Τοξικές εκλογές και μάχες σώμα με σώμα

Στην τελική ευθεία για την προκήρυξη των εκλογών βρίσκεται η κυβέρνηση. Και τα όποια σενάρια που έπαιξαν για 2 Απριλίου οι πρώτες κάλπες, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα έχουμε ανακοινώσεις.

Όμως, πιο πιθανό είναι το σενάριο της 9ης Απριλίου καθώς η κυβέρνηση πρέπει να προλάβει να ψηφίσει ορισμένα κρίσιμα νομοσχέδια. Εκτός κι αν υπερίσχυσαν οι… ιερωμένοι οι οποίοι αντιδρούν σφόδρα στις κάλπες την Κυριακή των Βαϊων.

Αλλά για να έχετε μια εικόνα, αν οι εκλογές γίνουν στις 2 Απριλίου, τότε μέσα στα μισά της επόμενης εβδομάδας θα πρέπει να υπάρξει κλείσιμο της Βουλής και υπηρεσιακή κυβέρνηση. Λίγα 24ωρα με απλά λόγια απομένουν. Αν πάμε για τις 9 Απριλίου, τότε υπάρχουν 10 -15 ημέρες προκειμένου να κλείσουν οι εκκρεμότητες.

Κι αν περιμένετε κάτι διαφορετικό από το σημερινό τοξικό κλίμα, θα απογοητευτείτε. Θα είναι ίσως οι πιο σκληρές, τοξικές, «βρόμικες» εκλογές των τελευταίων ετών.

Κι επειδή θα κρατήσει η προεκλογική περίοδος μέχρι τον Μάιο, θα δούμε πολλά χτυπήματα κάτω από τη μέση, πολλά «στημένα» σκάνδαλα και «δολοφονίες χαρακτήρα».

Ο πόλεμος γύρω από την Attica Bank

Παρασκηνιακός πόλεμος παίζεται γύρω από την Attica Bank τις τελευταίες ημέρες, με πολύ… περίεργες διαρροές και περίεργα δημοσιεύματα και… άρθρα – παρεμβάσεις που έχουν αλλότριους σκοπούς.

Οι πηγές της στήλης λένε ότι κάποιοι προσπαθούν να τινάξουν στον αέρα την αύξηση κεφαλαίου. Και υπάρχουν και σημεία που η διοίκηση της τράπεζας δεν μπορεί να αποδεχθεί, κυρίως γιατί θίγονται καίρια τα συμφέροντα των μετόχων, ειδικά των χιλιάδων μηχανικών που βρίσκονται στο ΤΜΕΔΕ, και βεβαίως και το ΤΧΣ.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση καθώς η δημιουργία ενός πέμπτου, ισχυρού τραπεζικού πόλου, μπορεί να αλλάξει ριζικά το χάρτη των τραπεζών.

«Σαπάκια» στους δρόμους λόγω… ανέχειας

To ρεπορτάζ που δημοσίευσε χθες το in, για παρατημένα αυτοκίνητα από τους ιδιοκτήτες τους στα συνεργεία, είναι η κορυφή του παγόβουνου. Δεν έχουν να πληρώσουν, λοιπόν, πολλοί ιδιοκτήτες και αφήνουν τα Ι.Χ. τους στα συνεργεία, μέχρι να βρουν χρήματα.

Όπως μας λένε ιδιοκτήτες συνεργείων, το χειρότερο είναι ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δεν συντηρούν πλέον τα Ι.Χ. τους ή κάνουν τα απολύτως απαραίτητα, μόλις για να μπορούν να κινούνται.

Βάζουν δηλαδή λάδι, άντε και τακάκια στα φρένα και αποφεύγουν τα προγραμματισμένα σέρβις. Το αποτέλεσμα είναι πολλά αυτοκίνητα να κυκλοφορούν «σαπάκια» στους δρόμους. Και να απειλούν κόσμο.

Όμως, η ανέχεια δημιουργεί τέτοιες καταστάσεις. Ειδικά από τη στιγμή που αυξάνεται εντυπωσιακά και το κόστος συντήρησης των οχημάτων. Η ακρίβεια έχει «χτυπήσει» και τα συνεργεία με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των οχημάτων να δυσκολεύονται να πληρώσουν.

Ένα δράμα που θα μετρήσει στην κάλπη

Είμαστε φύσει απαισιόδοξος λαός, ειδικά όταν μιλάμε για την οικονομική κατάσταση της χώρας και του καθενός. Όμως, τα στοιχεία του ευρωβαρόμετρου είναι εντυπωσιακά. Και είναι και καμπανάκι για την κυβέρνηση, ενόψει των εκλογών. Όταν έχεις δώσει 9,5 δις ευρώ για την αντιμετώπιση της κρίσης, ένα ποσό από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, με βάση και το ΑΕΠ, αλλά 9 στους 10 Ελληνες είναι απαισιόδοξοι για την οικονομία, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Είτε οι πολίτες απαντούν ψεύτικα, είναι απαισιόδοξοι, θέλουν συνέχεια όλο και περισσότερα, είτε η καθημερινότητα είναι τραγική και δεν την «μετρά» καλά η κυβέρνηση.

Διότι αν ο πολίτης έχει ανάγκη από πολλά περισσότερα από τα 9,5 δις που δόθηκαν τότε αυτό σημαίνει ότι η κοινωνία περνά βαθύτατη κρίση που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί εύκολα και χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης.

Πόσο πάει το σουβλάκι;

H είδηση από το Bloomberg, ότι στην Ιταλία η τιμή της πίτσας «Μαργαρίτα» αυξήθηκε κατά 25%, ήταν εντυπωσιακή. Το εθνικό φαγητό των Ιταλών είναι πλέον πανάκριβο και το Bloomberg αποδίδει την αύξηση στην άνοδο της τιμής στο αλεύρι, τις ντομάτες, το τυρί μοτσαρέλα, το ελαιόλαδο κι, ασφαλώς, στην κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο,τι δηλαδή ισχύει και για την Ελλάδα αλλά με το… ελληνικό παραδοσιακό φαγητό. Δηλαδή το σουβλάκι, με πίτα ή σκέτο. Πλέον τα γνωστά σε όλους μας «καλαμάκια», δηλαδή το σκέτο κρέας, πωλείται ακόμη και πάνω από 2 ευρώ, ανάλογα με το αν είναι κοτόπουλο, χοιρινό ή μοσχάρι. Βρίσκει κανείς και με 2,20 και με 2,50 με πρόσχημα ότι είναι μεγαλύτερο.

Οι δε πίτες με γύρο ή σουβλάκι έχουν εκτιναχθεί. Στα 3,30 – 3,50 ευρώ ή και περισσότερο αν η πίτα είναι μεγαλύτερη κ.λπ. Πάντως, ανεβασμένες είναι οι τιμές και στα φαγητά σε ταβέρνες και εστιατόρια.

Η τραγωδία με τον πληθωρισμό

Η επιβεβαίωση από τη Eurostat, ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα κινείται καθοδικά και βρίσκεται στο 7,3% όταν στην Ευρωζώνη είναι στο 8,6%, δεν θα πρέπει να χαροποιεί κανέναν. Διότι εμφανιζόμαστε στους αριθμούς φθηνότεροι, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική και την έχουμε αναδείξει κι άλλες φορές.

Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα είναι ο εξής: Απο το 13,5% του Σεπτεμβρίου έφτασε στο 14,8% τον Οκτώβριο του 2022, άγγιξε το 15% τον Νοέμβριο για να κορυφωθεί στο 15,5% τον Δεκέμβριο, ενώ τον Ιανουάριο βρέθηκε στο 15,4%. Κατά 25% οι τιμές σε γαλακτοκομικά και αυγά, κατά 23,1% στα έλαια, κατά 19% στα κρέατα, κατά 18,6% στα δημητριακά και κατά 15,7% στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Αυξημένες ήταν οι τιμές και στα λαχανικά κατά 11%.

Αρα για ποιους αριθμούς να μιλήσουμε πραγματικά;

Στην ανακύκλωση οι πινακίδες κυκλοφορίας

Εταιρεία η οποία θα αναλάβει να συγκεντρώσει από 10 Εφορίες της Αττικής 18.092 πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων τα οποία έχουν τεθεί σε ακινησία και στη συνέχεια θα τις οδηγήσει στην ανακύκλωση ή θα τις καταστρέψει αναζητά η ΑΑΔΕ. Για τον λόγο αυτόν, προχωρά στη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού με κριτήριο την υψηλότερη προσφερόμενη τιμή ανά τεμάχιο προ ΦΠΑ. Η ελάχιστη τιμή προσφοράς ανά τεμάχιο προ ΦΠΑ καθορίζεται στο ποσό των 0,10 ευρώ, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους έως την Παρασκευή 3 Μαρτίου. Οι πινακίδες κυκλοφορίες βρίσκονται σήμερα στοιβαγμένες τα ράφια των ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω, Αμαρουσίου, ΙΓ’ Αθηνών, Κηφισιάς, Κορωπίου, Νέας Ιωνίας, Παλλήνης, Χολαργού, Ψυχικού. Πάντως το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί με την ψηφιακή κατάθεση πινακίδων που ισχύει τα τελευταία χρόνια. Οι φορολογούμενοι θέτουν σε ακινησία το όχημά τους με λίγα κλικ στον υπολογιστή ενώ οι πινακίδες παραμένουν στο όχημα.

Χειμερινές εκπτώσεις δύο ταχυτήτων

Με συγκρατημένη ικανοποίηση από πλευράς των επιχειρηματιών ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία οι χειμερινές εκπτώσεις. Η εκπτωτική περίοδος που ολοκληρώνεται την ερχόμενη Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023 δεν έφερε, όπως λένε οι έμποροι, τα αναμενόμενα αποτελέσματα και για μια ακόμη φορά φάνηκε ότι το εμπόριο λειτουργεί με δύο ταχύτητες. Δηλαδή τα μεγάλα καταστήματα και οι μικρές επιχειρήσεις της γειτονιάς, με τα πρώτα να παίρνουν για μια ακόμη φορά τη μερίδα του λέοντος από τον μειωμένο κατά τα άλλα τζίρο.

Ψηφιακά όλα τα αρχεία του ΕΦΚΑ

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ψηφιοποίηση όλων των αρχείων του ΕΦΚΑ αλλά και η δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος που θα κάνει τις 88 διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Φορέα να διαλειτουργούν μεταξύ τους, όπως επίσης τα συστήματα του ΚΕΑΟ να επικοινωνούν με τα υπόλοιπα συστήματα του ΕΦΚΑ. Οπως τόνισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο συνέδριο της Ελληνικής Ενωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛΕΤΕΑ), οι σχετικοί διαγωνισμοί βρίσκονται λίγο προ της ολοκλήρωσής τους.

Ικανοποιούνται αιτήματα

Προς επίλυση… οδεύει το ζήτημα που απασχολεί τον κλάδο των σχολών οδηγών που αφορά την παροχή περισσότερων υπηρεσιών, όπως οι διεκπεραιώσεις, στους χώρους λειτουργίας τους. Μετά παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνη Γεωργιάδη, όπως είχε δεσμευτεί και στη Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ), αναμένεται άμεσα σχετική νομοθετική διάταξη που θα επιλύει το πάγιο αυτό αίτημα των επαγγελματιών του κλάδου.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories