Ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ της εξαγοράς της Euronav από την Frontline παίχθηκε χθες. Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε μια επιστολή που εστάλη νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η βελγική νομοθεσία και το μπλόκο
Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απάντησε χθες, επαναλαμβάνοντας την θέση του για οικονομίες κλίμακας που επιφέρει η ένωση αυτών των δύο γιγάντων του κλάδου των δεξαμενόπλοιων.
Επίσης υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τη βελγική νομοθεσία, ενώ μια μειοψηφική συμμετοχή άνω του 25% θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για να μπλοκάρει μια πλήρη συγχώνευση, δεν μπορεί να εμποδίσει την κοινή λειτουργία των δύο εταιρειών.
Πάντως η προσφορά ανταλλαγής, η οποία αναμένεται να κοινοποιηθεί στους μετόχους στο πρώτο τρίμηνο του 2023, στοχεύει στην συγχώνευση των δύο εταιρειών ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας όμιλος, όπου η Frontline θα είναι η μητρική και η Euronav μια θυγατρική που ελέγχεται κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με τη Euronav, η οποία τονίζει τα οφέλη από τη συναλλαγή.
Προσφορά ανταλλαγής
Προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτυχώς η προσφορά ανταλλαγής, η Frontline θα πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% +1 των μετοχών της Euronav. Μόλις η Frontline πάρει τον έλεγχο της Euronav, οι δύο εταιρείες θα ενεργούν ως ένας όμιλος, επέμεινε το διοικητικό συμβούλιο της Euronav, κάτι που η οικογένεια Saverys αμφισβητεί.
Το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα γίνει στις 20 Δεκεμβρίου ημερομηνία κατά την οποία οι μέτοχοι της Frontline θα ψηφίσουν για την αλλαγή έδρας της εταιρείας από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες