Η ιαπωνική Honda και η νοτιοκορεάτικη LG Energy Solution συμφώνησαν να επενδύσουν 4,4 δισ. δολάρια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου για ηλεκτρικές μπαταρίες στις ΗΠΑ, εν μέσω κλιμακούμενων πιέσεων από την Ουάσιγκτον για τη μείωση της εξάρτησης του κλάδου της ηλεκτροκίνησης και της εφοδιαστικής αλυσίδας από μπαταρίες της Κίνας.
Ουσιαστικά θα είναι η πρώτη μονάδα μπαταριών EV στις ΗΠΑ από την Honda, η οποία έχει δεσμευτεί να σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2040 και να επικεντρωθεί πλήρως στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Διαβάστε επίσης: Η έλλειψη πρώτων υλών καθυστερεί την ηλεκτροκίνηση
Ο στόχος
Η ροή νέων επενδύσεων στις ΗΠΑ, κυρίως από ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές μπαταριών έρχεται υπό το φως των νέων σκληρότερων περιβαλλοντολογικών κανονισμών. Για παράδειγμα η Καλιφόρνια, μόλις την περασμένη εβδομάδα, ανακοίνωσε πως τερματίζει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων πετρελαίου από το 2035.
Διαβάστε επίσης: Μπορεί να μείνει από… μπαταρία η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων;
Οι εταιρείες επίσης προσελκύονται από τις προοπτικές των υψηλών επιδοτήσεων για την τοπική παραγωγή ευαίσθητων τεχνολογιών, όπως μικροτσίπ και μπαταρίες, που προβλέπει το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο.
Στην ανακοίνωση της η LG Energy επεσήμανε πως η απόφαση των δύο εταιρειών ήρθε σαν αποτέλεσμα της «από κοινού βεβαιότητας πως η διεύρυνση της τοπικής παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η έγκαιρη προμήθεια μπαταριών θα τις βάλουν στην καλύτερη δυνατή θέση για να στοχεύσουν στην ταχεία αναπτυσσόμενη αγορά EV της βορείου Αμερικής»
Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία θα ελέγχει το 51% της κοινοπραξίας και η Honda το άλλο 49%. Ο στόχος δε, είναι να ξεκινήσουν παραγωγή στις αρχές της επόμενης χρονιάς και να μπορούν να πετύχουν μαζική παραγωγή μέχρι τις αρχές του 2025.
Η τοποθεσία του εργοστασίου δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, ωστόσο πιθανότατα θα βρίσκεται σχετικά κοντά στο εργοστάσιο αυτοκινήτου της Honda, στο Οχάιο.
Νοτιοκορεατική… επέλαση
Οι τρεις κυριότερες εταιρείες μπαταριών της Νοτίου Κορέας, η SK On, η Samsung SDI και η LG Energy, ελέγχουν ήδη τεράστιο κομμάτι της πίτας σε παγκόσμιο επίπεδο, πάνω από το 25%, όμως έχουν βάλει σκοπό να αυξήσουν σημαντικά την παρουσία τους στην αμερικανική αγορά.
Η SK On πρόσφατα συμφώνησε για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας ύψους 7,8 δισ. δολαρίων με την Ford, ενώ η LG Energy Solution είχε καταλήξει σε συμφωνία, νωρίτερα φέτος και με την General Motors για την κατασκευή ενός τρίτου εργοστασίου, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας που έχουν στο Μίτσιγκαν.
Αντιστοίχως, δημοσιεύματα εμφανίζουν την Samsung SDI να βρίσκεται σε τροχιά ενίσχυσης της συνεργασίας της με την Stellantis, του ομίλου που «αγκαλιάζει» τις φίρμες της Jeep, της Fiat Chrysler και της Peugeot.
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές