Προειδοποίηση για τον πληθωρισμό και τις επιπτώσεις στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων απευθύνει ο ασφαλιστικός γίγαντας Allianz Global Corporate Solutions (AGCS), επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά. Στην ετήσια ανασκόπηση Global Claims Review 2022 η AGCS επισημαίνει ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο το 2022, καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος τα περιουσιακά στοιχεία να καταστούν υποασφαλισμένα, από τη στιγμή που ο πληθωρισμός τρέχει με διψήφια ποσοστά διεθνώς.
Ο Philipp Cremer, επικεφαλής του τμήματος αποζημιώσεων στην AGCS, υπογραμμίζει ότι σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να παρακολουθούν τακτικά την αξία των περιουσιακών στοιχείων καθώς και τις επιπτώσεις στο κόστος αντικατάστασης ή διακοπής της επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο
Οι υψηλότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων και το κόστος ναυπηγικών υλικών – μαζί με την άνθηση των αγορών – έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις αξίες των πλοίων. Κατά μέσο όρο, οι τιμές ενός μεταχειρισμένου πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αυξηθεί κατά 22% και οι τιμές των νεότευκτων κατά 18% τον περασμένο χρόνο.
Η κατάσταση προκαλεί ήδη προβλήματα στην Ουκρανία, όπου σε πολλές περιπτώσεις η ασφαλιστική αξία των πλοίων που παγιδεύτηκαν σε λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας πριν από σχεδόν έξι μήνες είναι τώρα κάτω από την αξία αντικατάστασής τους. Ο Κρέμερ ανέφερε ένα παράδειγμα αξίωσης ναυτιλιακής ασφάλισης που η πραγματική αξία του σκάφους ήταν 50% υψηλότερη από τη δηλωθείσα.
Ρήτρες
Hδη στην ασφαλιστική αγορά συζητείται εάν θα πρέπει να προστεθούν συγκεκριμένες ρήτρες στα συμβόλαια για την κάλυψη του ασφαλιστή εάν δεν επικαιροποιηθούν οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων.
Τέλος στην έκθεση της AGCS αναφέρεται ακόμη ότι οι ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αξιώσεις αξίας έως και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η AGCS εντόπισε 100 πλοία που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση, τα οποία θα μπορούσαν είτε να καταστραφούν είτε τελικά να δηλωθούν ως ολική απώλεια. Είναι επίσης πιθανό να υπάρξουν επιπλέον αξιώσεις φορτίου καθώς και αξιώσεις που σχετίζονται με ζημιές σε λιμάνια και υποδομές.
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα