Προειδοποίηση για τον πληθωρισμό και τις επιπτώσεις στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων απευθύνει ο ασφαλιστικός γίγαντας Allianz Global Corporate Solutions (AGCS), επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά. Στην ετήσια ανασκόπηση Global Claims Review 2022 η AGCS επισημαίνει ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο το 2022, καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος τα περιουσιακά στοιχεία να καταστούν υποασφαλισμένα, από τη στιγμή που ο πληθωρισμός τρέχει με διψήφια ποσοστά διεθνώς.

Ο Philipp Cremer, επικεφαλής του τμήματος αποζημιώσεων στην AGCS, υπογραμμίζει ότι σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να παρακολουθούν τακτικά την αξία των περιουσιακών στοιχείων καθώς και τις επιπτώσεις στο κόστος αντικατάστασης ή διακοπής της επιχείρησης.

Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο

Οι υψηλότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων και το κόστος ναυπηγικών υλικών – μαζί με την άνθηση των αγορών – έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις αξίες των πλοίων. Κατά μέσο όρο, οι τιμές ενός μεταχειρισμένου πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αυξηθεί κατά 22% και οι τιμές των νεότευκτων κατά 18% τον περασμένο χρόνο.

Η κατάσταση προκαλεί ήδη προβλήματα στην Ουκρανία, όπου σε πολλές περιπτώσεις η ασφαλιστική αξία των πλοίων που παγιδεύτηκαν σε λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας πριν από σχεδόν έξι μήνες είναι τώρα κάτω από την αξία αντικατάστασής τους. Ο Κρέμερ ανέφερε ένα παράδειγμα αξίωσης ναυτιλιακής ασφάλισης που η πραγματική αξία του σκάφους ήταν 50% υψηλότερη από τη δηλωθείσα.

Ρήτρες

Hδη στην ασφαλιστική αγορά συζητείται εάν θα πρέπει να προστεθούν συγκεκριμένες ρήτρες στα συμβόλαια για την κάλυψη του ασφαλιστή εάν δεν επικαιροποιηθούν οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων.

Τέλος στην έκθεση της AGCS αναφέρεται ακόμη ότι οι ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αξιώσεις αξίας έως και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η AGCS εντόπισε 100 πλοία που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση, τα οποία θα μπορούσαν είτε να καταστραφούν είτε τελικά να δηλωθούν ως ολική απώλεια. Είναι επίσης πιθανό να υπάρξουν επιπλέον αξιώσεις φορτίου καθώς και αξιώσεις που σχετίζονται με ζημιές σε λιμάνια και υποδομές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα