Σε δραστικά μέτρα καταφεύγει η Ευρώπη, στην προσπάθεια που κάνει να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκειά της ενόψει του χειμώνα, την ώρα που η Ρωσία εξακολουθεί να παρέχει το αέριο με το σταγονόμετρο. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ένας στόλος πέντε πλοίων κατευθύνεται από την Ασία προς τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταφέροντας σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια ντίζελ. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό σε πέντε μήνες σε επίπεδο βαρελιών ανά ημέρα.
Οπως δήλωσαν traders, οι αυξανόμενες ροές ντίζελ – το οποίο χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κ.λ.π. – προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Αμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας (ARA) σε σχέση με την Ασία.
Διαβάστε επίσης: Ξηρασία: Σήμα κινδύνου για την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η υδάτινη οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με καταναλωτές σε Ευρώπη είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας μια στενότητα εφοδιασμού που θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση των αποθεμάτων που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από τον χειμώνα.
Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα από όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.
30 ημέρες ταξίδι…
Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν έναν μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία, όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
«Οι traders εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής – Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια» δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής αναλύτρια της Vortexa στην Ασία.
Η μεταστροφή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να ενισχύει την πρόβλεψή του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως, με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι παραγωγοί ενέργειας θα αλλάξουν καύσιμα.
Το φυσικό αέριο
Η επιπλέον ζήτηση που οδήγησε στην αναθεώρηση είναι «συντριπτικά συγκεντρωμένη» στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανέφερε ο Οργανισμός. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται από τον Damien Courvalin, επικεφαλής του ενεργειακού τομέα στην Goldman Sachs, ο οποίος αναμένει ότι η στροφή από αέριο σε πετρέλαιο θα αντιπροσωπεύει 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πρόσθετης ζήτησης αυτόν τον χειμώνα, σε σύγκριση με ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρυσι.
Η στροφή από το φυσικό αέριο αποτελεί οπισθοδρόμηση στην παγκόσμια προσπάθεια για καθαρότερη ενέργεια. Πολλές χώρες στράφηκαν στο φυσικό αέριο ως μέρος των προσπαθειών απανθρακοποίησης, καθώς είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο. Οι πιο βρώμικες εναλλακτικές λύσεις, όπως ο άνθρακας, θα δυσκολέψουν τα έθνη να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους.
Η Κομισιόν θα συνεχίσει να επιτρέπει την αυξημένη παραγωγή ενέργειας από άνθρακα φέτος και το επόμενο έτος, αντιστρέφοντας προσωρινά τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για μείωση της κατανάλωσης άνθρακα στην Ευρώπη, ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch Solutions σε σημείωμα της 8ης Αυγούστου. Και οι υψηλότερες τιμές LNG θα ενθαρρύνουν τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως να στραφούν από το φυσικό αέριο στον άνθρακα, όπου είναι δυνατόν.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης