
Χαμόγελα αισιοδοξίας για αύξηση στην επάρκεια προϊόντων η οποία θα μπορούσε να αναχαιτίσει τον πληθωρισμό δείχνει η μείωση των τιμών των ναύλων για εμπορευματοκιβώτια, σε συνδυασμό με μια πιο συνολική διαφαινόμενη αποκλιμάκωση των πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι τιμές μεταφοράς των κοντέινερ από τις ναυτιλιακές υποχωρούν και οι χρόνοι παράδοσης για φορτία που μεταφέρονται μέσω αέρος μειώνονται. Επίσης οι ουρές έξω από τα μεγάλα λιμάνια από εμπορικά πλοία γίνονται πολύ μικρότερες, ενώ ο βασικός Δείκτης της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για τις Πιέσεις στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, γνωστός ως Global Supply Chain Pressure Index (GSCPI), δείχνει υποχώρηση. Μένει τώρα να φανεί εάν αυτή η τάση θα διαρκέσει, δίνοντας ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν γονατίσει από τις υψηλές τιμές.
Διαβάστε επίσης: Κίνα: Ανεβάζει ταχύτητα στις εξαγωγές παρά την αποδυνάμωση της παγκόσμιας ζήτησης
Πέφτουν οι ναύλοι για τα κοντέινερ
Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η τιμή για να μεταφερθεί ένα στάνταρ κοντέινερ 40 ποδών (12 μέτρων) από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά 35% περίπου φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι με τις τιμές να διαμορφώνονται πλέον περίπου στις 9.000 δολάρια ανά κοντέινερ σύμφωνα με στοιχεία της Drewry. Η αντίστοιχη τιμή για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στη Γένοβα παρουσιάζει υποχώρηση 24% στα 10.300 δολάρια, ενώ για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες η μείωση στις τιμές ξεπερνά το 30% στα 7.000 δολάρια. Περίπου πέρσι τέτοια εποχή στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων καταγράφονταν τιμές που έφταναν ακόμη και τις 14.000 δολάρια ανά κοντέινερ.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Συνολικά, το μέσο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών από τις ναυτιλιακές είναι μειωμένο κατά περίπου 45% από την κορύφωσή του το φθινόπωρο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της διεθνούς εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών Freightos που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.
Μειώνονται οι ουρές σε εμπορικά λιμάνια και αεροδρόμια
Ταυτόχρονα, έχουν αρχίσει να μειώνονται και οι ουρές έξω από μεγάλα εμπορικά λιμάνια από πλοία που περίμεναν τη σειρά τους να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν. Ενδεικτικά, ο αριθμός τέτοιων έξω από το λιμάνι του Λος Άντζελες έχει μειωθεί κατά 75%, παρά το γεγονός ότι το λιμάνι τον Ιούνιο αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση του τελευταίου αιώνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Οι χρόνοι παράδοσης για αεροπορικά φορτία, που παρακολουθούνται από την πύλη της αλυσίδας εφοδιασμού Flexport, βελτιώνονται επίσης, σημειώνουν οι ΦΤ.
Βελτίωση δείχνει ο δείκτης εφοδιαστικής της FED
Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα της FED Νέας Υόρκης, ο (GSCPI), δείχνει νέα βελτίωση. Ο δείκτης αυτός υποχώρησε 57% τον Ιούλιο από το ανώτατο σημείο του όπως φαίνεται και στο σχετικό γράφημα της FED που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Όπως αναφέρει η ίδια η κεντρική τράπεζα στην έκθεσή της, «οι πιέσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μειώθηκαν τον Ιούλιο, συνεχίζοντας τη χαλάρωση που παρατηρήθηκε τους προηγούμενους δύο μήνες. Η πτώση του Ιουλίου ήταν ομοιόμορφη στα περισσότερα από τα επιμέρους στοιχεία του δείκτη μας (της FED). Οι κινήσεις του GSCPI από τις αρχές του 2022 υποδηλώνουν ότι, αν και οι παγκόσμιες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού μειώνονται, παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα».
Σύμφωνα με την εταιρεία Axios, Ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (GSCPI) της FED υποχώρησε για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, αγγίζοντας το χαμηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2021. «Στις 1,84 μονάδες πάνω από τα τυπικά επίπεδα – κάτω από το ιστορικό υψηλό των 4,32 τον Δεκέμβριο – η καθοδική κίνηση του GSCPI υποδηλώνει ότι τα προϊόντα αρχίζουν αργά να κινούνται πιο ελεύθερα στην οικονομία», σημειώνει η Axios σε ανάλυσή της.
Ο υψηλός πληθωρισμός μειώνει τη ζήτηση
Παράγοντας για βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι και η μείωση της ζήτησης προϊόντων από καταναλωτές καθώς οι τιμές είχαν καταγράψει μεγάλη άνοδος. «Περιμένουμε από τους περισσότερους λιανοπωλητές να μειώσουν τις προθεσμιακές αγορές αποθεμάτων, δεδομένων των προσδοκιών χαμηλότερης ζήτησης», ανέφερε σε έκθεσή της η Fitch Ratings. Η τάση αυτή «θα πρέπει να υποστηρίξει την ενδεχόμενη σταθεροποίηση του περιθωρίου κέρδους καθώς τα επίπεδα αποθεμάτων διορθώνονται και επίσης να διευκολύνει ορισμένα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα», σημειώνει ο οίκος αξιολογήσεων.
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι ναύλοι για τη μεταφορά κοντέινερ 40 ποδών
Πηγή: Drewry
________________________
Αποκλιμάκωση εμφανίζει και για τον Ιούλιο ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα (GSCPI), της FED Νέας Υόρκης
Πηγή: FED Νέας Υόρκης


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα