργοστασίου της Βαλέντσια δεν θα πρέπει να εφησυχάσουν. Αν και το εθνικό συνδικάτο UGT χαιρέτισε ήδη την απόφαση της Ford ως «εξαιρετικά νέα» που διασφαλίζουν την παραγωγή της μονάδας για τουλάχιστον μία δεκαετία, η αμερικανική διοίκηση παραδέχτηκε ότι θα χρειαστεί να προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές στον αριθμό του προσωπικού. Κι αυτό διότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί λιγότερο ανθρώπινο δυναμικό.

Το ισπανικό συνδικάτο δήλωσε, πάντως, έτοιμο να συζητήσει με την διοίκηση της εταιρείας για το ζήτημα των περικοπών.

Περισσότερα από ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο