Να αποφεύγεται η μαζική φόρτιση των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων το βράδυ στα σπίτια, καθώς υπάρχει κίνδυνος υπερφόρτωσης του ηλεκτρικού δικτύου, ιδίως καθώς αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό συστήνουν ερευνητές στις ΗΠΑ που μελέτησαν το ζήτημα και απευθύνουν σχετική προειδοποίηση, πριν επιδεινωθεί το πρόβλημα. Πρακτικά, όπως λένε, αυτό σημαίνει ότι είναι καλύτερα να χρησιμοποιούνται περισσότεροι οι κοινόχρηστοι σταθμοί εκτός σπιτιού ή στους χώρους εργασίας στη διάρκεια της ημέρας.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνιας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα Ενέργειας «Nature Energy», επισημαίνουν ότι μέχρι στιγμής -σε όλον τον κόσμο- η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τα φορτίζει στο σπίτι το απόγευμα ή το βράδυ, κατά προτίμηση τις ώρες που ισχύει φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο για το ρεύμα. Όμως, με αυτόν τον ρυθμό, όπως εκτιμούν, αναμένεται σε μερικά χρόνια να αυξηθεί σημαντικά η νυχτερινή ζήτηση αιχμής για ηλεκτρισμό.
Κίνητρα για φόρτιση την ημέρα
Οι ερευνητές προτείνουν στις αρμόδιες Αρχές να εφαρμόσουν κίνητρα που θα ωθήσουν τους κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων να τα φορτίζουν την ημέρα. Μέχρι σήμερα τα κίνητρα (ιδίως το φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο) ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους τα βράδια, όπως όσοι κάνουν βραδινή χρήση π.χ. των πλυντηρίων ρούχων και πιάτων τους. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, τότε το ηλεκτρικό δίκτυο μπορεί να γίνει ασταθές.
«Τα ευρήματα της μελέτης έχουν δύο ουσιαστικές διαπιστώσεις: Η πρώτη είναι ότι τα «σήματα των τιμών» δεν είναι ευθυγραμμισμένα με αυτό που θα ήταν καλύτερο για το ηλεκτρικό δίκτυο και για τους καταναλωτές, ενώ η δεύτερη είναι η ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης στους χώρους όπου οι άνθρωποι εργάζονται», δήλωσε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ενέργειας Ινές Αζεβέδο.
Η φόρτιση στη διάρκεια της ημέρας έχει, σύμφωνα με τους ερευνητές, και άλλο ένα πλεονέκτημα: Μπορεί να αντλήσει άμεσα την παραγόμενη ηλιακή ενέργεια τη στιγμή που αυτή είναι διαθέσιμη, χωρίς να χρειάζεται οι εταιρείες ηλεκτρισμού να επενδύσουν σε περισσότερες εγκαταστάσεις αποθήκευσης της ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε αυτή να είναι διαθέσιμη τα βράδια που σήμερα τη χρειάζονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ