Ναυτιλία: Τέλος στον «γάμο» Maersk-MSC

Νέα δεδομένα στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Ναυτιλία: Τέλος στον «γάμο» Maersk-MSC

Σε συμφωνία για τερματισμό της συμμαχίας τους τον Ιανουάριο του 2025, κατέληξαν η Maersk της Δανίας και η MSC με έδρα την Ελβετία, οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προκειμένου να ακολουθήσουν μεμονωμένες στρατηγικές.

Η συμμαχία 2M δημιουργήθηκε το 2015, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αδύναμη ζήτηση και να διασφαλίσει ανταγωνιστικές και οικονομικά αποδοτικές λειτουργίες στις κύριες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, καθώς και στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό.

Και οι δύο εταιρείες έκριναν τη συμμαχία ως έναν αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης μεγαλύτερης χωρητικότητας μετά την αγορά νέων μεγάλων πλοίων.

Αλλαγή κορυφής στην Maersk – Ποιος «παίρνει τη σκυτάλη»

Αλλαγή στρατηγικής

Πιο πρόσφατα, η MSC ανταποκρίθηκε στις αυξανόμενες τιμές ναυτιλίας που προκαλούνται από καθυστερήσεις και σημεία συμφόρησης που σχετίζονται με την πανδημία, αυξάνοντας το μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk διατήρησε το μέγεθος του στόλου της ως επί το πλείστον σταθερό.

«Σήμερα, έχουμε μια πολύ διαφορετική στρατηγική, όπου εξετάζουμε περισσότερο πώς να ενσωματώσουμε τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα με τις χερσαίες επιχειρήσεις της εφοδιαστικής μας δραστηριότητας», δήλωσε ο επικεφαλής της θαλάσσιας ναυτιλίας της Maersk, Johan Sigsgaard, σε συνέντευξή του στο Reuters.

«Η λειτουργία του δικού μας δικτύου μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και μας επιτρέπει να συνδέουμε τα πλοία μας ακριβώς εκεί που θέλουμε», είπε.

Η Maersk εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει θαλάσσια ναυτιλία στην ίδια κλίμακα όταν λήξει η συνεργασία με την MSC χωρίς να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς κάθε εμπορευματοκιβωτίου στη θάλασσα, είπε ο Sigsgaard.

Η MSC ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «συνεχίζουμε να ενισχύουμε και να εκσυγχρονίζουμε τον στόλο μας, παρέχοντάς μας την κλίμακα που χρειαζόμαστε για το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο θαλάσσιων και μικρών αποστάσεων στην αγορά».

Η MSC, ιδιωτική ιδιοκτησία της οικογένειας Aponte, ξεπέρασε τη Maersk ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιο στον κόσμο το 2021. Και οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 17%.

«Έχουμε τσακωθεί σκληρά για τους πελάτες και το μερίδιο αγοράς τα τελευταία οκτώ χρόνια. Δεν βλέπω αυξημένο ανταγωνισμό ως αποτέλεσμα αυτού», δήλωσε χαρακτηριστικά, ο Sigsgaard.

OT Originals

Περισσότερα από Ναυτιλία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο