Σούπερ μάρκετ: Τι αλλαγές φέρνουν τα νέα ταμπελάκια – Πώς θα ψωνίζουν οι καταναλωτές

Ποιος είναι ο στόχος της κίνησης αυτής - Τι αλλαγές έρχονται στο καλάθι του νοικοκυριού

Σούπερ μάρκετ: Τι αλλαγές φέρνουν τα νέα ταμπελάκια – Πώς θα ψωνίζουν οι καταναλωτές

Υψηλά πρόστιμα αλλά και αλλαγές στη σήμανση των τιμών στα σούπερ μάρκετ επιστρατεύει το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο την καταπολέμηση της ακρίβειας.

Την ίδια στιγμή, εμπλουτίζεται το «καλάθι του νοικοκυριού» με νέα προϊόντα καθώς ο πληθωρισμός στα τρόφιμα διατηρείται ακόμη σε υψηλά επίπεδα.

e-katanalotis: Η νέα λειτουργία με τα φυλλάδια των σούπερ μάρκετ

Το υπουργείο Ανάπτυξης δίνει ένα μήνα διορία στα σούπερ μάρκετ για να αλλάξουν τα ταμπελάκια σε όλα τα προϊόντα τους, με σκοπό να είναι πιο ευκρινής στον καταναλωτή η τιμή κιλού ή λίτρου. Το μέτρο αφορά τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών ακόμη και λιανεμπορικές αλυσίδες που βρίσκονται σε νησιά και χωριά.

Με την έλευση του περιθωρίου προσαρμογής θα επιβάλλονται πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, ενώ στις μικρές αλυσίδες θα δοθεί μεγαλύτερος χρόνος προσαρμογής.

Με αυτό το νέο, υποχρεωτικό μέτρο, η τιμή θα αναγράφεται σε μεγαλύτερη γραμματοσειρά και με έντονους χαρακτήρες (bold).

«Ο ένας μήνας δίνεται ως περίοδος προσαρμογής, μετά θα επιβάλλονται πρόστιμα για εκείνους που δεν έχουν εφαρμόσει αυτή μας την απόφαση» σημείωσε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης για ζητήματα της αγοράς (καλάθι νοικοκυριού, έλεγχοι, αισχροκέρδεια κ.λπ.).

Κατ’ αυτό τον τρόπο, «ο κάθε καταναλωτής θα μπορεί να ελέγχει για το κάθε προϊόν αν έχει αυξηθεί ή όχι η τιμή μονάδος. Έτσι, λοιπόν, η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος, αφού ο καταναλωτής θα παρακολουθεί με ευχέρεια τη τιμή μονάδος και θα ξέρει αν το προϊόν έχει αυξηθεί ή όχι», υπογράμμισε ο ίδιος.

Σημειώνεται ότι υπεγράφη η υπουργική απόφαση η οποία προβλέπει ότι η τιμή ανά μονάδα στα ταμπελάκια που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα αναγράφεται υποχρεωτικά με πολύ μεγαλύτερους χαρακτήρες, έτσι ώστε να είναι εφικτή η σύγκριση των τιμών.

Το μέτρο είναι υποχρεωτικό για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ανεξαρτήτως τζίρου.

Το καλάθι του νοικοκυριού

Στις υφιστάμενες κατηγορίες προϊόντων προστίθενται το νωπό μοσχαρίσιο κρέας, το λευκό τυρί, το γάλα υψηλής παστερίωσης (κανονικό και με λίγα λιπαρά) καθώς και το μακράς διαρκείας και οι σοκολάτες.

Επίσης η κατηγορία των αλλαντικών μοιράζεται στα δύο και θα πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικά στο καλάθι τουλάχιστον ένα προϊόν πάριζας και ένα γαλοπούλας. Αντίστοιχα η κατηγορία του νωπού κοτόπουλου χωρίζεται σε δύο προϊόντα, σε ολόκληρο νωπό κοτόπουλο και σε τεμάχια νωπού κοτόπουλου.

Η κατηγορία των οσπρίων «σπάει» στα τρία και στο εξής στο καλάθι θα πρέπει να περιλαμβάνονται τρία διαφορετικά είδη: ρεβίθια, φακές, φασόλια.

Επίσης από την ερχόμενη Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου στη διάθεση των καταναλωτών θα βρίσκεται και το σαρακοστιανό καλάθι με ισχύ έως το Πάσχα. Το καλάθι αυτό θα περιλαμβάνει, εκτός των 60 προϊόντων, και χαλβά, νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές) και κατεψυγμένα θαλασσινά, με υποχρεωτικά δύο τουλάχιστον είδη.

OT Originals

Περισσότερα από Economy

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο