Μείωση της τάξης του ο,6% κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον μήνα Νοέμβριο του 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχο μήνα 2021, παρουσίασε μείωση κατά 0,6%., σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Σημειώνεται ότι κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Νοεμβρίου του 2021 με το 2020 είχε σημειωθεί αύξηση κατά 0,3%.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,3% τον μήνα Νοέμβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Νοεμβρίου 2021. Μείωση κατά 2,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Στα 156,14 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τον προηγούμενο μήνα η VesselsValue, η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου αποτιμάται στα επίπεδα των 156,14 δις. δολ, καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως, μετά την Κίνα που βρίσκεται στη 2η θέση με αξία στόλου 190,1 δισ. δολ και την Ιαπωνία που καταλαμβάνει την 1η θέση με αξία στόλου 196,6 δισ. δολ.
Με βάση την κατάταξη των τοπ 10 χωρών, βάση όλων των τύπων πλοίων που καλύπτει (Bulker, Tanker, Container, Reefer, Small Dry, LNG, LPG, Vehicle Carriers, RoRo, Cruise, OSV , OCV, MODU και CTV), την 4η θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ με αξία στόλου 98,68 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν στην 5η και 6η θέση η Σιγκαπούρη με 80,3 δισ. δολ και η Ν. Κορέα με 65,9 δισ. δολ.
Διαβάστε επίσης – Aνάγκη για 3.500 προσλήψεις ναυτικών
Επίσης, στην 7η θέση με αξία στόλου 64,34 δισ. δολ βρίσκεται η Γερμανία, στην 8η θέση με 56,69 δισ. δολ η Νορβηγία, στην 9η η Βρετανία με 54,09 δισ. δολ και στην 10η η Ελβετία με 47,6 δισ. δολ.
Να σημειωθεί πως ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει αξία 56,28 δισ. δολ., τοποθετεί την Ελλάδα στην 1η θέση στη συγκεκριμένη αγορά. Η χώρα μας βρίσκεται επίσης στην 2η θέση παγκοσμίως στον στόλο LNG carriers, με τον ελληνόκτητο στόλο να έχει αξία 29,1 δισ. δολ.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης