
Στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Ανατολική Αττική αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, κάνοντας λόγο για ολοκληρωμένο σχέδιο έργων που εφαρμόζεται και αφορά τα οδικά, τα σιδηροδρομικά, αλλά και τα υδραυλικά έργα στην περιοχή.
Όσον αφορά τα σιδηροδρομικά έργα τόνισε ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια «έχει γίνει μια μικρή επανάσταση διότι καταφέραμε να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες των εταιρειών ΟΣΕ κι ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς».
Διαβάστε επίσης: Μπαίνει «σε τροχιά» η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Επέκταση προαστιακού
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο εξηγώντας πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 31,7 χλμ, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη. Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. «Δηλαδή με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο», τόνισε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 308 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη.
Τα έργα αυτά βρίσκονται στην β’ φάση όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της Διακήρυξης του έργου, αναμένονται εντός του 2024 και θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027».
Το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων
«Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων» δήλωσε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας πως η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που πλέον γίνεται πραγματικότητα. «Όπως έγινε πραγματικότητα και η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, του Πειραιά με το αεροδρόμιο». Υπογράμμισε μάλιστα πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ τα οποία θα βγάλουν από μια ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τους.
Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως τα προηγούμενα χρόνια τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα αποτέλεσαν πεδίο απόλυτης αδιαφάνειας, καθυστερήσεων και υποδήλωναν το τι πρέπει να αποφεύγουμε ως ελληνικό δημόσιο. «Το αποτέλεσμα ήταν οι προϋπολογισμοί να εκτοξεύονται και τα έργα να μην υλοποιούνταν ποτέ στην ώρα τους», συμπλήρωσε.
«Εμείς ως κυβέρνηση πριν δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα κάναμε ένα σοβαρό σχεδιασμό και κάναμε μια σοβαρή διαπραγμάτευση με την ΕΕ» δήλωσε συμπληρώνοντας ότι στο εξής τα έργα θα γίνονται με μια εργολαβία και το έργο θα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι». «Αυτό κάνουμε τώρα με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κάτι το οποίο γίνεται και σε όλη την ΕΕ. Πήραμε τα καλά παραδείγματα του εξωτερικού και τα εφαρμόσαμε στην Ελλάδα», είπε.
Τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα
Παράλληλα ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με αυτή την πρακτική τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
«Αυτό συνήθως δεν γίνονταν στο παρελθόν» σημείωσε και πρόσθεσε ότι κάποιοι πολιτικοί πριν τις εκλογές συνήθιζαν να δημοπρατούν έργα προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών. «Εμείς δεν δημοπρατούμε και δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χρονοδιαγράμματα», τόνισε.
Όσον αφορά τα οδικά έργα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και στις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και στα 10 αντιπλημμυρικά έργα εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται στην Ανατολική Αττική.
«Επομένως αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά έργα όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μια σειρά επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια», σημείωσε.


Latest News

Πολύ κοντά στο deal Intrakat - Ελλάκτωρ για την Άκτωρ
Εφόσον κλείσει το deal τότε η αγορά των κατασκευών θα οδηγηθεί σε περαιτέρω συγκέντρωση

Ένα βήμα πριν τη συμφωνία Intrakat - Ελλάκτωρ για την Άκτωρ
Τι αποφάσισε το ΔΣ της Intrakat

«Απογειώθηκε» η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα τον Δεκέμβριο
Καταγράφεται αύξηση 15,9% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 33,6% στην επιφάνεια και κατά 47,3% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021
![Μετρό: Σε λίγες εβδομάδες ξεκινά ο Μετροπόντικας της γραμμής 4 [εικόνες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/338191329_1150307602300746_218516593609169326_n-600x400.jpg)
Ξεκινά ο Μετροπόντικας της γραμμής 4 - Σκουληκότρυπα σε σχήμα U [εικόνες]
Η απόσταση Γαλάτσι - Γουδή θα διανύεται σε 17 λεπτά με το υπερσύγχρονο Μετρό της Γραμμής 4

Τα έργα υποδομών που υλοποιούνται στη Στερεά Ελλάδα
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο μεγάλο οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα

«Πρόγραμμα 540 έργων με προϋπολογισμό 4,2 δισ. για τη Στερεά Ελλάδα»
Ιδιαίτερη αναφορά του Πρωθυπουργού στα μεγάλα έργα που προγραμματίζονται για τη Στερεά Ελλάδα

Deal Intrakat – Άκτωρ: Ανάβει η μάχη για την πίτα των 27 δισ. στις κατασκευές
Στα 220 εκ. ευρώ η προσφορά στην Ελλάκτωρ - Δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες να υπάρξουν κι επίσημες ανακοινώσεις

Τι αλλάζει στους δρόμους της Αθήνας για τη γραμμή 4 του μετρό
Τα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ για το χρονικό διάστημα από 27-3-2023 έως 23-4-2023

Τι λένε Intrakat - Ελλάκτωρ για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ
Τι αναφέρουν στις ανακοινώσεις τους οι δύο εταιρείες για τις διαπραγματεύσεις και την προοπτική μιας συμφωνίας συνεργασίας

Καμπανάκι για προσεισμικούς ελέγχους διά… τηλεφώνου
«Αυτή τη φορά, να γίνουν σωστά, όχι μόνο… εξ αποστάσεως, και, το κυριότερο, να ολοκληρωθούν» τονίζει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Π. Καρύδης