
Σε συμφωνία για τερματισμό της συμμαχίας τους τον Ιανουάριο του 2025, κατέληξαν η Maersk της Δανίας και η MSC με έδρα την Ελβετία, οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προκειμένου να ακολουθήσουν μεμονωμένες στρατηγικές.
Η συμμαχία 2M δημιουργήθηκε το 2015, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αδύναμη ζήτηση και να διασφαλίσει ανταγωνιστικές και οικονομικά αποδοτικές λειτουργίες στις κύριες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, καθώς και στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό.
Και οι δύο εταιρείες έκριναν τη συμμαχία ως έναν αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης μεγαλύτερης χωρητικότητας μετά την αγορά νέων μεγάλων πλοίων.
Αλλαγή κορυφής στην Maersk – Ποιος «παίρνει τη σκυτάλη»
Αλλαγή στρατηγικής
Πιο πρόσφατα, η MSC ανταποκρίθηκε στις αυξανόμενες τιμές ναυτιλίας που προκαλούνται από καθυστερήσεις και σημεία συμφόρησης που σχετίζονται με την πανδημία, αυξάνοντας το μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk διατήρησε το μέγεθος του στόλου της ως επί το πλείστον σταθερό.
«Σήμερα, έχουμε μια πολύ διαφορετική στρατηγική, όπου εξετάζουμε περισσότερο πώς να ενσωματώσουμε τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα με τις χερσαίες επιχειρήσεις της εφοδιαστικής μας δραστηριότητας», δήλωσε ο επικεφαλής της θαλάσσιας ναυτιλίας της Maersk, Johan Sigsgaard, σε συνέντευξή του στο Reuters.
«Η λειτουργία του δικού μας δικτύου μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και μας επιτρέπει να συνδέουμε τα πλοία μας ακριβώς εκεί που θέλουμε», είπε.
Η Maersk εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει θαλάσσια ναυτιλία στην ίδια κλίμακα όταν λήξει η συνεργασία με την MSC χωρίς να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς κάθε εμπορευματοκιβωτίου στη θάλασσα, είπε ο Sigsgaard.
Η MSC ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «συνεχίζουμε να ενισχύουμε και να εκσυγχρονίζουμε τον στόλο μας, παρέχοντάς μας την κλίμακα που χρειαζόμαστε για το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο θαλάσσιων και μικρών αποστάσεων στην αγορά».
Η MSC, ιδιωτική ιδιοκτησία της οικογένειας Aponte, ξεπέρασε τη Maersk ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιο στον κόσμο το 2021. Και οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 17%.
«Έχουμε τσακωθεί σκληρά για τους πελάτες και το μερίδιο αγοράς τα τελευταία οκτώ χρόνια. Δεν βλέπω αυξημένο ανταγωνισμό ως αποτέλεσμα αυτού», δήλωσε χαρακτηριστικά, ο Sigsgaard.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα