Στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τον συνολικό εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου για τον κλάδο των ναυαγοσωστικών – ρυμουλκών σκαφών, αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στην παρουσίαση του τεχνικού τόμου σχετικά με την ασφάλεια στις υπεράκτιες δραστηριότητες πετρελαίου και αερίου στην Ελλάδα, που διοργάνωσαν από κοινού στον «Δημόκριτο» η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων και η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η ασφάλεια στη θάλασσα, αναμφισβήτητα συνιστά ένα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας για το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και για τον λόγο αυτό αναλήφθηκαν άμεσα πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου υπό το οποίο λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα τα ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά σκάφη.
Διαβάστε επίσης: Πάτμος: Το ρυμουλκό ήταν ανεπαρκές για το κρουαζιερόπλοιο
Στο τελικό στάδιο
Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης «το προεδρικό διάταγμα που περιλαμβάνει τον Κανονισμό σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής, τη δύναμη έλξης, την ευστάθεια, τον πυροσβεστικό και αντιρρυπαντικό εξοπλισμό των ρυμουλκών πλοίων, βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν την έγκριση και την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Πρόκειται, όπως υπογράμμισε, «για ένα σύγχρονο νομοθέτημα το οποίο έρχεται να εγγυηθεί την ασφαλή λειτουργία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού τομέα μέσω της πρόβλεψης παγκοσμίως αποδεκτών και εφαρμοζόμενων όρων ασφαλείας, όπως για παράδειγμα εκείνου της πραγματικής ελκτικής δύναμης των ρυμουλκών, καθώς και την υποχρέωση τοποθέτησης του αναγκαίου πυροσβεστικού εξοπλισμού όταν τα ρυμουλκά δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένες ρυμουλκήσεις».
Σχέδιο για τις αντιρυπαντικές
«Το Υπουργείο ωστόσο δεν στέκεται μόνο σε αυτό, αλλά 24 χρόνια μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 55/1998 για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, προχώρησε στην κατάρτιση και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ένα σχέδιο υπουργικής απόφασης που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας και τις ελάχιστες απαιτήσεις σε οργάνωση, επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, εξοπλισμό, υλικά, μέσα και ουσίες των ιδιωτικών επιχειρήσεων των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες καταπολέμησης της ρύπανσης της θάλασσας», επεσήμανε.
Παράλληλα, πρόσθεσε πως έχει καταρτισθεί και εντός των επόμενων ημερών θα τεθεί ομοίως σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο προεδρικού διατάγματος με τον Κανονισμό για τις τεχνικές προδιαγραφές των ναυαγοσωστικών ρυμουλκών πλοίων. »Και για τα δυο νομοθετήματα, ο προγραμματισμός μας είναι να εκδοθούν πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους», κατέληξε.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης