Για τα νέα μεγάλα έργα, που θα προκηρυχθούν μέχρι το τέλος του έτους, τα διόδια στην Αττική Οδό και τις αλλαγές στον ΚΟΚ, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βάλουμε μπροστά ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο: Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής», δήλωσε ειδικότερα ο κ. Καραμανλής. Προανήγγειλε συγκεκριμένα ότι μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες, «θα βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, ύψους 125 εκ. ευρώ, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, σημείωσε, μιλώντας, στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ. Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα πηγαίνει από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.

Το δεύτερο έργο, που θα προχωρήσει μέσα στο 2022 και «κουμπώνει» με τη Γραμμή 4 του Μετρό η οποία ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, έχει να κάνει με την επέκταση του Μετρό στο Ίλιον. «Ένα έργο που θα ξεκινήσει από την Ανθούπολη, θα περάσει από τον Άγιο Νικόλαο, θα περάσει από την Παλατιανή και θα καταλήξει στο Ίλιον. Μιλάμε για ένα έργο 650 εκ. ευρώ, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ένα πολύ σημαντικό έργο για να μπορέσουμε επιτέλους να αποφορτίσουμε – μαζί με όλα τα μεγάλα οδικά έργα που κάνουμε – την Αττική, η οποία έχει αυτή τη στιγμή νομίζω αρκετά προβλήματα στο κυκλοφοριακό», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα: Η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. «Αυτό είναι ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό και θα έχουμε τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά, αποσυμφορώντας αρκετά όλη αυτή την περιοχή», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Μειωμένα διόδια στην Αττική Οδό

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην απόφαση για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, που θα ισχύει από το 2024 και μετά, και η οποία προβλέπει διόδια μειωμένα στα 2,50 ευρώ, από το 2,80 ευρώ σήμερα. «Αυτό υπακούει στη λογική, που έχουμε συνολικά ως Κυβέρνηση, να μειώνουμε τα κόστη διαβίωσης. Το βάλαμε κάτω, το μετρήσαμε πως μας παίρνει να το κάνουμε και το αποφασίσαμε», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι και στα συγκεκριμένα διόδια θα μπορούσε να εφαρμοστεί αναλογική χρέωση, εξήγησε ότι: «Πρέπει να δούμε και μία ευρύτερη εικόνα. Πώς θα επηρεάσει αυτό το υπόλοιπο οδικό δίκτυο όλης της Αττικής. Δηλαδή, θέλουμε μία κορεσμένη Αττική Οδό; Θέλουμε μία Αττική Οδό, στην οποία να μπαίνουμε μέσα και να ‘κολλάμε’;» διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε ότι αυτό συμβαίνει στη Μεταμόρφωση, όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε λύση, δημοπρατώντας τη Λεωφόρο Κύμης που πραγματικά θα δώσει μεγάλη ανάσα κυκλοφοριακή στην περιοχή αυτή. Σημείωσε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό του και τι συμβαίνει και σε άλλους περιφερειακούς δρόμους της Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα έργα υποδομής στην Ανατολική Αττική

Ο νέος ΚΟΚ, τα ΑμεΑ και τα πατίνια

Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση για τις προβλέψεις του νέου ΚΟΚ και ειδικά τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται οι όποιες ποινές από τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε παράλογο ότι με τον παλιό ΚΟΚ τιμωρείται το όχημα και όχι ο οδηγός, προαναγγέλοντας αλλαγές στον ΚΟΚ ως προς αυτό το ζήτημα. Προανήγγειλε επίσης ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ. «Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να γίνουμε επιτέλους μία ευρωπαϊκή πόλη και να σεβόμαστε τους ανθρώπους με αναπηρία. Θέλω να πιστεύω ότι και ο Δήμος – γιατί η κατάσταση αυτή τη στιγμή με τα πεζοδρόμια στο κέντρο της Αθήνας δεν μας τιμά – θα δει με μεγάλη σοβαρότητα αυτό το θέμα», πρόσθεσε.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις προβλέψεις που ήδη υπάρχουν και για τα ποδήλατα και για τα πατίνια, υπενθυμίζοντας ότι πλέον υπάρχουν και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Εκτίμησε ότι η κατάσταση είναι πλέον καλύτερη, γιατί μπήκε τάξη με την ασυδοσία που υπήρχε στα ενοικιαζόμενα πατίνια και προανήγγειλε ότι: «Ο ΚΟΚ θα βάλει και μερικούς πολύ αυστηρούς κανονισμούς, διότι θέλουμε και τα πατίνια να διευκολύνουμε, αλλά και να μη δημιουργούνται προβλήματα στους δρόμους της Αθήνας».

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε και την προσέλευση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στο σταθμό του υπό κατασκευή Μετρό, που άνοιξε για το κοινό. «Νομίζω ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν φτάσει σε ένα σημείο, που πραγματικά δεν πίστευαν ότι αυτό το έργο θα γίνει», επισήμανε ο κ. Καραμανλής. «Και ο πλέον δύσπιστος βλέπει ότι το έργο έχει μπει στην τελική του ευθεία. Όλο και περισσότερο εργοτάξια κλείνουν και παραδίνονται οι πλατείες πίσω στην πόλη της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε.

Επισήμανε ότι αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη δεν ήταν πρωτοβουλία του Υπουργείου, αλλά το Open House είναι εδώ και χρόνια ένας θεσμός στη Θεσσαλονίκη, που έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες να δουν από κοντά το έργο και «να δουν με τα ίδια τους τα μάτια ότι εμείς δεν λέμε λόγια και κάνουμε έργα», υπογραμμίζοντας ότι το έργο αυτό δεν προχωράει απλά, αλλά τελειώνει.

Ερωτηθείς για τις εκλογές του 2023, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι: «Αυτό που επιζητούν οι πολίτες από τους πολιτικούς και τη δημόσια διοίκηση, είναι να μην ‘πέφτουν τα στυλό’ κάθε φορά που έρχονται εκλογές. Ας ξεπεράσουμε αυτή την παθογένεια της ελληνικής πολιτικής. Εμείς συνεχίζουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Το πότε θα γίνουν εκλογές, το έχει ξεκαθαρίσει ο Πρωθυπουργός. Αυτά τα οποία σας ανακοίνωσα, θα γίνουν πριν τις εκλογές, είναι ζήτημα δύο- τριών μηνών».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Ταχιάος: Δημοπρατούνται εντός του καλοκαιριού έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα |

Ταχιάος: Δημοπρατούνται έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ

Όπως τόνισε ο Νίκος Ταχιάος στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και εντός του καλοκαιριού να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τους αναδόχους εκτέλεσης των έργων