
Σε ιστορικά υψηλά βρίσκονται οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου μέσω θαλασσίων οδών, καταδεικνύοντας ότι η περιοχή δεν έχει απαλλαγεί εντελώς από την εξάρτησή της από τη Μόσχα, ακόμη και παρά το γεγονός ότι οι ροές μέσω αγωγών έχουν διακοπεί.
Διαβάστε επίσης – LNG: «Sold out» μέχρι το 2026
Όπως γράφουν οι Financial Times, oι εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο συνήθως μεταφέρεται με μεγάλα δεξαμενόπλοια, αυξήθηκαν περισσότερο από 40% μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, υπογραμμίζοντας τη δυσκολία για την Ευρώπη να απογαλακτιστεί από το ρωσικό αέριο.
Το ρωσικό LNG αποτελούσε το 16% των ευρωπαϊκών θαλάσσιων εισαγωγών κατά τη συγκεκριμένη περίοδο.
Διαβάστε επίσης – Ο ευρωπαϊκός στόλος δεν… φορτώνει ρωσικό πετρέλαιο
To «ενεργειακό» όπλο του Πούτιν
Ενώ ο συνολικός όγκος των 17,8 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων αντιπροσώπευε ένα μέρος των 62,1 bcm ροών φυσικού αερίου μέσω αγωγών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ωστόσο αφήνει την Ευρώπη εκτεθειμένη στα «ενεργειακά όπλα» του Βλαντιμίρ Πούτιν.
Διαβάστε επίσης – Η Ευρώπη γέμισε φυσικό αέριο και… δεν έχει τι να το κάνει
«Μια μέρα, ο Πούτιν θα μπορούσε να ξυπνήσει και να πει, «θα σταματήσουμε να στέλνουμε LNG στην Ευρώπη», αναγκάζοντας την περιοχή να αγοράσει από μια ακόμη πιο ακριβή αγορά spot», δήλωσε η Anne-Sophie Corbeau, παγκόσμια ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
Η Ρωσία θα μπορούσε επίσης να εκτρέψει τα φορτία σε χώρες που ζητούν LNG, όπως το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν, σε φθηνές τιμές για να «αποκτήσει πολιτικά οφέλη» και «να ασκήσει πίεση στους Ευρωπαίους», πρόσθεσε. «Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι πολλές χώρες υποφέρουν, επειδή δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά το LNG».
Διαβάστε επίσης – Ευρώπη: Για πρώτη φορά το αμερικανικό LNG ξεπέρασε το ρωσικό αέριο
Εκτός κυρώσεων
Όπως υπογραμμίζουν οι FT, δεν υπάρχουν κυρώσεις στο ρωσικό αέριο, λόγω της σημασίας του για την ενεργειακή ασφάλεια ορισμένων ευρωπαϊκών εθνών. Το Κρεμλίνο έχει επωφεληθεί μειώνοντας σταδιακά τη ροή μέσω αγωγών μετά την εισβολή στην Ουκρανία, ενισχύοντας τις τιμές και πυροδοτώντας μια κρίση κόστους ζωής σε ολόκληρη την ήπειρο.
Οι ροές φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Yamal, που διέρχεται από την Πολωνία, έχουν σταματήσει από τον Μάιο και η Ρωσία διέκοψε τις ροές μέσω της γραμμής Nord Stream 1 προς τη Γερμανία το καλοκαίρι.
Η Ρωσία απείλησε επίσης πρόσφατα να περιορίσει τις προμήθειες στη Δυτική Ευρώπη μέσω του μοναδικού αγωγού που εξακολουθεί να συνδέει την περιοχή μέσω της Ουκρανίας. Οι ροές μειωμένες κατά σχεδόν 80% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της δεξαμενής σκέψης Bruegel.
Για να καλύψει το κενό, η Ευρώπη, η οποία πέρυσι εισήγαγε 155 bcm ρωσικού φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένου του LNG, στράφηκε στη διεθνή αγορά LNG.
Στο 10μηνο οι εισαγωγές LNG ανήλθαν σε επίπεδο ρεκόρ ύψους 111 bcm, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 70% εκατό από έτος σε έτος.
Οι εισαγωγές από τη Ρωσία κατά την περίοδο αυτή ανήλθαν σε 17,8 bcm, σημειώνοντας αύξηση 42% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, με τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ισπανία και την Ολλανδία να αποκτούν το σύνολο σχεδόν της ποσότητας αυτής.
Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού LNG προέρχεται από την κοινοπραξία Yamal LNG, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στη ρωσική εταιρεία Novatek, ενώ άλλα μερίδια κατέχονται από τη γαλλική Total, την κινεζική CNPC και ένα κινεζικό κρατικό ταμείο . Ελαφρώς λιγότερο από το 10% των μετοχών της Novatek ανήκει στη ρωσική κρατική Gazprom.


Latest News

Σε θέση μάχης τα διυλιστήρια του Κόλπου ενόψει του ευρωπαϊκού εμπάργκο
Προσπαθούν να καλύψουν το κενό που θα αφήσουν τα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα από την Κυριακή

Ύστατες προσπάθειες στην ΕΕ για το πλαφόν στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα
Γιατί αναβλήθηκε για την Παρασκευή η συνεδρίαση των διπλωματών - Εκπνέει η προθεσμία για την επίτευξη συμφωνίας

Συστάθηκε η κοινοπρακτική εταιρεία Ηellenic Hydrogen των Motor Oil και ΔEH
Στη νέα κοινοπρακτική εταιρεία, η Motor Oil κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου και η ΔΕΗ το 49%

H ΛΑΡΚΟ αλλάζει σελίδα – Ολοκληρώθηκαν οι διεθνείς διαγωνισμοί
Ποια θα είναι η επόμενη μέρα - Τι είπαν Σταϊκούρας και Σκρέκας

Πώς η απαγόρευση της ΕΕ στο ρωσικό ντίζελ θα επηρεάσει τις τιμές καυσίμων
Η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης τίθεται σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου

Άλλαξε γνώμη ο Μπάιντεν για τα πετρέλαια της Αλάσκας;
Το κρίσιμο διάστημα των 30 ημερών

Δημοσιεύθηκε η έκθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου ΔΕΗ το 2021
Παρουσιάζεται η επίδοση των εταιρειών του ομίλου (ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΗ Ανανεώσιμες)

Αμετάβλητη η πολιτική του ΟΠΕΚ+
Ο ΟΠΕΚ+ έχει από καιρό υιοθετήσει μια προσεκτική προσέγγιση στη λήψη των αποφάσεών του
![ΔΕΣΦΑ: Δίψα για LNG με δεσμευμένες ποσότητες έως και το 2027 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/lng-carrier-main-600x422.jpg)
Φουλαρισμένη με LNG η Ρεβυθούσα μέχρι και το 2027 - Ισχυρό ενδιαφέρον για slots [γράφημα]
Η δέσμευση χρονοπαραθύρων εκφόρτωσης φορτίων LNG και δυναμικότητας αεριοποίησης στη Ρεβυθούσα για την περίοδο 2023-2027

Ξεκίνησε η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Βουλγαρίας-Σερβίας
Ο μήκους 170 χιλιομέτρων αγωγός αερίου, θα εκτείνεται από τη βουλγαρική πόλη Νόβι Ισκάρ μέχρι τη Νις στη Σερβία