
Στα προ πανδημίας επίπεδα έχει πέσει πλέον η συμφόρηση στα λιμάνια παγκοσμίως και -όπως τονίζεται- ένας βασικός παράγοντας εκτόξευσης των ναύλων την τελευταία διετία στα liners έχει εξαφανιστεί.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο δείκτης «συμφόρησης λιμένων εμπορευματοκιβωτίων» της Clarksons Research, έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στο 31,5%, αριθμός παρόμοιος με τον μέσο όρο πριν από την Covid (2016 – 2019). Μάλιστα, τα στοιχεία έδειξαν τον χαμηλότερο ημερήσιο μέσο όρο συμφόρησης από τον Οκτώβριο του 2019.
Πώς εξελίσσεται ο ελληνικός στόλος – Τι δείχνουν τα στοιχεία Νοεμβρίου
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την έκθεση της E2open για το 4ο τρίμηνο του 2022, μια εταιρεία χρειάζεται κατά μέσο όρο 63 ημέρες για να παραδώσει τα προϊόντα της στη στεριανή εφοδιαστική αλυσίδα, από την στιγμή της παραγγελίας και την ολοκλήρωση ενός υπερωκεάνιου ταξιδιού. Πρόκειται για μια μείωση οκτώ ημερών σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. «Η μεγάλη πτώση της ζήτησης για εμπορεύματα που αποστέλλονται από την Ασία συνέχισε να μειώνει τη συμφόρηση των λιμανιών και είχε ως αποτέλεσμα μικρότερους πραγματικούς χρόνους διέλευσης των πλοίων», ανέφερε η E2open.

Σε καλό δρόμο
«Παραμένουμε σε καλό δρόμο για να επιστρέψουμε στην πλήρη ομαλοποίηση μέχρι το τέλος του 2023», προέβλεψαν αναλυτές της εταιρείας συμβούλων Sea-Intelligence. «Αυτό σημαίνει ότι βλέπουμε απότομη πτώση της ζήτησης σε συνδυασμό με σημαντική ένεση χωρητικότητας λόγω μειωμένων σημείων συμφόρησης».
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην ναυλομεσιτική εταιρεία Xeneta, σημείωσε ότι στην Κίνα παρατηρείται κάποια συμφόρηση των περασμένο μήνα, ωστόσο στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ βρίσκεται στα χαμηλά ενός έτους και σε ολόκληρη την Ευρώπη η συμφόρηση μειώνεται στα χαμηλά δύο ετών.
«Για τους μεταφορείς, η μείωση των επιπέδων συμφόρησης άσκησε πρόσθετη πίεση στην αγορά εμπορευμάτων και στην υπεροχή που είχαν κατά τα χρόνια του κορωνοϊού», πρόσθεσε ο Sand στο Splash247.


Latest News

Η κρουαζιέρα χτυπά σε σκόπελο - Ανέτοιμα τα λιμάνια να υποδεχτούν επιβάτες εκτός Σέγκεν
Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να διατεθούν πάνω από 60 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των έργων

Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο πλοίο από τον λιμένα της Ελευσίνας
Το πλοίο AMARANTHUS απομακρύνθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ρυμουλκούμενο, άνευ πληρώματος, με προορισμό την Τουρκία για σκραπ.

Εκτός του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ο Artur Davidian
Μέλος του δ.σ. παραιτήθηκε, στο πλαίσιο Κανονισμού της Ε.Ε. ως προς τη συμμετοχή Ρώσων υπηκόων

Ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 οι αφίξεις κρουαζερόπλοιων στο Λιμάνι Ηρακλείου
Η ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας φαίνεται να συνεχίζεται και για το 2023

Επίσκεψη της Πρέσβεως της Νότιας Αφρικής, Beryl Rose Sisulu στην ΟΛΘ
Στη συνάντηση συμμετείχε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε

Στον όμιλο Grimaldi πέρασε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας - Η σύμβαση
Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Πέφτουν σήμερα οι υπογραφές για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Σκυτάλη παίρνουν τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου - Αναμένεται ισχυρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον

ΟΛΠ: Ισχυρές επιδόσεις το 2022
Στα 1,04 ευρώ το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή

Σε τροχιά υλοποίησης το σχέδιο για την ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης
Επίσκεψη του Διευθύνοντος Συμβούλου και Εκτελεστικού Συμβούλου του Ταμείου

«Δένει» στο λιμάνι του Πειραιά η Royal Caribbean - Κόμβος για κρουαζιέρες στη Μεσόγειο
H κρουαζιέρα παρουσιάζει άνοδο στην Ελλάδα