
Δεν φορούσε μόνο ο διάβολος Prada! Από πέρσι φορούν και περισσότεροι Έλληνες, απογειώνοντας τον τζίρο της Prada Hellas.
Οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυτελούς οίκου μόδας το 2021 ξεπέρασαν ακόμη και το προπανδημικό 2019, αγγίζοντας τα 3,851 εκατ. ευρώ από 1,948 εκατ. ευρώ το 2020 και 3,620 εκατ. ευρώ το 2019.
Διαβάστε επίσης: Γιώτης: Το επενδυτικό κρεσέντο και οι «πληγές» της ενεργειακής κρίσης
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η εταιρεία έκλεισε τη χρήση με πολύ μικρή ζημιά 685 ευρώ κυρίως λόγω των υψηλών χρηματοοικονομικών εξόδων έναντι ζημίας 633 χιλ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Είδη πολυτελείας: Πώς η γενιά Ζ αλλάζει τη βιομηχανία των premium προϊόντων
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης με υπογράφουσα την Alessandra Cozzani, οι καλές επιδόσεις συνεχίζονται και εφέτος, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 «είχε πολύ θετική τάση στις πωλήσεις με αύξηση περίπου 57% σε σύγκριση με το έτος 2019 παρά την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία που προκάλεσε η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας».
Οι λόγοι πίσω από την άνοδο
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πώς η ιταλική φίρμα κατάφερε να «γυρίσει το παιχνίδι».
Game changer λοιπόν σε μια χρονιά που δεν ξεκίνησε και με τις καλύτερες προϋποθέσεις (το 2021 λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή της διασποράς της πανδημίας τα εμπορικά καταστήματα έμειναν συνολικά 73 ημέρες κλειστά) ήταν η πολυκαναλική στρατηγική, η αύξηση των νεαρότερων πελατών της εταιρείας και οι εγχώριοι καταναλωτές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική στρατηγική στήριξε αυτή την ανάπτυξη με ένα πιο κερδοφόρο μείγμα πωλήσεων, ενώ συνέβαλε και η αύξηση των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Αυτές οι πρωτοβουλίες σε συνδυασμό με την ενίσχυση της προσφοράς προϊόντων ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικές», επισημαίνεται.
Έτσι από τον Ιούνιο και μετά οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται χάρη τόσο στην αύξηση των εγχώριων πελατών όσο και στην ανάκαμψη του τουρισμού.
Το τρίτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 44% σε σύγκριση με το προπανδημικό έτος 2019 και η ανάπτυξη αυτή επιβεβαιώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του έτους όταν ο τζίρος αυξήθηκε περίπου 30% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2019.
Συνολικά το οικονομικό έτος 2021 έκλεισε με αύξηση 98% σε σχέση με το προηγούμενο έτος όταν τα καταστήματα έκλεισαν για συνολική περίοδο 107 ημερών και 6% σε σύγκριση με το έτος 2019.
Έλληνες οι περισσότεροι πελάτες
Το μείγμα πελατών έχει αλλάξει σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία ενώ προηγουμένως οι διεθνείς πελάτες αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων, το 2021 οι εγχώριοι πελάτες συνεισέφεραν στο 55% των συνολικών πωλήσεων.
Ο διεθνής τουρισμός εκπροσωπείται πλέον κυρίως από Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Άραβες, ενώ οι Ασιάτες τουρίστες, που το 2019 κατέστησαν δυνατή την υλοποίηση του 31% των πωλήσεων, εξακολουθούσαν να απουσιάζουν κατά τη διάρκεια του έτους (αντιστοιχούσαν μόνο στο 1% των συνολικών πωλήσεων).
Αγορά κτιρίου στην Βουκουρεστίου
Το luxury brand δίνει ψήφο στην ελληνική αγορά και επενδυτικά. Τον Ιούνιο του 2021 η εταιρεία αγόρασε το κτίριο που βρίσκεται το κατάστημα από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του το 2008, στη Βουκουρεστίου 17.
«Αυτή η σημαντική στρατηγική απόφαση ελήφθη με σκοπό την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου Prada στην Ελλάδα», αναφέρεται.
Η επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με νέα εισφορά κεφαλαίου συνολικού ποσού 20 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 1,5 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί σε μετοχικό κεφάλαιο και 18,5 εκατ. ευρώ σε υπέρ το άρτιο.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία έκανε μία ανανέωση του καταστήματος με στόχο να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της εμπορικής επωνυμίας και να κάνει την τοποθεσία πιο ελκυστική για τους πελάτες.
Η διοίκηση είναι πεπεισμένη ότι η θετική τάση στις πωλήσεις σε συνδυασμό με τη μείωση των παγίων εξόδων κυρίως λόγω της εξάλειψης των ενοικίων μετά την αγορά του κτιρίου και των χρηματοοικονομικών εξόδων που προκύπτουν την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας θα επιτρέψουν την ανάκαμψη στην κερδοφορία.
Από οικονομική άποψη η εταιρεία μπορεί να ζητήσει την άμεση υποστήριξη από τη μητρική της εταιρεία, σημειώνεται.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος