Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Η Ένωση επικαλείται μελέτη που εκπονήθηκε από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τον «ρόλο των Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών πλοίων και το υπάρχον καθεστώς στην Ελλάδα» στην οποία τονίζεται ότι ο ελληνικός στόλος ναυαγοσωστικών ρυμουλκών υστερεί σε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές έναντι του αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
Η μελέτη
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά ρυμουλκά πλοία τα οποία μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της, την κάλυψη της ΑΟΖ και τη διενέργεια Έρευνα και διάσωση (SAR), αναφέρει η μελέτη η οποία προχωρεί σε μία σύγκριση του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου ρυμουλκών ναυαγοσωστικών. Μία σύγκριση αποκαλυπτική για το πόσο πίσω έχει μείνει ο ελληνικός στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου είναι τα 35 έτη ενώ του ευρωπαϊκού τα 14 έτη. Η μέση δύναμη έλξης του ελληνικού στόλου είναι 43,75 μετρικούς τόνους, ενώ του ευρωπαϊκού 147 μετρικοί τόνοι. Επίσης η μέγιστη ταχύτητα του ελληνικού στόλου είναι 12,4 κόμβοι ενώ του ευρωπαϊκού 15,6 κόμβοι.
Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπως σημειώνεται στη μελέτη που η ΝΑ Μεσόγειος αποτελεί μήλον της έριδος των μεγαλύτερων πετρελαϊκών κολοσσών και με το Αιγαίο πέλαγος να αποτελεί περιοχή υψηλής κυκλοφοριακής πυκνότητας λόγω συνεχούς ανάπτυξης επιχειρήσεων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου σε Κύπρο, Λίβανο, Ισραήλ, Αίγυπτο, Μαύρη Θάλασσα, Ελλάδα και Μάλτα. Επίσης τα ελληνικά χωρικά ύδατα με τις ιδιαιτερότητες που έχουν όπως την πληθώρα νησιών, βραχονησίδων και υφάλων καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη σύγχρονων ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων.
Οι προτάσεις
Οι προτάσεις στις οποίες καταλήγει η μελέτη του ΕΜΠ μεταξύ άλλων προβλέπουν την ανανέωση του στόλου με επένδυση σε Ναυαγοσωστικά Ρυμουλκά σκάφη σύγχρονης τεχνολογίας (π.χ. Ρ/Κ-Ν/Γ) την διαίρεση του Αιγαίου Πελάγους σε ζώνες επιφυλακής (Standby Zones). Παράλληλα τα Ναυαγοσωστικά σκάφη θα είναι σε επιφυλακή 24/7, 365 ημέρες τον χρόνο, προκειμένου να συνδράμουν εγκαίρως και αποτελεσματικά σε κάποιο ατύχημα εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, ώστε να μην επαναληφθούν ατυχήματα όπως το Sea Diamond. Με αυτόν τον τρόπο, θωρακίζεται η υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος στο Αιγαίο έναντι των αξιώσεων της Τουρκίας και εξασφαλίζεται ότι σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος θα αποφευχθούν ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές συνέπειες (ανθρώπινες απώλειες, μόλυνση περιβάλλοντος, κόστη ανέλκυσης κλπ.), τονίζεται στην μελέτη.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση